Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-29@01:32:50 GMT

فرافکنی‌ های ادامه‌ دار مالک پدیده مشهد

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۰۴۴۷۰

شروین رمضانی خبرنگار ایسنا یادداشتی درباره شرایط پدیده مشهد و وضعیت مدیریتی این تیم منتشر کرده است

حضور پدیده مشهد در لیگ بیست و دوم در هاله ای از ابهام است.

به گزارش طرفداری و به نقل از ایسنا، مالک باشگاه شهرخودرو پس از شکست تیمش مقابل هوادار تهران درحالی از رییس هیات فوتبال استان خراسان رضوی انتقاد کرد که مشکلات مالی این باشگاه اساسا ارتباطی به هیات فوتبال ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم شهر خودرو از ۲۳ دی‌ماه ۱۳۹۸، پس از جدایی یحیی گل‌محمدی یک روز خوش هم ندیده و برخلاف گذشته که علاقه‌مندان به فوتبال این تیم را به بی‌حاشیه بودن می‌شناختند، کلکسیونی از حواشی و اتفاقات زشت را به چشم دیده‌است. از تغییر سریالی نیمکت تا بسته شدن پنجره و در نهایت عدم حضور در زمین در یک بازی رسمی لیگ برتر!

نیمکت لرزان شهرخودرو

از اواسط لیگ نوزدهم تا امروز، در کمتر از ۲ سال، پس از جدایی گل‌محمدی، شهرخودرو مجتبی سرآسیایی، استفانو کوزین، سهراب بختیاری‌زاده، سیدمهدی رحمتی، محمدرضا مهاجری و حالا اکبر میثاقیان را روی نیمکت خود دیده‌است. میانگین کمتر از ۴ ماه برای هر مربی. فراموش نکنید که شهرخودرویی‌ها باید ممنون کرونا و وقفه‌ای که در لیگ برتر نوزدهم رخ داد باشند، وگرنه این آمار بدتر هم می‌شد.

چند ماه پس از جدایی گل‌محمدی، اخبار عجیبی از اردوی مشهدی‌ها به گوش ‌رسید و حتی عکسی هم از یک بازی خانگی این تیم منتشر شد که به شایعات مهر تایید می‌زد. گفته می‌شد مالک شهرخودرو به مربی‌گری هم علاقه‌مند است و به سرمربی تیم خود توصیه‌های فنی می‌کند. با اینکه مجتبی سرآسیایی هیچگاه راز استعفایش را تا امروز برملا نکرده، اما شنیده می‌شود دلیل استعفای این مربی مشهدی همین فشارها برای دخالت در امور فنی تیم بوده‌است.

سرآسیایی با وجود نتایج خوب در لیگ برتر و صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا پس از غلبه بر نماینده بحرین و السیلیه قطر، ترجیح داد عطای کار در شهرخودرو را به لقایش ببخشد، در شرایطی که تیم به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به سپاهان در رده سوم جدول قرار داشت.

دستم را ببوسید!

بعد از سرآسیایی، مدتی کوتاه کوزین هدایت شهرخودرو را برعهده داشت، اما خیلی زود بختیاری زاده کار خود را به عنوان سرمربی جدید شهرخودرو آغاز کرد. انتخاب بختیاری‌زاده باعث شد تا شهرخودرو برخلاف دوران خوبش، تا انتهای لیگ طعم پیروزی را نچشد و در نهایت با از دست رفتن شانس دوباره آسیایی شدن، به رتبه ششم جدول بسنده کند. در روز معارفه بختیاری‌زاده، مالک تیم مشهدی حرف‌های عجیبی خطاب به یکی از عکاسان حاضر در تمرین شهرخودرو مطرح کرد که حاشیه‌ساز شد. او گفت: «اگر کسی مثل حمیداوی در شهر من پیدا می‌شد، دستش را می‌بوسیدم.»

این عکاس کمی قبل‌تر و در حین برگزاری بازی شهرخودرو و سایپا در مشهد، عکسی از حمیداوی روی سکوهای ورزشگاه امام رضا(ع) در زمان سرمربی گری کوزین، گرفته بود که مهر تاییدی بر شایعه دخالت حمیداوی بر مسائل فنی تیم می‌زد.

آغاز سرمربی‌گری رحمتی و تغییر نام به پدیده

بعد از برکناری بختیاری‌زاده، حمیداوی در اقدامی عجیب سیدمهدی رحمتی، دروازه‌بان باسابقه فوتبال ایران را به عنوان سرمربی باشگاهش منصوب کرد. ۲۷ مردادماه ۱۳۹۹ به دلیل درگیری میان رحمتی و سیدعباسی، مربی اسبق شهرخودرو، سنگربان سابق استقلال از تیم کنار گذاشته‌شد و ۱۳ روز بعد، ۹ شهریورماه ۱۳۹۹، رحمتی به عنوان سرمربی جانشین بختیاری‌زاده شد.

هرچند در ابتدای راه حمیداوی به شدت از رحمتی حمایت کرد و در یک نشست خبری گفت: «با او قراردادی ۳ ساله بسته‌ایم و توقع قهرمانی در سال سوم داریم» اما در نهایت رابطه رحمتی و مالک هم به جایی رسید که رحمتی ۱ ساعت در دفتر شهرخودرو برای مذاکره در خصوص ادامه همکاری در لیگ ۲۱ منتظر ماند و هیچیک از مدیران شهرخودرو به دیدار وی نرفتند.

تنها نماینده خراسان رضوی در لیگ برتر بیستم مسیر عجیبی را برای بقا طی کرد. در نیم‌فصل نخست نام این تیم شهرخودرو بود، اما به علت ناتوانی شرکت شهرخودرو برای پرداخت هزینه‌ها و در نهایت بازداشت حمیداوی، تیم به هیات فوتبال خراسان رضوی منتقل شد. در خصوص دوران بد شهرخودرو در نیم‌فصل اول همین بس که این تیم برای پرداخت پول هتل و رفت‌وآمد خود هم به مشکل خورده‌بود و گفته می‌شد در چند نوبت سیدمهدی رحمتی از جیب خود هزینه‌ها را پرداخت کرده‌است. معضل دیگر مشهدی‌ها اما به تجمع مردمی مربوط می‌شد که در شهرهای مختلف به هتل محل اقامت شاگردان رحمتی می‌رفتند و مدعی بودند که پول‌ هنگفتی برای خرید ماشین پرداخت کرده‌اند، اما ماشینی تحویل نگرفته‌اند. طلبکاران حتی یک بار مقابل فدراسیون فوتبال هم تجمعی اعتراض‌آمیز برگزار کردند.

رابطه رحمتی و دستیارانش با حمیداوی در نهایت به جایی رسید که محمد نوازی، بازیکن سابق استقلال و دستیار رحمتی در شهرخودرو، در یکی از نشست‌های خبری اظهار کرد: «حمیداوی هیچ چیز از فوتبال نمی‌داند. اگر وی برای این تیم، کادر فنی بازیکنان آن فوتبالی تصمیم‌گیری می کرد چرا در خانه و در تهران نشسته و برای تیم هزینه‌ای نمی‌کند؟ از وی بپرسید پول هتل و هواپیما را چه کسی داده که نشسته است در خانه‌اش در تهران و برای تیم تصمیم‌گیری می کنید؟ مگر خانه خاله است؟ به بازیکن می‌گوید  بیا در تهران رضایت نامه‌ات را بگیر؟ متاسفانه حمیداوی نه تیم را واگذار و نه خرج می‌کند و این گونه با تصمیمات غلط کار پیش نمی‌رود.»

دوباره حمیداوی، دوباره شهرخودرو

پس از اینکه نام تیم پدیده شد و با حمایت مسئولان شهر مشهد و استان خراسان رضوی، این تیم در لیگ برتر بیستم به رتبه نهم رسید، دوباره سر و کله حمیداوی پیدا شد و باشگاه به شهرخودرو تغییر نام داد.

گرچه تیم با تصمیم حمیداوی، با مهاجری به عنوان سرمربی استارت زد، اما این آغاز هم پایان خوشی نداشت. پنجره پدیده یا شهرخودرو به علت بدهی به استفانو کوزین، بسته شد و نماینده مشهد در شرایطی لیگ بیست و یکم را آغاز کرد که تنها ۱۳ بازیکن در اختیار داشت. هرچند رضا مهاجری موفق شد در آن دیدار جلوی شکست تیمش را بگیرد و مقابل آلومینیوم اراک به تساوی دست یابد، اما بحران ادامه‌دار شد و از فردای روز نخست لیگ، اعتصاب شهرخودرویی‌ها آغاز شد.

اعتصاب بازیکنان به علت عدم پرداخت مطالبات فصل گذشته و فصل جاری، در نهایت منجر به عدم حضور شهرخودرو در دیدار مقابل مس رفسنجان شد تا ۳ امتیاز راحت به حساب یکی از ۲ نماینده استان کرمان واریز شود.

به جز غیبت در مصاف با مس رفسنجان، حضور همزمان ۲ سرمربی در تمرین و اخراج مهاجری و انتصاب اکبر میثاقیان از جمله اتفاقات عجیب شهرخودرو در لیگ برتر بیست و یکم تا به اینجای کار بوده‌است.

در نهایت گرچه پنجره شهرخودرو باز شد، اما این تیم تا پایان هفته چهارم با ۳ شکست و تنها ۱ تساوی مقابل آلومینیوم در رده پانزدهم جدول جا خوش کرده‌است.

نکته عجیب اینکه شهرخودرو در دیدار با هوادار برخلاف دیدار با نفت مسجدسلیمان نتوانست از میثاقیان در کنار زمین سود ببرد. گفته می‌شود ایفمارک مجوز فعالیت میثاقیان را به دلیل مشکل قلبی فعلا صادر نکرده و بعید هم نیست همین مساله بهانه‌ای شود تا با ثبت نتیجه ضعیفی دیگر، شاهد تغییری دوباره روی نیمکت شهرخودرو باشیم.

انتصاب ایجنت‌ها در شهرخودرو

در اینکه تمامی باشگاه‌های فوتبال با ایجنت‌ها (کارگزاران نقل و انتقالات) کار می‌کنند، شکی نیست اما شاید بتوان باشگاه شهرخودرو را تنها باشگاهی دانست که به ایجنت‌ها سمت مشاور می‌دهد.

۳ فصل قبل کانال رسمی باشگاه شهرخودرو با انتشار عکسی تولد ۱ ایجنت را تبریک گفت و در آن پست، از او به عنوان مشاور زحمتکش مالک باشگاه یاد کرد. حالا با گذشت ۳ سال دوباره شهرخودرویی‌ها به یک ایجنت دیگر سمت مشاور امور بین‌الملل داده‌اند. ایجنتی که مدیربرنامه کوزین بود و گفته می‌شود با شروطی خاص، سهم بسزایی در حل پرونده کوزین و باز شدن پنجره شهرخودرو داشته‌است.

درآمدزایی میلیاردی به سبک شهرخودرو

تیمی که قرار بود حضورش در آسیا جرقه‌ای زودگذر نباشد، حالا با گذشت ۳ سال از حضور حمیداوی تبدیل به تیمی شده که برای بقا می‌جنگد و به نظر می‌رسد کار سختی برای حضور در لیگ برتر بیست و دوم داشته‌باشد. شهرخودرو در سال‌های اخیر درآمدهنگفتی بابت فروش ستاره‌هایش داشته‌است. از یحیی گل‌محمدی، فرشاد فرجی، میلاد سرلک، علی نعمتی، حسین مرادمند و امین قاسمی‌نژاد که برای رفتن به سرخابی‌های پایتخت مبالغی میلیاردی عاید شهرخودرو کردند، تا یونس شاکری، سعید صادقی، علی فرامرزی، حسن جعفری و ... که هر یک رقمی هنگفت برای دریافت رضایت‌نامه و جدایی از تیم مشهدی پرداخت کردند.

دره‌های مه‌گرفته در مسیر شهرخودرو

آنچه مشخص است حال بد تنها نماینده خراسان رضوی در بیست و یکمین دوره لیگ برتر فوتبال است. چه حمیداوی بپذیرد که با این شکل تیمداری فقط آبروی مشهد و ورزش استان خراسان رضوی از دست می‌رود و چه بخواهد دوباره هیات فوتبال استان و احسان اصولی را به بهانه‌های مختلف متهم کند، روزها در حال گذر هستند و فرصت‌ها در حال از دست رفتن.

او بعد از درگیری لفظی با رییس هیات فوتبال خراسان رضوی در یک برنامه زنده تلویزیونی، در گفت‌وگو با خبرنگاران پس از شکست تیمش مقابل هوادار دوباره به اصولی حمله کرد، اما پاسخ نداد که عدم پرداخت مطالبات کوزین، بسته شدن پنجره تیم لیگ برتری و در نهایت اعتصاب بازیکنان و عدم حضور در رقابتی رسمی، چه ربطی به یک هیات فوتبال دارد؟

تجربه فصول گذشته لیگ برتر نشان می‌دهد، این تیم اگر تا هفته دهم به آرامش نرسد و همچنان با بحران مالی رودررو باشد و در حواشی خودساخته دست و پا بزند، بعید است در لیگ برتر ماندنی شود. هرچند که حمیداوی روز گذشته قول داد اگر تیمش بین ۱۰ تیم برتر لیگ نباشد، آن را به استان خراسان رضوی هبه خواهد کرد، اما آنچه مسلم است اینکه روی این وعده‌ها هیچوقت نمی‌شود حساب کرد.

باید منتظر ماند و دید که در نهایت چه بر سر تنها نماینده شرق کشور در لیگ برتر فوتبال خواهدآمد؟ آیا مسئولان استان خراسان رضوی و شهر مشهد بالاخره برای نجات این سهمیه ورود خواهندکرد؟

اخبار داغ 

ماموریت زشت خانم رقصنده تتلو در کنسرت ! / بی غیرتی تماشاچیان ! + فیلم وکیل جدید، سردار آزمون را به لیگ فرانسه می برد / گزارش رسانه روس ادعای استقلالی ها: جایگیری اشتباه کمک داور، گل ارسلان مطهری را سوزاند / فیلم گل قیچی برگردان تماشایی در لیگ اسلوونی / فیلم ادعای جنجالی سایت پرتغالی: لیونل مسی برای هفتمین بار فاتح توپ طلا شد

منبع: طرفداری

کلیدواژه: استان خراسان رضوی لیگ برتر بیست عنوان سرمربی بختیاری زاده هیات فوتبال گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۴۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه سیاست ادواردز؛ آرنه اسلوت قدرت نقل و انتقالاتی ندارد

مایکل ادواردز و ریچارد هیوز بازیکنان مناسب لیورپول را شناسایی خواهند کرد. 

طرفداری | آرنه اسلوت سرمربی لیورپول خواهد بود و دیگر نقش سنتی «مدیر» اجرا نمی‌شود. 

به گزارش تایمز؛ لیورپول در فصل آینده مدل سرمربی/مدیر ورزشی را دنبال خواهد کرد. آرنه اسلوت، سرمربی جدید قرمزها به خوبی با این مدل آشناست و انتظار می‌رود با چنین نقشی در آنفیلد راحت باشد. او در طول دوران مربیگری خود همواره در همین ساختار فعالیت کرده است. خلاف برخی مدل‌های سنتی، در لیورپول جدید، سرمربی بر روی هدایت و آماده‌سازی تیم اصلی تمرکز خواهد کرد و گزارش کار خود را به مدیر ورزشی، ریچارد هیوز، ارائه خواهد داد. مسئولیت‌های هیوز شامل جذب بازیکن و مدیریت سایر بخش‌های فنی باشگاه است. بالاتر از این دو نفر، مایکل ادواردز، مدیر ورزشی سابق لیورپول قرار خواهد گرفت که ماه گذشته به عنوان مدیر اجرایی بخش فوتبال به این باشگاه بازگشت. باشگاه لیورپول بر این باور است که این ساختار جدید برای پیچیدگی‌ها و نیازهای فوتبال مدرن مناسب‌تر است و از این طریق می‌تواند حمایت بیشتری را از سرمربی به عمل آورد.

غیر رسمی؛ آرنه اسلوت سرمربی لیورپول شد

 

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • درمان «ارس» تنها پلنگ باغ وحش شهرستان مشهد پیگیری می‌شود
  • آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • ادامه سیاست ادواردز؛ آرنه اسلوت قدرت نقل و انتقالاتی ندارد
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد "پاک" است
  • آماده‌باش فدراسیون برای ال‌کلاسیکوی ایران
  • آماده‌باش فدراسیون برای ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند
  • فوتبال اروپا مربی بزرگ کم آورده!
  • پاسخ برنی سندرز به فرافکنی نتانیاهو