Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، هوشنگ مغامسی دبیر اجرایی انجمن صنفی کشاورزان شادگان گفت: بسیاری از کشاورزان شادگان به امید تامین آب برای کشت پاییزی، زمین‌های کشاورزی خود را آماده سازی کرده و حتی برخی بذر گندم و کلزا نیز در زمین پاشیده اند، ولی همچنان در انتظار تامین آب هستند.

او با بیان اینکه بسیاری از کشاورزان شادگانی کشت تابستانه را بنا به توصیه سازمان آب و برق خوزستان و به علت کمبود آب ذخایر پشت سد مارون انجام ندادند و ضرر و زیان زیادی را متحمل شدند افزود: طبیعی‌ترین مطالبه کشاورزان این منطقه تامین حداقلی آب برای کشت پاییزی است که تاکنون این مطالبه محقق نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر اجرایی انجمن صنفی کشاورزان شادگان در ادامه خواستار تامین آب کشت پاییزی در انتهای رودخانه جراحی که معمولا کشاورزان آب ناچیزی دریافت می‌کنند شد و بیان کرد: در صورت تامین نشدن آب کشت پاییزی، کشاورزان شادگانی دوباره با خسارات زیادی رو به رو خواهند شد.

مغامسی در ادامه خواستار تمهیدات عملی برای تامین فوری آب پایین دست رودخانه جراحی از سد مارون شد تا به گفته وی زمان کشت پاییزی از دست نرود.

ابن مقام مسئول شادگان را با ۵۴ هزار هکتار اراضی آبی و ۱۴ هزار هکتار نخیلات قطب کشاورزی استان بیان کرد و ادامه داد: همه اراضی این منطقه از قدیم الایام به صورت آبی کشت می‌شده به همین دلیل نیاز بخش کشاورزی این منطقه صد درصد به آب‌های سطحی و رودخانه وابسته است.

تورج نوروزی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در این ارتباط گفت: در حال رایزنی با سازمان آب و برق خوزستان برای تامین آب کشت پاییزی در شادگان هستیم.

او با اشاره به کمبود آب در حوضه مارون در جنوب شرق خوزستان و کاهش شدید ذخایر آب سد مارون ابراز امیدواری کرد آب مورد نیاز کشت پاییزه برای محصول گندم و کلزا در شهرستان شادگان در روز‌های آینده تامین شود.

استان خوزستان امسال بزرگترین خشکسالی نیم قرن اخیر را پشت سر می‌گذارد و علاوه بر آن برخی اقدامات نامناسب در حوزه مدیریت آب باعث تنش‌های آبی در این مناطق شده است.

به گفته یک استاد دانشگاه شهید چمران اهواز بهترین گزینه برای خوزستان مدرن سازی کشاورزی و استفاده از روش‌های نوین آبیاری برای کاهش مصرف آب است.

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشت پاییزه کشاورزی شادگان کشاورزان شادگان کشت پاییزی تامین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۸۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باز بودن محور بندر امام خمینی به آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، جمال صالح زاده با اعلام این خبر گفت:این محور در محدوده شهرستان شادگان به علت بارش شدید و افتادن ۱۶ دکل برق فشار قوی مسدود شده بود.

وی افزود:با تلاش عوامل امدادی و عملیاتی از جمله راهداری، پلیس راه، شرکت برق منطقه‌ای خوزستان دکل‌های دچار حادثه جمع آوری و مسیر بازگشایی شد.

فرماندار شادگان اظهار کرد:هم اکنون تردد در محور بندر امام خمینی به آبادان برقرار و تردد در حال انجام است.

صالح زاده بیان کرد:همچنین برق منطقه که به علت افتادن دکل‌ها قطع شده بود برقرار و نیرو‌های عملیاتی در حال تعمیر دکل‌های دچار حادثه شده هستند.

دیگر خبرها

  • تضمینی برای تامین حقابه کشاورزان گرمسار از حبله‌رود وجود ندارد
  • بارندگی شدید خسارت جدی به کشاورزی خوزستان وارد کرده است
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • پایداری شبکه برق شادگان
  • باز بودن محور بندر امام خمینی به آبادان
  • خسارت ۵۰ درصدی بارندگی به گندمزار‌های خوزستان
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • خسارت بارندگی به گندمزارهای آماده برداشت در خوزستان
  • خسارات سنگین طوفان به ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای خوزستان
  • خسارت سنگین باران به کشاورزان خوزستان/ چقدر گندم از بین رفت؟