Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وزارت خارجه ویتنام گفته تمامی خدمه نفتکش این کشور که از سوی ایران توقیف شده کاملاً سالم هستند و ناخدای این نفتکش از خوش‌برخوردی مسئولان ایرانی رضایت داشته است.
به گزارش خبرگزاری آریا، وزارت خارجه ویتنام می‌گوید مسئولان این کشور در حال همکاری با ایران برای تأیید هویت خدمه نفت‌کش «MV Southys» که از سوی ایران توقیف‌شده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هانوی علاوه بر این گفته که تمامی خدمه این کشتی در سلامت کامل هستند.
طبق گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، سخنگوی وزارت خارجه ویتنام تصریح کرد ناخدای این کشتی به سفارت ویتنام در ایران گفته تمامی 26 خدمه Southys سالم هستند و با آنها خوش‌رفتاری می‌شود.
«فام ثو هانگ»، معاون سخنگوی وزارت خارجه ویتنام تصریح کرد این کشور به دقت تحولات را دنبال کرده و همکاری نزدیکی با مسئولان ایرانی جهت حل و فصل این موضوع مطابق با قوانین بین‌المللی دارد.
خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» روز گذشته (چهارشنبه) به نقل از دو مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک نفتکش تحت پرچم ویتنام را در دریای عمان توقیف کرده و هنوز این نفتکش را در اختیار دارد و در بندرعباس نگهداری می‌کند.
دو مقام آمریکایی که خبرگزاری آسوشیتدپرس اشاره‌ای به نام آن‌ها نکرده است، گفته بودند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اواخر ماه اکتبر (ماه گذشته میلادی) یک نفتکش با پرچم ویتنام را در خلیج عمان توقیف کرده‌اند.
عملیات برخورد نیروی دریایی سپاه با ناوگان نیروی دریایی ارتش تروریست آمریکا که خبر آن روز گذشته اعلام شد هفته گذشته برای توقیف یک نفتکش با پرچم ویتنام به نام SOTHYS اجرا شد. مقام‌های ایران گفته‌اند قبل از این توقیف، تروریست‌های آمریکایی با توقیف یک نفتکش ایرانی، محموله نفتی آن را در نفتکش ویتنامی تخلیه کرده بودند و قصد هدایت آن به مسیر دیگری را داشتند.
در این عملیات که به صورت ترکیبی در منطقه فراساحل توسط یگان‌های شناوری، تکاوری، هوادریا و با پشتیبانی پهپادهای نیروی دریایی سپاه اجرا شد، تروریست‌های آمریکایی با تعداد قابل توجهی از یگان‌های سطحی و پروازی قصد مداخله و جلوگیری از توقیف نفتکش حامل محموله سرقت شده را داشته‌اند که با قاطعیت و اقدامات رزمندگان نیروی دریایی سپاه در دست یافتن به هدفشان ناکام می‌مانند.
اجرای این عملیات توسط نیروی دریایی سپاه در شرایطی است که آمریکا طی هفته‌های گذشته تلاش کرده سطح جدیدی از تنش را در منطقه خلیج فارس و دریای عمان به وجود آورد. ایران همواره بر ضرورت تأمین امنیت خطوط مواصلاتی و تجاری در دریاها تأکید کرده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نفتکش ایران وزارت خارجه ویتنام نیروی دریایی سپاه یک نفتکش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۵۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو ناوشکن آمریکایی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر یحیی سریع گفت: امروز دو ناوشکن آمریکایی را هدف قرار دادیم.
در این بیانیه آمده است: نیروهای مسلح یمن با انجام عملیات نظامی علیه کشتی های جنگی دشمن در دریای سرخ، دو ناوشکن آمریکایی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادند.در حالی که نیروی دریایی، موشکی و نیروی هوایی نیروهای مسلح عملیات مشترکی را با هدف قرار دادن کشتی (CYCLADES) در دریای سرخ انجام دادند و به لطف خدا ضربه دقیق بود.
در ادامه این بیانیه آمده است: هدف قرار دادن این کشتی پس از آن صورت گرفت که این کشتی در تاریخ ۲۱ آوریل با فریب و استتار با ادعای عازم بندری دیگر، از تصمیم ممنوعیت عبور کشتی‌های عازم بنادر فلسطین اشغالی به بندر ام الرشرش خارج شد. اما تحت نظارت و پیگیری نیروهای مسلح ما بود و اخطارهایی برای عدم ورود به بنادر فلسطین اشغالی داده شد و در فهرست کشتی‌های مورد هدف قرار گرفت.
نیروی هوایی نیروهای مسلح یمن با تعدادی پهپاد با استعانت از خداوند متعال کشتی اسرائیلی (MSC ORION) را در اقیانوس هند هدف قرار داد.

کد خبر 848221 برچسب‌ها هواپیما - پهپاد خبر ویژه ایالات متحده آمریکا یمن

دیگر خبرها

  • جدال پدر و دختر بر سر خواستگار آمریکایی | رضایت نمی‌دهم مگر به شرط...
  • کارگر؛ رضایت شغلی و توسعه اقتصادی
  • «سندرم ویتنام» در غزه تکرار می‌شود؟
  • دو ناوشکن آمریکایی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم
  • سردار تنگسیری: اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد
  • خلیج فارس یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تمدنی ماست/ نسل جوان باید با گذشته پرافتخارمان آشنا شود
  • فرمانده ارشد سپاه : اسم خلیج فارس را با کسی قسمت نمی کنیم/ اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد
  • تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم
  • رضایت رئیس جمهور از گزارش مسئولان درباره کاهش تورم | رسوایی برای مدعیان آزادی بیان | گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند