Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان از تلاش برای تدوین قانون جامع و کامل صیانت از حقوق عامه خبر داد و اظهار کرد: هر چند در این حوزه  مجموعه‌ای به عنوان دستورالعمل تدوین و به دادستان‌های سراسر کشور ابلاغ کردیم اما هنوز قانون جامع و  کاملی در حوزه صیانت از حقوق عامه نداریم و به همین منظور با همکاری نمایندگان مجلس در حال تدوین قانون جامع و کامل حوزه صیانت از حقوق عامه هستیم که در آن همه مصادیق حقوق عامه و نحوه ورود به آن مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: هر مقوله‌ای که در جامعه بر زندگی مردم اثرگذار است و متولی ندارد، حوزه حقوق عامه محسوب می‌شود و دادستان‌ها می توانند برای جلوگیری از تضییع حق مردم و حفظ آن ورود کنند.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه امروز همه دادستان‌ها در حوزه حفظ حقوق عامه پای کار آمده‌اند، گفت: یکی از مسوولیت‌های جدی دادستان جدید مرکز استان که می‌خواهیم با جدیت ورود کنند حفظ حقوق عامه است باید برای موفق شدن در این بخش از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و ائمه جمعه و جماعات هم استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در گلستان نیز در دیدار با دادستان کل کشور گفت: خوشبختانه اقدامات انجام شده در قوه قضاییه و برگزاری سلسله نشست‌های رئیس قوه قضاییه با نخبگان و اقشار مختلف، رضایت مردم از عملکرد این دستگاه را بیشتر کرده است .

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی اظهار کرد: سفرهای استانی رئیس قوه قضاییه و حضور ایشان در زندان‌ها  هم فرصت لمس از نزدیک مشکلات و کمبودها و رفع این کمبودها را فراهم می‌کند.

وی به اهمیت و جایگاه  قاضی هم اشاره کرد و گفت: اگر رفتار قضات ما براساس روایات و احادیث بزرگان ما باشد طرفین دعوی حتی اگر رای به ضرر آنان باشد با رضایت محکمه را ترک می‌کنند  و ضروری است قضات ما در برخورد با مردم سعه‌صدر داشته باشتد.

نماینده ولی فقیه در گلستان به دادستان مرکز استان هم توصیه کرد: با اخلاق خوب و نظارت مستمر، برای برقراری امنیت و آرامش مردم تلاش کند.

نورمفیدی به موضوع خشک شدن تدریجی خلیج گرگان هم اشاره کرد و گفت: امیدواریم با حضور استاندار و دستگاه‌های متولی از تبدیل شدن این خلیج به یک بحران زیست محیطی جلوگیری شود .

دادستان کل کشور برای ابلاغ حکم دادستان جدید مرکز استان به گرگان سفر کرده است .
دادستان کل کشور در بدو ورود به گلستان با حضور در آستان امامزاده عبدالله علیه السلام گرگان به مقام شامخ شهدای این شهر ادای احترام کرد.
دیدار با  نماینده ولی فقیه در گلستان و  بازدید از چند واحد تولیدی از دیگر برنامه های دادستان کل کشور در سفر به گلستان است.

انتهای پیام/83014/

منبع: فارس

کلیدواژه: دادستان کل کشور حجت الاسلام محمدجعفر منتظری آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان دادستان کل کشور دادستان ها حقوق عامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۵۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص شعب ویژه کارگران و کارفرمایان در گلستان

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: شعب ویژه برای حل مشکلات و اختلافات کارگران و کارفرمایان در دادگستری استان گلستان اختصاص یافت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، حیدرآسیابی در نشست مشترک مسئولان قضایی با جامعه کارگری و کارفرمایی استان اظهار داشت: برای حل مشکلات و اختلافات کارگران و کارفرمایان شعب ویژه در شورای حل اختلاف استان اختصاص می‌یابد تا افراد به جای مراجعه به محاکم، اول به شورای حل اختلاف مراجعه کنند.

رئیس کل دادگستری گلستان از تلاش دستگاه قضایی استان برای پیگیری و حل مشکلات حوزه کارگری در استان خبر داد و افزود :رکن اصلی اقتصاد کشور و رزمندگان جنگ اقتصادی، کارگران هستند و تلاش ما در دادگستری استان بر پیگیری مشکلات این قشر و حل آن است.

آسیابی با تاکید بر این که تنظیم قراردادهای خاص و تحمیلی به کارگران ، از نظر قانونی اعتبار ندارند و خلاف قانون است تاکید کرد:  اگر کارگران نسبت به این نوع قراردادها معترض باشند می توانند شکایت کنند.

وی از اختصاص وکلای معاضدتی برای کارگران هم خبر داد و گفت: برای کارگرانی که نیاز به مشاوره حقوقی  یا وکیل در پرونده های خود دارند نیز  در رایزنی با کانوی وکلای  قوه قضاییه، سهمیه ویژه  برای وکلای معاضدتی، در نظر گرفته خواهد شد و برای حل مشکلات و اختلافات کارگران و کارفرمایان نیز شعب ویژه در شورای حل اختلاف استان اختصاص می یابد  تا افراد به جای مراجعه به محاکم، اول به شورای حل اختلاف مراجعه کنند.

آسیابی با اشاره به این که رویکرد ما در دستگاه قضایی استان بر پایه حمایت از واحدهای تولیدی است  افزود: این رویکرد  هم حمایت از کارفرما و هم حمایت از کارگر است که در نتیجه آن فقط سال گذشته  110 واحد تولیدی یا احیا شدند یا از تعطیلی و ورشکستگی آنها جلوگیری شد.

وی ادامه داد: حفظ حدود 3 هزار فرصت شغلی نتیجه احیای این واحد ها بود و اگر امروز به اذعان مسئولان اداره کل  کاهش 15 درصدی بیمه بیکاری در سال گذشته داشتیم  به علت رونق این واحدها و افزایش ظرفیت تولید در استان بود.

وی با بیان این که حقوق کارگر فقط دستمزد نیست افزود: امنیت شغلی، بیمه بیکاری، بیمه سلامت، حفاظت و ایمنی محیط های کارگری و بازنشستگی هم شامل حقوق کارگر است و قانون برای تضمین این حقوق ضمانت اجرایی دارد.

وی  گفت: کارگران باید برای به روز کردن مهارت‌های خود آموزش های فنی و حرفه ای را جدی‌تر بگیرند .قوانین کار برای رعایت تعادل بین کارفرما و کارگر و تامین حقوق کارگران وضع شده است که مهم ترین ویژگی آن حمایتی بودن این قانون و بیشتر بر پایه تامین حقوق کارگران است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان هم در این نشست با قدردانی از نگاه دادگستری استان برای ورود به موضوع مشکلات کارگران، گفت: 188 هزار نفر کارگر بیمه شده در استان در 43 هزار کارگاه کار می کنند.

حسینعلی خواجه مظفری افزود: میانگین مدت زمان رسیدگی به پرونده  به 16 روز رسیده است که رتبه سوم کشور  رادر این بخش داریم و تنها استان کشور هستیم که با سیر نزولی پرداخت بیمه بیکاری مواجهیم و به معنای کاهش اخراج کارگران است که نتیجه اقدامات ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان و دستگاه‌های اجرایی برای کمک به رونق تولید و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی است.

انتهای پیام/581/.

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی برای اعضای شورا‌ها در گلستان
  • استاندار فارس خواستار تسریع نهضت ملی مسکن و حفظ حقوق عامه شد
  • اختصاص شعب ویژه کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • اجرای طرح تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در مراجع انتظامی کشور
  • رها کردن فضای عفاف و حجاب به ضرر همه جامعه است
  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند
  • جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی/مقابله با حملات اشغالگران
  • جلوگیری نظامیان صهیونیست از ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی
  • جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی/مقابله باحملات اشغالگران