Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی زبر دست گفت: تا این لحظه موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است.

 به گزارش  خبرگزاری برنا از لرستان؛ زبر دست در رزمایش پدافند غیرعامل در حوزه زیستی با عنوان "آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان"،اظهارکرد: با توجه به اینکه مهمترین عامل در جلوگیری و پیشگیری از اشاعه بیماری شناسایی به موقع بیماری است، در این رابطه گشت‌های مشترکی با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست را در بیش از سی نقطه و اکوسیستم خاص که زیستگاه پرندگان مهاجر است، انجام دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: روزانه این مراکز پایش می‌شوند و تاکنون مواردی از آنفلوآنزای پرندگان در استان مشاهده نکرده ‌ایم.

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: مزارع مرغ مادر و تخم گذار در استان نیز در رابطه با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان واکسیناسیون آنها انجام می‌شود.

 زبر دست تصریح کرد: از عواملی که سلامت جوامع انسانی را تهدید می‌کند ۶۱ درصد از آنها منشا حیوانی و دامی دارد، این بیماری‌ها عمدتا نوظهور و نو پدید هستند.

اوگفت: با توجه به اینکه پرورش دام در استان بیشتر  سنتی است و ارتباط تنگاتنگی بین محل  پرورش دام و زندگی انسان وجود دارد ، معاونت  بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و دامپزشکی استان باید همکاری لازم را در خصوص پایش این مراکز داشته باشند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دامپزشکی آنفولانزا پرندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۲۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهر انگیز ظهر شنبه در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال گفت: اجرای رفع تداخلات طبق پیگیری‌های صورت گرفته رشد بسیار خوبی از سال ۱۴۰۱ تاکنون داشته است.

وی گفت: طبق تعهد هر شهرستان هفته‌ای دو پلاک باید به دبیرخانه کمیسیون ارسال کند تا این کار بسیار مهم اتمام و در راستای صدور سایر اراضی کشاورزی اقدام شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر افزود: با وجود کمبودهای زیاد از جمله در حوزه تجهیزات به ویژه سخت افزاری همه مدیران پای کار هستند و کار برای مردم است مردمی که انقلابی‌تر و جهادی تر هستند.

وی در خصوص صدور اسناد کشاورزی بیان کرد: تاکنون ۷۶ درصد اسناد کشاورزی دارای سند شدند.

کد خبر 6089937

دیگر خبرها

  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • پرنده هواتزین (Hoatzin) یا مرغ بدبو آمریکایی (+عکس)
  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض/ عکس
  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض است | گزارش همشهری از وضعیت عقاب طلایی ایران
  • وضعیت مطلوب تالابهای نقده
  • مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند
  • «آکادمی پرندگان» بیش از ۵۰ میلیون تومان فروخت
  • تالاب های نقده، فرصتی برای رونق اکوتوریسم
  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست