Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@23:40:38 GMT

برنج‌های دپو شده در گمرکات از اول آذر وارد کشور می شود

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۸۰۹۳۵

برنج‌های دپو شده در گمرکات از اول آذر وارد کشور می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، مسیح کشاورز افزود: ۸۵ هزار تن برنج دپو شده در گمرک، اول آذر و همزمان با لغو ممنوعیت فصلی واردات، ترخیص و وارد بازار می‌شود.

این فعال بخش خصوصی ادامه داد: از روز گذشته فرآیند ثبت سفارش واردات برنج آغاز شده که با این اقدام حدود ۱۵ روز زودتر از زمان لغو ممنوعیت فصلی، هم واردکنندگان و هم نهادهایی مانند گمرک، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت، فرصت دارند تا با انجام مقدمات، مسیر ورود برنج را بعد از لغو ممنوعیت فصلی تسهیل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بعضی از واردکنندگان به صورت اعتباری خرید می‌کنند یعنی وقتی بتوانند در این دو هفته باقی مانده ثبت سفارش را انجام دهند از آنجا که کار خرید برنج را از قبل انجام داده اند همزمان با لغو ممنوعیت فصلی واردات، کار حمل برنج به کشور را انجام می‌دهند و ما تا نیمه آذر نیز ورود محموله‌های جدید را شاهد خواهیم بود.

کشاورز افزود: پس از لغو ممنوعیت فصلی، ۱۵۰ هزار تن برنج تا پایان سال وارد کشور می‌شود، اما با توجه به اینکه افزایش زیادی را در قیمت برنج داخلی داشته ایم اگر قیمت این محصول تعدیل نشود میزان واردات نیز بیش از ۱۵۰ هزار تن خواهد بود.

وی گفت: با واردات برنج خارجی از اول آذر، شاهد تعدیل قیمت انواع برنج‌های خارجی خواهیم بود و تا خرداد کل حباب ایجاد شده در قیمت برنج خارجی از بین خواهد رفت و قیمت این کالا به روال قبل برمی گردد، زیرا قیمت جهانی برنج نیز آن چنان افزایشی نداشته است.

کد خبر 5343044

منبع: مهر

کلیدواژه: قیمت برنج انجمن واردکنندگان برنج مسیح کشاورز قیمت دلار مرکز آمار ایران حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت وزارت جهاد کشاورزی افزايش شاخص بورس قیمت یورو نهضت ملی مسکن شاخص کل بورس قیمت سکه بهار آزادی قیمت طلا لایحه بودجه 1401 وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت جهانی نفت قیمت جهانی طلا لغو ممنوعیت فصلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۰۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم

سید محمدرضا بهشتی پور مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: بر اساس قوانین و ضوابط زیست محیطی، چیدن گونه‌های گیاهی از جمله ریواس و گیاهان دارویی در مناطق حفاظت شده ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود. 

وی در ادامه افزود: متأسفانه حضور بدون مجوز مردم در منطقه حفاظت شده پلنگ دره، موجب اختلال در امنیت منطقه و انجام وظایف محیط بانان، ریختن زباله و آلودگی زیست محیطی و روشن کردن آتش و افزایش احتمال آتش سوزی در منطقه شده است. 

وی در پایان تصریح کرد: از کانال‌های خبری و تبلیغاتی در فضای مجازی خواهشمندیم به هیچ عنوان با انتشار فیلم‌ها و تصاویر از ریواس چینی در منطقه پلنگ دره، مردم را نسبت به انجام این عمل غیرقانونی تشویق و ترغیب نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • «خالی فروشی» حواله خودرو
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد
  • گاف دولتی در اعلام خودرو‌های وارداتی دپویی
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • ترددهای دریایی با احتیاط انجام شود/ احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی