Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود مصوبه امهال اقساط وام کرونا تا پایان سال ۱۴۰۰، اخطار به کسب‌ و کارهای گردشگری و صنایع دستی برای پرداخت اقساط از سوی برخی بانک‌ها ادامه دارد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ در حالی که طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا دربند 5 هشتاد و نهمین جلسه این ستاد با هدف حمایت از تأسیسات و فعالان گردشگری باتوجه به شرایط نامناسب این مراکز در دوره همه‌گیری کرونا مقرر شد: «بازپرداخت همه تسهیلات بانکی اخذ شده از سوی تأسیسات و فعالان گردشگری دارای مجوز از وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باید تا پایان سال 1400 امهال شود و به انتهای دوره تقسیط منتقل شود تا پس از آخرین قسط وصول شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین، براساس اعلام بانک مرکزی، تسهیلات پرداختی از محل صندوق کارآفرینی امید نیز مشمول امهال این بند می‌شود».

متعاقب آن این موضوع توسط بانک مرکزی به همه بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری تحت نظارت بانک مرکزی طی بخشنامه‌ای ابلاغ شد، بانک‌ها همچنان با ارسال پیامک‌هایی با مضامینی همچون دیرکرد اقساط، مسدود کردن حساب و یا کسر از حساب ضامن به مراکز و تأسیسات گردشگری به دلیل لزوم پرداخت اقساط و یا تسویه تهسیلات دریافتی به سیاق سابقه هشدار می‌دهند.

مطابق بررسی‌های انجام شده و بنابر اظهارات مدیران تأسیسات گردشگری دریافت‌کننده بانک‌های عامل بدون توجه و تمکین از مصوبه ستاد ملی کرونا و بخشنامه بانک مرکزی در این خصوص به صورت سلیقه‌ای عمل کرده و این برخورد سلیقه‌ای در مراکز دور از پایتخت و همچنین شهرهای بزرگ، بیشتر قابل مشاهده است.

همه این‌ها در حالی است که 24 مهرماه سال جاری سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از عضویت رسمی این وزارتخانه در ستاد ملی مدیریت کرونا و امهال وام کرونای دریافتی توسط تأسیسات گردشگری تا پایان سال 1400 خبر داده بود.

گفتنی است مصوبه قبلی به دریافت‌کنندگان این وام برای بازپرداخت تا پایان شهریورماه سال 1400 مهلت داده بود و در مصوبه جسله هشتاد و نهم ستاد ملی کرونا که 24 مهرماه صادر و به تازگی ابلاغ شده، مجدداً برای پرداخت تا پایان سال 1400 مهلت داده شد.

به نظر می‌رسد در سایه عدم نظارت کافی دستگاه‌های نظارتی نظیر بانک مرکزی و پیگیری نهادی مسئول همچون وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این قانون گریزی و عدم تمکین به قانون در حالی ادامه دارد که صرفاً در این میان تأسیسات گردشگری که در طول دو سال گذشته همواره جزو متضرران اصلی همه‌گیری کرونا و محدودیت‌های اجرایی بوده‌اند، آسیب می‌بینند.

موافقت با اعطای فرصت به منظور بازپرداخت تسهیلات کرونایی فعالان گردشگری تا پایان سال 1400درخواست تسهیل بازپرداخت تسهیلات کرونایی جامعه هتلداران

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گردشگری و صنایع دستی تأسیسات گردشگری تا پایان سال 1400 بانک مرکزی ستاد ملی بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۰۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای بیش از 21 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران به متقاضیان

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، این بانک در راستای ایفای مسوولیت های اجتماعی خود و همسویی با برنامه های دولت مبنی بر تسهیل ازدواج جوانان این بانک طی فروردین ماه سال جاری در مجموع تعداد 21هزار و 271 فقره تسهیلات قرض الحسنه بالغ بر 24 هزار و 270 میلیارد ریال به عموم متقاضیان پرداخت کرده است.

همچنین طی همین مدت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به ارزش بیش از 1 هزار و 596 میلیارد ریال به 532 متقاضی توسط بانک ملی پرداخت شده است.

همچنین بانک ملی ایران طی یک ماه نخست سال تعداد 973 فقره تسهیلات فرزندآوری به متقاضیان و خانواده های واجد شرایط پرداخت کرده است.

گفتنی است ترویج سنت حسنه ازدواج و کمک به جوانان از مهم ترین سیاست‌های اعتباری بانک ملی ایران محسوب می شود که این بانک طی سال گذشته بخش قابل توجهی از کل تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان را در شبکه بانکی پرداخت کرده است.

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی: گشایش‌هایی در پیش است
  • اعطای بیش از 21 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران به متقاضیان
  • بانک مرکزی:۹۱ درصد از متقاضیان مسکن قرارداد امضا کردند
  • صدور دستور اصلاح قبوض گازبهای تأسیسات گردشگری به یک‌چهارم
  • اصلاح قبوض گازبهای تاسیسات گردشگری و صنایع‌دستی
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • بدهی ابر بدهکاران بانکی؛ بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
  • سطح اعتبار سنجی تسهیلات خرد دقیق‌تر می‌شود+ فیلم