Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@23:46:35 GMT

مدارس کرمان آماده بازگشایی در همه مقاطع

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۸۵۷۶۲

مدارس کرمان آماده بازگشایی در همه مقاطع

احمد اسکندری نسب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: طبق بخشنامه، مدارس متوسطه از شنبه هفته آینده بازگشایی می شوند اما باز هم ما منتظر تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم و چنانچه ستاد این اجازه را دهد ما آمادگی کامل را برای بازگشایی همه مدارس داریم.

یک مورد ابتلا در مدارس حضوری گزارش نشده

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت بازگشایی حضوری کلاس های درس در همه مقاطع تحصیلی و نیز تمهیدات انجام شده در مدارس برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی گفت: در مدارس روستایی با تعداد کم که طی چندوقت اخیر که کلاس ها بازگشایی شده اند هیچ گزارشی مبنی بر ابتلای دانش آموزان به کرونا نداشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسکندری نسب اظهارداشت: برای مقابله با کرونا اگر فاصله اجتماعی رعایت شود و افراد ماسک بزنند، مشکلی پیش نخواهد آمد، ضمن اینکه همکاران ما در مدارس همه جوانب را با رویکرد سختگیرانه در عمل به شیوه نامه های بهداشتی رعایت خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان در ادامه با بیان اینکه یک بازمانده از تحصیل حضوری هم یعنی آسیب در جامعه به دانش آموزان و والدین آنان توصیه کرد که در هر شرایطی برای حضور در کلاس های درس اقدام کنند.

وی با بیان اینکه آموزش های مجازی هرچقدر هم مفید باشد باز تبعات و آثار نامناسبی دارد و کارکرد کلاس های حضوری و حضور در جمع سایر دانش آموزان را ندارد بیان کرد: همه ما در هر جایی باید تلاش کنیم دانش آموزان به هر شکل و شیوه ای که امکانپذیر است در کلاس درس و مدرسه حضور یابند.

اسکندری نسب با بیان اینکه بازگشایی کلاس ها و آموزش های حضوری سبب جلوگیری از افت تحصیلی می شود گفت: دانش آموزان و والدین باید از بازگشایی مدارس استقبال کنند تا شاهد افت تحصیلی نباشیم.

وی در ادامه خطاب به والدینی که امکان دارد نگران بازگشایی مدارس باشند تصریح کرد: همه دست اندرکاران مدارس و آموزش و پرورش درصدد هستند که مشکلی در بازگشایی کلاس ها وجود نداشته باشد لذا این افراد نیز ضمن حفظ آرامش خود در ارتقای زمینه ها برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی تلاش کنند.

دانش آموزان و روز استکبارستیزی

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان که همزمان با به صدا درآمدن زنگ استکبارستیزی با خبرنگار ایرنا مصاحبه کرد با اشاره به این مناسبت گفت: دانش آموزان فعلی آینده سازان کشور هستند، ما هرچه برای آنان کار کنیم، برنامه داشته باشیم و آموزه ها را در آنان تقویت کنیم به نفع کشور است.

وی با بیان اینکه تلاش داریم دانش آموزانی در مسیر ارزش های انقلاب اسلامی، ایران دوستی و ارزش های شهدا و ایثار تربیت کنیم ادامه داد: همزمان باید کاری کنیم که دانش آموزان از لحاظ علمی نیز از برنامه های علمی دنیا سبقت بگیرند.

اسکندری نسب با تاکید بر اینکه باید دانش آموزان و معلمانی در تراز انقلاب اسلامی پرورش دهیم اظهارداشت: اگر این اتفاق افتاد به طور قطع آینده کشور ما تضمین خواهد شد و به سمت عمران و آبادانی نیز خواهد رفت.

وی با اشاره به برگزاری رویدادهای استکبار ستیزی در مدارس گفت: هدف ما تربیت دانش آموزانی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب است که در راستای سند تحول بنیادین و گام دوم انقلاب قدم بر می دارند.

به گزارش ایرنا ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز نامگذاری شده است؛ به علت همزمانی این روز با پنجشنبه که مدارس تعطیل است، روز گذشته ۱۲ آبان زنگ استکبارستیزی در مدارس سراسر کشور نواخته شد که خبرنگار ایرنا در حاشیه این مراسم مصاحبه ای نیز با مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان انجام داد.

نامگذاری روز مبارزه با استکبار جهانی و دانش آموز یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است.

۱۳ آبان ۱۳۴۳، مأموران رژیم شاه حضرت امام خمینی(ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا، به ترکیه تبعید کردند. در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷، دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت های آمریکا در ایران، راهپیمایی کردند، ولی نیروهای رژیم شاه به آنان حمله کردند و آنان را به خاک و خون کشیدند. در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۸ نیز دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند.

برچسب‌ها روز مبارزه با استکبار مدارس کرمان اداره کل آموزش و پرورش کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز مبارزه با استکبار مدارس کرمان روز مبارزه با استکبار مدارس کرمان اداره کل آموزش و پرورش کرمان آموزش و پرورش دانش آموزان اسکندری نسب ۱۳ آبان کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۵۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود

استاندار هرمزگان، در آیین زنگ سلام معلم از افزایش سرانه فضای آموزشی استان در سال جدید با ساخت ۶۰۰کلاس درس جدید خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مهدی دوستی استاندار هرمزگان صبح امروز 11 اردیبهشت در آیین زنگ سلام معلم اظهار داشت: افزایش سرانه‌ی فضای آموزشی یکی از سیاست‌های دولت بود که در سطح استان هرمزگان با جدیت دنبال شده است. 

وی با تأکید بر توسعه و افزایش سرانه آموزشی در مناطق حاشیه‌ای به ویژه در شهر بندرعباس، افزود: سال گذشته بیش از 800 کلاس درس به فضاهای آموزشی استان افزوده شد و امسال هم برنامه ریزی برای احداث 600 کلاس درس جدید انجام شده است. 

استاندار هرمزگان با پرداختن به نقاط قوت استان در حوزه آموزش و پرورش گفت: همان اندازه که پرداختن به نقاط قوت امید ‌آفرین است تلاش و تمرکز بر رفع 2 ضعف عمده‌ی آموزش استان نیز ضرورت دارد که یکی افزایش تعداد ورودی‌های کنکور استان به دانشگاه‌های برتر کشور و دوم ارتقاء میانگین نمرات دانش آموزان در آزمون‌های نهایی است.

وی با تاکید بر لزوم تکریم معلمان و افزایش سطح خدمات رفاهی ایشان تصریح کرد: همه‌ ما هر چه آموخته‌ایم نتیجه آموزش و زحمت معلمان شریف بوده و به پاس آن در حوزه کیفیت‌دهی به خدمات رفاهی تلاش داریم، سال قبل در حوزه رفاهی معلمان اقدامات خوبی صورت گرفته و امسال نیز اتمام و بهره‌برداری از پروژه‌هایی جدید در حال اجرا، تقدیم جامعه فرهنگیان استان می‌شود. 

نماینده عالی دولت خطاب به دانش‌آموزان گفت: شما وارثان تمدن بزرگ ایران اسلامی و پاسبانان قدرتمند خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای مکران هستید، شما وارث بزرگان و شاعران نامداری همچون حافظ و سعدی و مولانا هستید، باید خوب درس بخوانید و قوی باشید تا با دانش و تدبیر سکان مدیریت آینده استان را در دست بگیرید. 

دوستی با اشاره به شرایط منطقه و لزوم افزایش قدرت کشور گفت: دانش‌آموزان عزیز قدر خود را بدانید شما بسیار مهم هستید و در جای مهمی قراردارید، در منطقه ما باید قدرتمند و مجهز به دانش و تجهیزات و تسلیحات روز باشیم تا دشمنان جرأت جسارت نداشته باشند.

گفتنی است در این آیین از جمعی از معلمان نمونه استان هرمزگان تجلیل شد که فردا 7 نفر از ایشان در دیدار معلمان با مقام معظم رهبری شرکت خواهند داشت.

در پایان مراسم زنگ سپاس معلم نیز به صدا در آمد. 

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • البرز به ۱۱ هزار کلاس درس جدید نیاز دارد
  • تحویل ۱۰ هزار کلاس درس در سال ۱۴۰۳ در صورت تزریق بودجه
  • ۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود
  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است