Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از گذشت یک ماه از انتشار گزارش‎ مربوط به سوءاستفاده جنسی از کودکان در کلیسای کاتولیک فرانسه، این نهاد در نهایت مسئولیت خود را در قبال این پرونده‎ها به رسمیت شناخت.

به گزارش مشرق، اسقف‌های فرانسوی مسئولیت کلیسای کاتولیک این کشور در قبال دهه‌ها سوءاستفاده جنسی از کودکان در کلیساهای فرانسه را به رسمیت شناختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «خبرگزاری فرانسه»، اسقف‌های فرانسوی اعلام کردند که کلیسای کاتولیک مسئولیت نهادی خود را در مورد هزاران پرونده کودک آزاری مستند شده در گزارشی شوکه آور، پذیرفتند.

بیشتر بخوانید: ۲۱۶ هزار کودک فرانسوی قربانی آزار جنسی کشیشان کاتولیک

«اریک دو مولین بوفور»، رئیس کنفرانس اسقف‌های فرانسه (CEF) یک ماه پس از انتشار گزارش تشریحی درباره آزار جنسی ۲۱۶ هزار کودک خردسال در ۷ دهه گذشته، گفت  «کنفرانس اسقف‌ها در نشست سالانه خود ضمن پذیرفتن مسئولیت نهادی خود، تشخیص داد که کلیسا اجازه سیستمی شدن سوءاستفاده جنسی از کودکان را داده است.»

در ۵ اکتبر سال جاری (۱۳ مهر ۱۴۰۰)، یک کمیسیون مستقل که سوءاستفاده جنسی از کودکان در کلیساهای کاتولیک فرانسه در سال‌های ۱۹۵۰ تا ۲۰۲۰ را بررسی می‌کرد، این موضوع را «پدیده‌ای بزرگ» خواند که برای دهه‌ها «مخفی» شده بود.

گزارش تقریبا ۲ هزار و ۵۰۰ صفحه‌ای مذکور نشان می‌دهد که بیشتر قربانیان پسران نوجوان بوده‎اند.

رئیس کنفرانس اسقف‌های فرانسه در آن زمان «شرم و وحشت» خود را از این یافته‌ها ابراز کرد و «پاپ فرانسیس» نیز گفت که «غم و اندوه بزرگی» را احساس می‌کند.

اگرچه نشست سالانه اسقف‌های فرانسه به طور کامل به پاسخگویی به گزارش مذکور اختصاص نداشت، اما ۱۲۰ اسقف از سراسر فرانسه، موضوع مبارزه با خشونت و تجاوز جنسی علیه خردسالان در کلیسا را مورد بررسی قرار دادند.

قربانیان سوءرفتار اعلام کردند که فراتر از افراد مهاجم، خود کلیسا به عنوان یک نهاد مقصر بوده است.

براساس گزارش ارائه شده از سوی کمیسیون مستقل تحقیق درباره سوءاستفاده جنسی از کودکان در کلیسای کاتولیک در ماه اکتبر سال جاری، سوءاستفاده‌های جنسی به وقع پیوسته از سال ۱۹۵۰ تا ۲۰۲۰ نظام‌مند بوده است.

رقم تقریبی قربانیان این سوءاستفاده با احتساب سوءاستفاده دیگر اعضای کلیسا از کودکان به ۳۳۰ هزار نفر می‌رسد.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان فرانسه امانوئل مکرون حقوق بشر پاپ فرانسیس سوءاستفاده جنسی از کودکان کلیسای کاتولیک اسقف ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۴۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان

 رئیس بیمارستان فوق تخصصی الزهرا (س) زاهدان با بیان این خبر گفت: از سال ۱۳۹۸ با راه اندازی بخش کاشت حلزون در این بیمارستان، تاکنون ۱۰۶ کودک ناشنوا، با کاشت حلزون شنوایی خود را به دست آورده اند.

وی ادامه داد: مناسب‌ترین سن برای شروع فرآیند کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا قبل از سه تا پنج سالگی است.

مالکی افزود: در حال حاضر ۲۶ کودک ناشنوای دیگر نیز شناسایی شده و در نوبت کاشت حلزون در این بیمارستان قرار دارند.

دکتر مالکی خاطرنشان کرد: خدمات کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا به صورت رایگان انجام می‌شود و بیمار نیازی به انجام مسافرت درمانی و صرف هزینه‌های هنگفت را ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • هزاران کودک بی سرپرست و پناهجو در اروپا ناپدید شده اند
  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال در اروپا
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم
  • مادر دیانا به قتل فرزند بیمارش اعتراف کرد
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • اعتراف لوئیس انریکه پس از توقف غیرمنتظره