Web Analytics Made Easy - Statcounter

حیدر مرادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه برنامه ابلاغی استان در کشت سیب زمینی طی سال زراعی گذشته هشت هزار و ۵۰۰ هکتار بود، اظهار داشت: معادل برنامه ابلاغی این محصول در اراضی کشاورزی استان کشت شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد اراضی زیرکشت سیب زمینی مربوط به شهرستان‌های قروه و دهگلان است، اضافه کرد: پیش بینی شده در این میزان اراضی ۳۴۰ هزار تن محصول تولید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرامور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان میانگین عملکرد سیب زمینی در هر هکتار از اراضی استان را ۴۰ تن خواند و افزود: تاکنون ۶ هزار هکتار از این محصول برداشت شده و ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار آن باقی مانده که بارندگی چند روز اخیر آن را به تاخیر انداخته است.

مرادی یادآور شد: بعد از بارندگی محصول باقی مانده هم برداشت شده و تعدادی از سیب زمینی کاران اقدام به صادرات یا انبار آن کرده تا در موعد مناسب وارد بازار کنند.

وی با اشاره به اینکه عملیات کاشت، داشت و برداشت زمینی در شهرستان‌های قروه و دهگلان به طور ۱۰۰ درصد مکانیزه انجام می شود، گفت: تغییر شیوه کاشت و تغذیه مناسب موجب شده برای تولید این محصول آب کمتر مصرف شود و عملکرد در واحد سطح هم افزایش یابد.

مدیرامور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان اعلام کرد: هر سال ۲۰۰ نمونه از محصول سیب زمینی در راستای بررسی سالم بودن آن گرفته و آزمون باقی مانده سموم در ارتباط با آنها انجام می شود.

مرادی با اشاره به اینکه نمونه برداری از محصول سیب زمینی در سال زراعی جاری آغاز شده است، گفت: بر مبنای آزمایش انجام شده در سال زراعی گذشته بیش از ۹۵ درصد سیب زمینی تولیدی استان دارای استاندارد لازم بوده است.

کردستان یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۸۹۶ هزار و ۲۳۵ هکتار اراضی دیم معادل ۸۸ درصد و ۱۲۱ هزار اراضی آبی معادل ۱۲ درصد دارد.

کردستان سه میلیون و ۱۹۹ هزار واحد دامی، ۱۳ میلیون قطعه انواع طیور و ۲۵۷ هزار کندوی زنبور عسل دارد و جمعیت بهره بردار کشاورزی آن ۱۱۵ هزار نفر است که این جامعه سالانه حدود  سه میلیون تُن محصولات کشاورزی تولید می کنند که بیش از ۴۰۰ هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی مربوط به بخش زراعت است.

عمده محصول زراعی این استان گندم است و عمده محصول تولیدی باغی نیز توت فرنگی با حدود ۶۰ هزار تن است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کردستان سنندج دهگلان قروه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کردستان سنندج وزارت جهاد کشاورزی کردستان سنندج دهگلان قروه سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۶۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: میانگین برداشت در هر هکتار ۲۰ تا ۲۵ تن است و پیش بینی می شود بیش از ۵ هزار تن خیار سبز از زمین‌های کشاورزی این شهرستان برداشت شود.

حیدری افزود: بیش از ۹۰ درصد محصول تولید شده برای تهیه خیار شور و مابقی برای مصارف دیگر استفاده می شود.

مدیر جهاد کشاورزی بیان داشت: برای صرفه جویی در مصرف آب، کاشت این محصول به صورت نواری است که ۵۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی می‌شود.

حیدری افزود: برداشت خیار سبز تا پایان خرداد ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • برداشت جو قصیل در قم
  • کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر