Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور اسبق عراق با اشاره به اقدامات آمریکا برای توسعه پایگاه‌های خود در عراق اعلام کرد که این نشان دهنده عدم تمایل واشنگتن برای خارج کردن نیروهایش از عراق است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «باقر جبر الزبیدی» وزیر کشور اسبق عراق میان حادثه حمله به منزل «مصطفی الکاظمی» و طرح ابقای نیروهای آمریکایی در عراق ارتباط قائل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آمریکایی‌ها شروع به توسعه پایگاه‌های خود کرده‌اند و این مغایر انتظارات درباره عقب نشینی آنهاست.

الزبیدی گفت: آمریکا در حال توسعه پایگاه‌های خود در عراق به ویژه در «عین الاسد» در الانبار و «حریر» در شمال کشور است.

وی افزود: این پایگاه‌ها علاوه بر نقش نظامی و جاسوسی به مرکزی برای قاچاق نفت سوریه و عراق برای حمایت مالی از نیروهای آمریکایی و حامیان آنها تبدیل شده است. آمریکایی‌ها همچنین به آموزش شبه نظامیان و عناصر تروریستی ادامه می‌دهند. تروریست‌هایی که در عراق و سوریه شکست خورده‌اند مجددا از سوی نظامیان آمریکایی احیا می‌شوند.

آمریکا به دنبال ایجاد جنگ شیعی-شیعی در عراق

«فارس البدیری» عضو ائتلاف فتح هم گفت: آمریکا به دنبال ایجاد جنگی شیعی-شیعی است.

وی افزود: طرح برنامه ریزی شده برای دور کردن طرف‌های مخالف حضور نظامی آمریکا در عراق وجود دارد.

«محمد البلداوی» عضو فراکسیون الصادقون عراق گفت: هدف از حمله به منزل نخست وزیر و هدف قرار دادن تظاهرات کنندگان، ایجاد فتنه و وارد کردن عراق به آشوب است.

«رعد حسین»: طرف سومی در پشت پرده حمله به منزل الکاظمی است

«رعد حسین» از رهبران جریان صدر در سخنانی تاکید کرد طرف سومی در پشت پرده تلاش نافرجام برای ترور مصطفی الکاظمی، نخست وزیر، وجود دارد و این موضوع هیچ ارتباطی با انتخابات ندارد.

وی با بیان این موضوع افزود: آنچه که برای نخست وزیر رخ داد، سابقه‌ای خطرناک است. عالی ترین مسئول حکومت با این شکل هدف قرار گرفته و این تهدیدی برای دموکراسی و ضربه به روند سیاسی کشور است. امری  که تمام گروه‌ها، حتی گروه‌هایی که در انتخابات پیروز نشدند، آن را محکوم می‌کنند.

رعد حسین با بیان اینکه طرف سومی در پشت پرده این ماجرا قرار دارد، افزود: این اقدام با هدف ایجاد تنش بین دولت و گروه‌هایی است که به دولت فشار می‌آورند و خواستار بازشماری دستی آراء انتخابات هستند. این اقدام تلاش برای برهم زدن اوضاع است و ارتباطی به اعتراض به نتایج انتخابات ندارد.

توافقات مهم رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر عراق با هیئت هماهنگی احزاب شیعهعضو جریان حکمت ملی: راهکار عراق تشکیل «دولت توافقی» است

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عراق نظامیان آمریکایی اخبار عراق نظامیان آمریکایی توسعه پایگاه های خود نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۶۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی

«محمدکاظم آل‌صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران و رئیس ستاد اربعین در عراق به همراه سرلشکر «ریاض الخیگانی» رئیس کمیته اربعین عراق و دیگر مسئولین و فرماندهان مربوطه روز دوشنبه از مرز خسروی بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، در راستای بررسی وضعیت مرزی و تسهیل ورود زائران در اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ محمد کاظم آل صادق، ایران در عراق و هیأت همراه صبح امروز بعد از ورود به شهر بعقوبه، مرکز استان دیالی و حضور در مقر فرماندهی پلیس این شهر پس از نشستی با سرلشکر ریاض الخیگانی، مشاور امنیتی وزیر کشور و مسئول جدید کمیته اربعین عراق، معاون فرماندار و همچنین دیگر مسئولین و فرماندهان مرزی ذی‌ربط عازم مرز منذریه (در عراق) و خسروی (در ایران) شدند تا از نزدیک ضمن بازدید میدانی و بررسی آخرین وضعیت دو سوی مرز عراق و ایران تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

آل صادق همچنین از زیر ساخت‌ها و امکانات مرز خسروی به همراه مسئولین عراقی بازدید کرد و در ادامه نشست مشترک با مسئولین و فرماندهان مرزی و استانی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه، فرماندار قصر شیرین، مسئول پایانه‌های مرزی، فرمانده مرزبانی خسروی و سایر مقامات ذی‌ربط استانی در نقطه سفر مرزی برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • انتقاد یک مقام سابق از عروسی مجلل دختر شمخانی
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • مقام سابق موساد: ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد
  • ادعاهای مقام سابق موساد درباره جزئیات شبکه مالی مخفی ایران | ماجرای عجیب یک شرکت انگلیسی | ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد!