Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، هاشم شیرازیان مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گفت:هشتمین دوره جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب با محوریت حمایت از برنامه‌ها، فعالیت‌ها، اقدامات انجام‌شده و طرح‌های ابتکاری حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی فراخوان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

برگزاری هشتمین دوره جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب ایران

شیرازیان افزود: هشتمین دوره این جشنواره به‌منظور پشتیبانی از برنامه‌ها، فعالیت‌ها، اقدامات انجام‌شده و طرح‌های ابتکاری حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در راستای تقویت هویت ایرانی ـ اسلامی، امیدبخشی، توسعه کسب‌وکار‌های فرهنگی و هنری محلی و بومی؛ و محرومیت‌زدایی با محوریت فرهنگ اجرا می‌شود.

او  با بیان اینکه در برگزاری این جشنواره مجموعه فعالیت‌های فرهنگی ترویجی مرتبط با کتاب‌خوانی که با مشارکت‌های مردمی، نهاد‌ها و سازمان‌های فعال در میان روستائیان و عشایر اجراشده یا برای اجرا در سال آینده برنامه‌ریزی‌شده است، می‌تواند نامزد شرکت در جشنواره باشد، اظهارکرد: در هر برنامه باید اهداف، شیوه اجرا، نهاد‌های مشارکت‌کننده و همچنین نحوه تأمین بودجه مشخص و اعلام شود.

شیرازیان افزود: برای شرکت در این جشنواره، همچون سال‌های گذشته، می‌بایست مجموعه فعالیت‌ها، برنامه‌ها، مدارک و مستندات کتابخوانی روستای متقاضی شرکت در جشنواره با امضای دهیار، رئیس شورای اسلامی، مسئول کتابخانه یا متولی طرح‌های کتاب‌خوانی به همراه برگه‌های موجود در فراخوان تکمیل و به دبیرخانه مرکزی این رویداد ارسال شود.

او بیان کرد: هیئت‌داوران جشنواره از میان نامزد‌های نهایی، ۱۰ روستا یا گروه عشایری برگزیده را به‌عنوان «روستا‌های دوستدار کتاب» و ۱۵ روستا را به‌عنوان روستا‌های شایسته تقدیر معرفی خواهد کرد.

جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب ایران با مشارکت سازمان‌ها و نهاد‌های همکار اعم از معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران، سازمان فرهنگی سازمان ملل متحد یونسکو، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح روستا‌ها و عشایر سراسر کشور برگزار می‌شود.

در حال حاضر ۳۸۹ کانون فرهنگی و هنری در مساجد شهری و روستایی خراسان شمالی فعالیت دارند.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کانون مساجد فعالیت های فرهنگی جشنواره روستا ها و عشایر دوستدار کتاب فرهنگی و هنری کتاب خوانی فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۵۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی  فارس اعلام کرد: علاقه‌مندان به شرکت در ششمین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب تا ۳۱ خرداد امسال (۲۰ ژوئن ۲۰۲۴)، با عضویت در سامانه جشنواره به نشانی www.booktoon.ir آثار خود را ارسال کنند.
آثار باید به صورت الکترونیکی با فرمت JPEG ارسال شود.
علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر شماره‌های تماس ۰۲۱۶۶۷۳۵۷۹۲ (داخلی ۲۱۶۱) و تماس بگیرند و ۰۹۱۰۵۰۳۹۳۲۰ و پست الکترونیک info@booktoon.ir در دسترس است.
محور‌های موضوعی این دوره از جشنواره شامل «کتاب، کودک و خانواده»، «کتاب، فراغت، نشاط و آرامش»، «کتاب، عصر دیجیتال و هوش مصنوعی»، «کتاب، کتابخانه و کسب‌وکار»، «کتاب، کتابخانه و پاتوق فرهنگی و اجتماعی»، «کتاب، کتابخانه و رویداد‌های مهم اجتماعی» است. همچنین «کتاب، فلسطین و مقاومت غزه» موضوع جنبی این دوره از جشنواره خواهد بود.
علاقه‌مندان می‌توانند در دو بخش حرفه‌ای (ویژه هنرمندان حرفه‌ای) و مبتدی (هنرمندان ایرانی که تاکنون در مسابقات داخلی و بین‌المللی شرکت نکرده‌اند) به ارسال اثر بپردازند.
شرکت در این رقابت برای هنرمندان حرفه‌ای و مبتدی آزاد است و هر هنرمند می‌تواند حداکثر ۵ اثر در موضوعات تعیین شده به سامانه جشنواره ارسال کند.
در بخش حرفه‌ای برگزیدگان این جشنواره (نفرات اول تا سوم)، علاوه بر لوح تقدیر و تندیس، هدیه نقدی (به ترتیب ۱۰۰۰، ۷۰۰ و ۵۰۰ یورو) و ۳ نفر شایسته تقدیر علاوه بر لوح تقدیر و تندیس، هدیه نقدی ۸۰ میلیون ریالی دریافت خواهند کرد.
۶ نفر در بخش مبتدی، لوح تقدیر و هدیه نقدی ۵۰ میلیون ریالی دریافت می‌کنند.
لازم به ذکر است، برگزیدگان ایرانی این جشنواره، معادل ریالی جایزه را دریافت خواهند کرد.
به شرکت‌کنندگانی که آثار آنها به مرحله اول راه پیدا کند، گواهی الکترونیکی حضور و به برگزیدگان نسخه چاپی کتاب آثار تعلق می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • برنامه «یه اردوی خاص» برگزار می‌شود
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • میزبانی ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» از معلمان
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»