Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ محمدباقر سلیمی رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا درباره طراحی سامانه کروکی آنلاین گفت: سالانه یک و نیم میلیون تصادف در کشور اتفاق می‌افتد که شامل رخدادهای جزئی و شدید است. پلیس بر اساس وظایف، متولی رسیدگی و تنظیم پرونده است و مهم‌ترین برگِ این پرونده نیز نظریه کارشناسی تصادفات و کروکی است که مقصر حادثه را تشخیص می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: این ساختار طی سال‌های گذشته روندی رو به بهبود داشته است، ولی همچنان به صورت کاغذی و دستی صورت می‌گیرد. این برگ کروکی باید به سازمان‌های مختلف مثل بیمه، نیروی انتظامی، شرکت‌های خودروسازی و... ارائه شود و قطعا این برگ بارها کپی گرفته شده که موجب ناخوانا شدن و خط‌خوردگی آن می‌شود.

سرهنگ سلیمی افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی در راستای هوشمندسازی، نرم‌افزاری طراحی کرد و زیرساختِ طراحی کروکی آنلاین را فراهم آورد. پس از تست و آزمایشِ اولیه این نوع کروکی که توسط افسرانِ کارشناس و به وسیله تبلت در محل تصادف صورت گرفت، امکان عکس‌برداری و فیلم‌برداری از صحنه تصادف فراهم آمد تا اطلاعات به صورت برخط به مرکز کنترل ترافیک پلیس، بیمه و مراجع قضایی ارسال شود.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا در ادامه سخنان خود از به‌روزرسانی این نرم‌افزار و اجرای پایلوت این طرح در استان قم خبر داد و گفت: این کار در حوزه درون‌شهری و برون‌شهری استان قم صورت گرفت و کارشناسان ما مجهز به تبلت شده‌اند و کروکی آنلاین را طراحی و ارسال می‌کنند.

او با اعلام این‌که سامانه مذکور مراحل نهایی تست خود را طی کرده و در جهت صحت رسیدگی به تصادفات عمل خواهد کرد، توضیح داد: این کار در کاهش هزینه مردم و اطاله دادرسی کمک‌کننده است.

سرهنگ سلیمی در خاتمه با اشاره به تصادفاتی که نیازمندِ کروکی نیستند، تاکید کرد: خسارات زیر ۱۶ میلیون تومان نیاز به کشیدن کروکی ندارد. در چنین تصادفاتی نیاز به حضور پلیس نیست و در صورتِ توافق طرفین باید با مدارک رانندگی اعم از گواهینامه مجاز و بیمه‌نامه معتبر به شعب بیمه مراجعه کرد تا بدون کروکی خسارت دریافت شود و شرکت‌های بیمه باید این اطلاعات را به بیمه‌شوندگان اعلام کنند.
 

کد خبر 636271 برچسب‌ها پلیس راهور - شهر تصادف بیمه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پلیس راهور شهر تصادف بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۵۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیپد پرو جدید ۲۰۲۴ اپل را ببینید

 

به گزارش پارس نیوز ، اپل بار دیگر با معرفی آیپد پرو جدید ۲۰۲۴، دنیای تبلت‌ها را متحول کرد. این تبلت قدرتمند با پردازنده M4 جدید، نمایشگر Liquid Retina XDR خیره‌کننده، سیستم دوربین پیشرفته و عمر باتری فوق‌العاده، به طور قطع برای طراحان، گیمرها و متخصصان در هر زمینه‌ای، یک ابزار ایده‌آل خواهد بود. در ادامه به بررسی جزئیات این محصول هیجان‌انگیز می‌پردازیم.

طراحی لوکس و مدرن/ اوج ظرافت و هنرنمایی جلوه می‌کند

آیپد پرو جدید ۲۰۲۴ از طراحی شگفت‌انگیز و ظریف همیشگی اپل بهره می‌برد. بدنه آلومینیومی صیقلی و لبه‌های صاف و باریک، حس لوکس و مدرنی به این تبلت می‌بخشد. این محصول در دو رنگ جذاب خاکستری فضایی و نقره‌ای عرضه می‌شود تا سلیقه هر کاربری را جلب کند.

نمایشگری خیره‌کننده

قلب تپنده آیپد پرو جدید ۲۰۲۴، نمایشگر Liquid Retina XDR خیره‌کننده آن است. این نمایشگر 12.9 اینچی با وضوح 2732 در 2048 پیکسل ، تصاویر را با جزئیات شگفت‌انگیز و رنگ‌های زنده و واقعی به نمایش می‌گذارد. فناوری ProMotion ، نرخ نوسازی 120 هرتز را برای این نمایشگر به ارمغان می‌آورد که تجربه اسکرول روان و انیمیشن‌های چشم‌نواز را به همراه دارد.

پردازنده M4 / قدرتمند و کارا

آیپد پرو جدید ۲۰۲۴ به پردازنده M4 جدید اپل مجهز شده است که قدرتی باورنکردنی در اختیار شما قرار می‌دهد. پردازنده قدرتمند M4، به شما امکان می‌دهد سنگین‌ترین برنامه‌ها را بدون هیچ‌گونه کندی اجرا کنید، بازی‌های گرافیکی بالا را با جزئیات کامل امتحان کنید و به‌راحتی با چندین برنامه به طور همزمان کار کنید.

سیستم دوربین پیشرفته/ ابزاری کامل

آیپد پرو جدید ۲۰۲۴ به سیستم دوربین پیشرفته‌ای مجهز شده است که آن را به ابزاری ایده‌آل برای عکاسی و فیلمبرداری تبدیل می‌کند. دوربین اصلی این تبلت 12 مگاپیکسلی است که از قابلیت‌های مختلفی مانند لرزش‌گیر اپتیکال تصویر ، Smart HDR 3 و ضبط ویدئو 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه بهره می‌برد. دوربین فوق عریض 10 مگاپیکسلی نیز این مجموعه را تکمیل می‌کند که برای عکس‌های گروهی و منظره‌ ایده‌آل است. 

در جلوی آیپد پرو جدید ۲۰۲۴، دوربین 12 مگاپیکسلی Ultra Wide تعبیه شده که از Center Stage پشتیبانی می‌کند. این قابلیت، به طور خودکار شما را در مرکز قاب نگه می‌دارد و برای تماس‌های تصویری و ویدئوکنفرانس بسیار کاربردی است.

  عمر باتری فوق‌العاده/ تمام روز بدون نیاز به شارژر

آیپد پرو جدید ۲۰۲۴ از عمر باتری فوق‌العاده‌ای برخوردار است که به شما امکان می‌دهد تمام روز بدون نیاز به شارژ از آن استفاده کنید. با یک بار شارژ کامل، می‌توانید تا 10 ساعت وب‌گردی ، 14 ساعت تماشای ویدئو یا 11 ساعت انجام بازی‌های گرافیکی بالا را تجربه کنید.

قابلیت‌های دیگر:

آیپد پرو جدید ۲۰۲۴ به همراه قلم اپل نسل دوم و کیبورد Magic Keyboard عرضه می‌شود که قابلیت‌های آن را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهند. قلم اپل نسل دوم به شما امکان می‌دهد با دقت و ظرافت بیشتری طراحی کنید، یادداشت بردارید و اسناد و مدارک خود را علامت‌گذاری کنید. کیبورد Magic Keyboard نیز با کلیدهای Backlit و ترک پد بزرگ ، تجربه تایپ روان و کارآمدی برای شما به ارمغان می‌آورد.

تاریخ عرضه آیپد پرو جدید ۲۰۲۴

مارک گورمن از نشریه بلومبرگ خاطرنشان کرد در تاریخ ۷ مه آیپد پرو جدید ۲۰۲۴ به بازار جهانی عرضه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • پلیس علت اکثرتصادف‌های رانندگان ایرانی را فاش کرد
  • ۱۰ برابر کشور‌های پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • آیپد پرو جدید ۲۰۲۴ اپل را ببینید
  • آمار تصادفات عید امسال به نظر من اصلاً رسمیت ندارد/ ده برابر کشورهای پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • مدرک تی تی سی چقدر هزینه دارد؟
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • ۱۵ نقطه حادثه خیز قم در سال گذشته ایمن سازی شد
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت