Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا شریف‌زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۵۰۸ هزار نفر از جمعیت استان خراسان جنوبی دز اول و ۳۵۶ هزار و ۵۵۲ نفر دز دوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

وی گفت: تاکنون یک میلیون و ۲۵۲ هزار و ۸۴۲ دز واکسن کرونا تحویل استان شده که از این تعداد ۲۵ هزار و ۳۴۰ دز اسپوتنیک، ۹۹۸ هزار و ۳۲۲ دز سینوفارم، هزار و ۳۱۰ بهارات، ۱۰۲ هزار و ۴۷۰ آسترازنکا، ۱۱۵ هزار و ۴۰۰ دز برکت و ۱۰ هزار دز پاستوکوک بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی بیان کرد: محموله جدید واکسن کرونا نیز وارد بیرجند شد که شامل ۱۴۰ هزار دز سینوفارم و ۸ هزار واکسن برکت است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت تامین ایمنی لازم در برابر ویروس کرونا تزریق دز سوم واکسن برای افراد بالای ۶۰ سال در خراسان جنوبی آغاز شد.

شریف‌زاده گفت: براساس دستورالعملی که از معاونت بهداشتی وزارتخانه ابلاغ شده افراد بالای ۶۰ سال که ۲ نوبت قبلی واکسن غیرفعال تزریق کردند و شامل واکسن برکت، بهارات و سینوفارم است، ترجیحا نوبت سوم که حداقل چهار ماه بعد از نوبت دوم باشد، با همان واکسن قبلی تزریق خواهد شد.

وی افزود: البته اگر کسی اصرار به تزریق نوع واکسن دیگر داشته باشد براساس دستورالعمل قبلی که مشخص کرده دز یادآور با چه واکسن‌هایی خواهد بود همکاران ما در مراکز جامع سلامت و مراکز بهداشتی درمانی واکسیناسیون را انجام خواهند داد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا گفت: در حال حاضر هیچ گونه محدودیتی برای دریافت واکسن و نوع آن در استان خراسان جنوبی وجود ندارد و از مردم می‌خواهیم واکسیناسیون خود را کامل کنند.

براساس آخرین رنگ‌بندی در خراسان جنوبی شهرستان قاینات از وضعیت نارنجی به وضعیت قرمز تغییر کرد و شهرستان‌های بشرویه و زیرکوه نیز از وضعیت زرد به نارنجی تغییر رنگ دادند.

بر اساس این رنگ‌بندی شهرستان‌های بیرجند، نهبندان، طبس، بشرویه و زیرکوه در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های فردوس، سرایان، سربیشه، درمیان در وضع زرد (متوسط زرد) قرار دارند.

خوسف هم تنها شهرستان آبی (کم‌خطر) خراسان جنوبی است.

برچسب‌ها ویروس کرونا واکسن خراسان جنوبی دانشگاه های علوم پزشکی واکسیناسیون سراسری پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن خراسان جنوبی ویروس کرونا واکسن خراسان جنوبی دانشگاه های علوم پزشکی واکسیناسیون سراسری خراسان جنوبی واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۳۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان،محمد علی مجذوبی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دُز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دُز واکسن تزریقی می‌شود.

او گفت: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان افزود: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

مجذوبی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، گفت: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • اجراشدن 65 طرح در محلات هدف بازآفرینی خراسان جنوبی
  • گزارش مدیریت بحران از آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • تلاش برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • نجات ۹ گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان