Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، کالپوش یکی از بخش‌های محروم شهرستان میامی استان سمنان است. این بخش بیش از ۲۷۰ کیلومتر از شهرستان شاهرود و ۱۲۰ کیلومتر از میامی فاصله دارد.

در زمستان ۹۷ بارش باران باعث شد تا ده‌ها تیر چراغ برق خم شوند، برق روز‌ها قطع بود و جاده‌ها مسدود؛ روز‌های نخستین سال ۹۸ وقتی که برف‌های فروردین ماه آب شدند مردم با شگفتی به شکاف‌های عمیق پدید آمده در روستا می‌نگریستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند روزی طول کشید تا نخستین آمار‌ها از فاجعه رانش زمین در کالپوش اعلام شود.

نخستین واکنش رسمی از سوی مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان بیان شد که می‌گفت: ۲۳۷ واحد از مجموع ۵۲۴ واحد مسکونی در روز‌های نخستین رانش، ارزیابی شده در منطقه حسین آباد کالپوش شهرستان میامی، به دلیل رانش زمین، در آستانه تخریب است همچنین ۹۱۲ واحد مسکونی بر اساس سرشماری نفوس و مسکن ۱۳۹۵ در منطقه حسین آباد کالپوش وجود دارد که تا ابتدای دهه سوم فروردین ماه ۱۴۲ واحد به دلیل رانش زمین تخلیه شد و به ساکنان ۲۵۷ خانه نیز هشدار تخلیه داده‌ایم.

بعد از وقوع این اتفاق اقداماتی توسط فرمانداری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای حل مشکلات مردم نظیر اعطای تسهیلات، جایابی مکان جدید جهت ساخت منازل تخریب شده صورت پذیرفت، اما این اقدامات به دلایل گوناگون مشکلات اهالی کالپوش را مرتفع نکرد.

پس از گذشت حدود سه سال از این اتفاق و در سفر استانی رییس جمهور به استان سمنان، سید امیر حسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری به عنوان نماینده ویژه دولت به شهرستان میامی سفر کرد و در اولین برنامه این سفر ضمن بازدید از مناطق آسیب دیده بخش کالپوش با اهالی و مدیران محلی این بخش دیدار و گفتگو کرد.

سید امیر حسین مدنی شامگاه چهارشنبه ۱۲ مرداد در نشست اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا‌های بخش کالپوش شهرستان میامی در قالب برنامه‌های سفر دولت سیزدهم به استان سمنان، با اشاره به مشکلات بخش کالپوش میامی و دغدغه‌های مردم اظهار داشت: رانش زمین در حسین آباد، آب آشامیدنی پایدار، مشکلات مراتع، معادن و ناحیه صنعتی از مهمترین مشکلات مردم این منطقه محسوب می‌شود که برای رفع آن‌ها برنامه ریزی لازم صورت خواهد پذیرفت.

وی با اشاره به اینکه مردم حسین آباد سه سال پس از رانش زمین با مشکلاتی مواجه هستند، افزود: مشکلات خانه‌های شهرک جدید و تامین زیرساخت‌های ضروری این منطقه در جلسه شورای اداری استان مطرح و به رئیس جمهوری منتقل می‌شود.

‌مدنی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان سمنان با حضور رئیس جمهور، ضمن تشریح مشکلات شهرستان میامی و خصوصاً بخش کالپوش این شهرستان پرداخت و اظهار داشت: ۳۰۰ خانه در رانش زمین میامی تخریب شد که تا کنون مشکل آن‌ها حل نشده و انتظار می‌رود با دستور رییس جمهوری مشکل تخصیص اعتبار برای حل مشکل این خانوار‌ها حل شود.

رئیس جمهور در جمع بندی مصوبات سفر استانی به سمنان با تاکید بر تلاش مسئولین ذی‌ربط جهت حل مشکلات شهرساتان کالپوش به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دستور دادند در راستای تغییر مکان روستا‌هایی که دچار مشکل رانش زمین هستند، اقدام کند.

پس از سفر استانی دولت به استان سمنان، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری کارگروهی متشکل از دستگاه‌های مرتبط ملی و مسئولین شهرستان میامی را در راستای حل مشکلات این شهرستان تشکیل داده که پس از برگزاری جلسات کارشناسی اقدامات لازم با قید فوریت در بخش کالپوش شهرستان میامی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/پ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رییس جمهور کالپوش شهرستان میامی استان سمنان رئیس جمهور بخش کالپوش حسین آباد رانش زمین حل مشکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۷۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجید گشول دره سیبی در خطبه‌های این هفته شهرستان اقلید ضمن گرامیداشت بزرگداشت هفته مقام معلم، اظهار کرد: معلمان، سازندگان انسان‌ها و معمار آینده‌ی فرهنگی کشور و اثرگذارترین عامل در پی‌ریزی تمدن اسلامی هستند.

وی با تاکید بر اینکه ارزش معلم را نمی‌توان با مقیاس‌های مادی سنجید، از حضور صدها معلم از ۹ استان کشور برای صعود به قله «بُل» بلندترین قله استان فارس در شهرستان اقلید در جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ خبر داد و بیان‌کرد: این یک حرکت نمادین و تداعی کننده فتح قله‌های فرهنگی است.

امام جمعه اقلید در ادامه به یک مطالبه شهرستانی در شهرستان اقلید اشاره کرد و گفت: سازمان خصوصی سازی با توجه به شعار سال و همچنین به واسطه پویا بودن مجتمع کشتارگاه صنعتی شهرستان اقلید باید دنبال حل مشکل سرمایه گذار فعلی باشد تا از تعطیلی مجدد این مجموعه و بیکاری پرسنل آن جلوگیری شود.

حجت الاسلام گشول بیان کرد: اگر چه در این دولت هزاران واحد تولیدی و کارخانه احیا شده و به چرخه تولید برگشته اما نتیجه بارز تصمیمات غیر کارشناسی در برخی استان‌ها، به تعطیلی و بیکاری نیروهای بعضی مجموعه‌ها منجر شده است.

وی تاکید کرد: برای پیشگیری از عواقب این نوع تصمیمات باید با مدیریت جهادی و مردمی که از دولت کنونی سراغ داریم با اتخاذ تصمیم مناسب برای رفع مشکل سریعاً اقدام شود.

کد خبر 6089171

دیگر خبرها

  • آیا رئیس جمهور آرژانتین مشکل روانی دارد؟
  • رفع مشکلات معابر خاکی و پرتردد محله شهدای صفری
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات محیط زیست را برطرف می‌کند
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است
  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است
  • مصوبات سفر رئیس‌جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود
  • ادای احترام معاون پارلمانی رئیس جمهور به شهدای گمنام سمنان
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن