Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر یونسکو در پاریس روز گذشته شهر جهان را به عنوان شهر خلاق خوراک انتخاب کرد که کرمانشاه هم به عنوان تنها شهر ایران در این لیست قرار داشت.

به گزارش قدس آنلاین، سازمان فرهنگی، آموزشی و اجتماعی یونسکو که در ۱۹۸ کشور دبیرخانه دارد، از سال ۲۰۰۳ شهرهایی که در هفت حوزه صنایع دستی، موسیقی، خوراک و غیره مستعد باشد را به عنوان شهر خلاق معرفی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این هم ۳۶ شهر خلاق خوراک از ۲۸ کشور جهان انتخاب شده‌اند و در ایران هم شهرهای اصفهان و بندرعباس به عنوان شهر خلاق صنایع دستی، شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک و شهر سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی انتخاب شده‌اند.

استان کرمانشاه با حدود ۸۰ نوع غذا و خوراک، ۱۱ نوع نان، ۲۰ نوع شیرینی و میان ‌وعده‌های مختص خود ظرفیت بسیار بالایی در حوزه خوراک دارد.  خوراکی هایی مانند «روغن کرماشانی»، «نان برنجی»، «کاک»، «خورشت خلال» و «دنده کباب» از جمله خوراکی های کرمانشاه است.

کرمانشاه سی و هفتمین شهر "خلاق خوراک" در جهان

سرپرست شهرداری کرمانشاه، با تبریک انتخاب کرمانشاه به عنوان شهر خوراک جهان، گفت: خوشبختانه کرمانشاه به عنوان سی و هفتمین شهر خلاق خوارک جهان و دوازدهمین شهر خلاق خوراک در آسیا معرفی شد.

«امیر رحیمی» به تلاش‌های ۱۸ ماهه سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمانشاه در این زمینه اشاره کرد و افزود: در این مدت جلسات متعددی با فعالان حوزه غذا برگزار شده و در سفر دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران به کرمانشاه انواع خوراکی‌های کرمانشاه ارائه و معرفی شدند.

او گفت: با توجه به پیشینه غنی کرمانشاه در این زمینه و زیرساخت‌های مناسب آن در نهایت شهر کرمانشاه در حوزه خوراک از سوی ایران به یونسکو معرفی شد که با بررسی‌های صورت گرفته یونسکو با انتخاب این شهر به عنوان شهر خلاق خوراک موافقت کرد.

شهر خوراک منجر به رونق گردشگری کرمانشاه می شود

رحیمی در خصوص مزایای این انتخاب گفت: انتخاب کرمانشاه به عنوان شهر خلاق خوراک موجب رونق گردشگری کرمانشاه و حتی کل استان خواهد شد.

رحیمی ادامه داد: خوراک جزو جدایی ناپذیر گردشگری است و هر گردشگری به هرجایی که سفر کند ناخودآگاه از خوراک آن شهر استفاده خواهد کرد، بنابراین این انتخاب و معرفی که یونسکو از کرمانشاه در شهرهای عضو خواهد داشت موجب معرفی هرچه بهتر و رونق گردشگری کرمانشاه می‌شود.

سرپرست شهرداری کرمانشاه بر برنامه ریزی برگزاری رویدادهای جدید برای خوراک تاکید کرد و افزود: در این زمینه پیگیر راه اندازی خانه خلاق خوراک هم هستیم و کارهای آن نیز تا حدود زیادی انجام شده است.

رحیمی افزود: انتخاب کرمانشاه به عنوان شهر خلاق خوراک اتفاق بزرگی در رونق گردشگری کرمانشاه است که تنها با پای کار آمدن تمام دستگاه‌های مربوطه و بویژه حضور پررنگ بخش خصوصی در این زمینه می‌توان از آن استفاده کرد.

منبع: ایرنا

انتها ی خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سرپرست شهرداری کرمانشاه شهر خوراک عنوان شهر خلاق خوراک رونق گردشگری کرمانشاه کرمانشاه به عنوان شهر معرفی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۴۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش‌های اخیر در دانشگاه‌های جهان نتیجه عملیات وعده صادق

حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌الله غفوری امام جمعه کرمانشاه با اشاره به عملیات وعده صادق که منجر به شکستن هیمنه استکبار و قدرت‌های جهانی شد، گفت : این عملیات قدرت ایران و نیرو‌های مسلح کشور را نشان داد.

وی افزود: آنچه امروز در دانشگاه‌های آمریکا شکل می‌گیرد حاصل این عملیات است و این بیداری در نهایت به نابودی صهیونیست‌ها منجر خواهد شد.

وی از سفر اخیر رئیس جمهور به کشور‌های پاکستان و سریلانکا یاد کرد و آن را مکمل عملیات وعده صادق دانست و گفت: در شرایطی که دولت آمریکا اخیرا تلاش کرده بود با اعمال تحریم‌های جدید علیه برخی افراد، کشور‌ها را برای همکاری با ایران تهدید کند سفر رئیس‌جمهور این جو را شکست و مزایای امنیتی، اقتصادی و اجتماعی فراوانی به همراه داشت.

امام جمعه کرمانشاه از دستاورد‌های امنیتی این سفر یاد کرد که باعث می‌شود گروهی که تحت مدیریت موصاد و آمریکا قصد ناامنی در مرز‌های دو کشور را دارند، ناکام بمانند.

وی با بیان اینکه این سفر در حوزه اقتصادی و اجتماعی نیز دستاورد‌های فراوانی داشته است، از پروژه‌های بزرگی یاد کرد که از این پس نیز ادامه خواهد داشت.

وی ضمن تبریک روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای از اینکه فرهنگ پهلوانی از دیرباز جزء فرهنگ کشور بوده یاد کرد و افزود: از دیرباز مردم ایران این فرهنگ را بین خود حفظ کرده و هوای فقرا و ضعفا را داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه از نقش کارگران در جهاد اقتصادی کشور یاد کرد که در قالب کار گروهی با کارفرمایان نه تنها نیاز جامعه و کشور را تولید می‌کنند، بلکه صادرات را رونق می‌دهند.

وی با گرامیداشت هفته معلم و سالروز شهادت آیت‌الله مطهری، تربیت نسل انقلابی، نسل شهدا، نسل علما و دانشمندان که امروز ما را در عرصه بین‌الملل در رتبه‌های اول دنیا قرار دادند را حاصل تلاش معلمان امروز و معلمان بازنشسته دانست که باید قدردان آنها باشیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • معرفی زیباترین غار آبی و خشکی جهان (فیلم)
  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان معرفی شد
  • معرفی کرمانشاه به عنوان هاب مدیریت بحران غرب کشور
  • معرفی استان کرمانشاه به عنوان مرکز پشتیبانی غرب کشور در سوانح و بلایای طبیعی
  • معرفی بهترین مرکز کاشت ابروی طبیعی در تهران
  • وجود بیش از ۲۰ نوع خوراک دارویی و بیش از ۸۰ نوع خوراک بومی در کرمانشاه
  • 200 روز سکوت در مقابل جنایت صهیونیست‌ها مایه شرمساری بشریت است
  • جنبش‌های اخیر در دانشگاه‌های جهان نتیجه عملیات وعده صادق
  • بازار داغ گیاهان دارویی در کرمانشاه+ تصویر