Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@23:16:29 GMT

پذیرش ارشد بدون کنکور در دانشگاه امیرکبیر

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۰۲۲۶۵

پذیرش ارشد بدون کنکور در دانشگاه امیرکبیر

دانشگاه صنعتی امیرکبیر بر اساس آیین ­نامه شماره ۴۵۳۵۸ وزارت علوم تحقیقات و فناوری، تعداد محدودی دانشجوی واجد شرایط کارشناسی پیوسته ورودی ۹۷ دانشگاه‌­ها و موسسات آموزش عالی کشور را بدون کنکور در مقطع کارشناسی­‌ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ پذیرش می­نماید.

به گزارش ایسنا، بر اساس این آیین نامه، دانشگاه صنعتی امیرکبیر اختیار دارد تعداد محدودی از دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی مهر ۹۷ دانشگاه­های مشمول که پس از ۶ نیمسال با گذراندن حداقل سه چهارم کل واحدهای درسی خود، به لحاظ میانگین کل جزء ۱۵% برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود با میانگین کل بالای ۱۶ باشند را بدون آزمون پذیرش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متقاضیان می‌توانند ثبت‌­نام اینترنتی خود را از امروز ۱۵ آبان ماه تا ۱۵ اذر ماه از طریق سایت "http://pgrad.aut.ac.ir/۳/applicant/" تکمیل نمایند.

چنانچه ظرفیت پذیرش بدون آزمون رشته‌ه­ای در دوره کارشناسی‌­ارشد با ۱۵درصد برتر دانشجویان حائز شرایط تکمیل نشود، دانشگاه مجاز به جایگزینی صرفاً ۱۰% برتر بعدی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اولویت رتبه متقاضیان در آن رشته است.

متقاضیان ورودی بهمن ۹۶ به شرط دانش‌­آموختگی در ۸ نیمسال می­توانند درخواست خود را ارائه نمایند.

طبق مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه امیرکبیر می­تواند به دلیل مشکلات ناشی از پاندمی کووید-۱۹، برای محاسبه حد نصاب واحدهای درسی دانشجویانی که در بهمن ماه ۹۹ در حال گذراندن نیمسال ششم بوده و در سه ترم آخر حذف واحد داشته‌­اند، با کسر حداکثر ۴ واحد از مجموع سه چهارم واحدهای درسی اقدام نماید.

بنا بر تاکید دانشگاه امیرکبیر، متقاضیان بایستی حداکثر تا تاریخ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ و طی ۸ نیمسال دانش­‌آموخته گردند.

همچنین، درخواست متقاضیان ورودی ۹۸ که در طول ۶ نیمسال تحصیلی در دوره کارشناسی پیوسته، دانش‌­آموخته شده­اند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل ۸ نیمسال دانشجویان هم رشته غیر هم ورودی خود جزء ۱۵درصد برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون، قابل بررسی است.

بنا بر اعلام دانشگاه امیرکبیر، مدارک دوره‌­های مجازی، نیمه حضوری یا غیرحضوری، آموزش محور و نیز دانشگاه­‌های غیرانتفاعی، دانشگاه­‌های آزاد اسلامی واحد شهرستان­‌ها، علمی کاربردی و دانشجویانی که مدارک خود را از دانشگاه­‌های خارج از ایران اخد نموده­‌اند برای ورودی بدون آزمون مورد پذیرش نخواهد بود و همزمان با تکمیل پرونده در سامانه ثبت­‌نام، مبلغ ۷۰۰ هزار ریال از متقاضیان دریافت خواهد شد.

انتهای پیام
 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه اميركبير پذیرش بدون آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه امیرکبیر میانگین کل بدون آزمون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۲۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها

دانشگاه پیام نور اعلام کرد: دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد این دانشگاه از امروز می‌توانند محل آزمون پایان ترم خود را تغییر دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دانشگاه پیام نور در اطلاعیه‌ای از زمان تغییر محل آزمون مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد این دانشگاه خبر داد.

براین اساس، دانشجویان می‌توانند با پرداخت شهریه از ۸ تا ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از طریق سامانه گلستان به نشانی ؛ Reg.pnu.ac.ir نسبت به تغییر محل آزمون خود اقدام کنند.

کد خبر 748343

دیگر خبرها

  • بیانیه دانشگاه امیرکبیر در محکومیت سرکوب خشونت‌بار پلیس آمریکا با دانشگاهیان حامی فلسطین
  • حمایت دانشگاه امیرکبیر از دانشجویان آمریکا در حمایت از غزه
  • محکومیت سرکوب و برخورد خشونت‌بار پلیس آمریکا با دانشجویان از سوی دانشگاه امیرکبیر
  • حمایت دانشگاه امیرکبیر از خیزش دانشجویان آمریکا در اعتراض به رژیم صهیونیستی
  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها
  • پذیرش بیش از ۳ هزار دانشجو در دانشگاه های لرستان
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه «سیانس پو» پاریس را مسدود کردند+ عکس
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه «سیانس پو» پاریس را مسدود کردند
  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز