Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان کارشناس اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: مشاوره‌های ازدواج در سه مرحله پیش، حین و بعد از ازدواج انجام می‌شود.

وحیده خلیلی در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با اهمیت مشاوره‌های ازدواج برای جوانان، اظهار کرد: خدمات مشاوره‌ای در کسب مهارت‌های لازم برای ساخت زندگی مشترک سالم، بالنده و موثر، تقویت بنیان خانواده، یادگیری مهارت‌های زندگی مشترک، توانمندسازی زوجین و پیشگیری از طلاق موثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مراکز مشاوره پیش از طلاق نیز به ارائه مشاوره می‌پردازند، افزود: مشاوره‌های ازدواج در سه مرحله پیش، حین و بعد از ازدواج انجام می‌شود که به طور این مشاوره‌ها در ساخت زندگی پایدار، تقویت بنیان خانواده و همسرگزینی درست، تاثیرگذار است.

این مسئول با اشاره به اهمیت مشاوره‌های پیش از ازدواج، تصریح کرد: در زمان گذشته و با سنتی بودن خانواده‌ها و نیز ارتباطات گسترده آن‌ها با یکدیگر، جوانان نیز مهارت‌های لازم زندگی را در خانواده می‌آموختند ولی امروزه با توجه به محدود بودن ارتباط خانواده‌ها، این امکان برای جوانان وجود ندارد، به همین خاطر جوانان می‌توانند در شرایط کنونی با مراجعه به مراکز مشاوره ازدواج و دریافت مشاوره‌های قبل از ازدواج، مهارت‌های لازم را کسب کنند.

خلیلی با بیان اینکه ازدواج یک مقوله اجتماعی - زیستی است که نیاز به آموزش و کسب مهارت دارد، ادامه داد: طبق آمار طلاق که نشان می‌دهد بیشتر مشکلات برای زوجین در پنج سال اول زندگی رخ می‌دهد، به همین دلیل جلوگیری از ایجاد مشکل و مشاوره‌های پیش از ازدواج می‌تواند نقش مهمی در انتخاب همسر مناسب و آمادگی زوجین در این زمینه داشته‌ باشد.

کارشناس برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: در استان زنجان نیز ۹ مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده وجود دارد که از وزارت ورزش و جوانان مجوز دریافت کرده‌اند، جلسات مشاوره و کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌کنند. همچنین باتوجه به برگزاری جلسات و کارگاه‌های رایگان، افرادی که از لحاظ مالی مشکل دارند نیز می‌توانند به صورت رایگان از مشاوره بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه انتخاب همسر یک انتخاب مهم در زندگی جوانان است که مشاوره‌های قبل از ازدواج یک راه مناسب برای کمک به انتخاب درست است، خاطرنشان کرد: در شش ماهه اول امسال ۲۱۸ مشاوره و ۲۱۴ کارگاه آموزشی رایگان توسط مراکز مشاوره در استان برگزار شده‌ است که افراد برای اطلاع از اسامی مراکز و شماره تماس آن‌ها می‌توانند به سایت اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مشاوره ازدواج زنجان مهارت های لازم ورزش و جوانان استان زنجان مشاوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۱۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فریز تخمک، راهی برای حفظ قدرت باروری دختران

ایسنا/آذربایجان شرقی یک متخصص زنان، زایمان و نازایی با اشاره به افزایش سن ازدواج دختران و تاخیر در باروری، گفت: فریز تخمک راهی برای حفظ قدرت باروری دختران است.

دکتر لیدا حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح عواملی که قدرت باروری را پایین می‌آورد، اظهار کرد: یکی از مشکلات جامعه امروز ما کاهش نرخ رشد جمعیت است و برای بهبود این نرخ باید ازدواج و سپس بارداری در سنین مناسب و درستی انجام شود.

وی با تاکید بر این‌که زنان نباید حاملگی را به تاخیر بیندازند، افزود: مناسب‌ترین سنین برای بارداری را بین ۲٠ تا ۴٠ سالگی می‌دانند اما توصیه می‌کنیم که بانوان، حاملگی را به تاخیر نیندازند زیرا با افزایش سن، احتمال حاملگی پرخطر افزایش می‌یابد.

وی با بیان این‌که بانوان برخلاف آقایان، فرصت باروری محدودی دارند، گفت: توصیه می‌کنیم که حتما بانوان از این زمان محدود خود استفاده کرده و اگر بنا به هر دلیلی از جمله ادامه تحصیلات، فرصتی برای باروری ندارند، اقدام به فریز تخمک و یا جنین بکنند. بهترین گزینه برای دختران مجرد با سن بالا، فریز تخمک است. این تخمک‌ها در بانک تخمک نگهداری شده و هر وقت که نیاز باشد می‌توان از آن استفاده کرد.

حیدری تاکید کرد: برای افراد متاهلی که بنا به دلایلی نمی‌خواهند بچه دار شوند نیز بهترین گزینه، فریز جنین است. این جنین در بانک مربوطه نگهداری می‌شود و گاه تا ۴۸ سالگی می‌توان جنین را به داخل رحم فرد وارد کرد و یا از گزینه رحم اجاره‌ای استفاده کرد.

وی افزود: نخستین اولویت برای بانوان، حفظ باروری و تخمک است اما متاسفانه به دلیل مسائلی مانند آلودگی‌های آب و هوا، استرس و عوامل دیگر، احتمال از بین رفتن تخمک‌ها در جامعه امروز بالا رفته و این موضوع در آزمایش‌هایی که از بانوان زیر ۴۰ سال  گرفته می‌شود، مشهود است. برای جلوگیری از این معضل باید آموزش‌های حفظ تخمک را از مدارس شروع کرد و دختران را نسبت به این عارضه آشنا ساخت.

وی با بیان این‌که انجام ورزش‌های منظم و تغذیه مناسب برای حفظ تخمک بانوان مفید است، گفت: بانوان باید از استرس‌های بیش از حد و مواردی مانند آلودگی هوا پرهیز کنند و وقتی ازدواج می‌کنند، بارداری را با دلایل جزئی به عقب نیندازند و اگر نمی‌خواهند که ازدواج کنند، حداقل از گزینه فریز تخمک استفاده کنند.

این متخصص زنان تاکید کرد: حفظ جمعیت جوان با توجه به روند پیری که در کشور آغاز شده است، اهمیت بالایی دارد و ممکن است طی ۱۰ سال آینده، نیروی جوانی در کشور نداشته باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • عروسی‌هایی بدون تالار و تشریفات
  • فریز تخمک، راهی برای حفظ قدرت باروری دختران
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی مازندران
  • یاس و ناامیدی موجب از هم پاشیدگی بنیان خانواده می شود
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • معلمان سکانداران علمی جامعه هستند
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر