Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها – بررسی‌ها و تحقیقات علمی نشان می‌دهد آن گروه از افراد که هنوز اقدام به واکسن زدن نکرده‌اند در معرض خطر ابتلا به نوع سخت بیماری قرار دارند و در عین حال مشکلات عمده‌ای برای سلامتی جامعه ایجاد می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، در شرایطی که به نظر می‌رسد موج پنجم کرونا را در استان کرمان به پایان رسیده اما وضعیت بزرگترین استان کشور خوب نیست؛ از 23 شهرستان استان کرمان در حال حاضر دو شهرستان در وضعیت قرمز و سه شهرستان بزرگ استان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر سه شهرستان آبی استان به رنگ زرد تغییر رنگ دادند و افزایش بیماران کرونایی در استان زیر سایه عادی انگاری‌ها بیش از هر چیز نگران کننده است.

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان اظهار داشت: با وجودی که به نظر می‌رسد موج پنجم کرونا را پشت سر گذاشتیم اما شرایط ما، شرایط عادی نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان کرمان دو شهرستان ما در وضعیت قرمز کرونا هستند و سه شهرستان ما که شهرستان‌های بزرگ و پر جمعیتی هم هستند در وضعیت نارنجی قرار دارند گفت: در طول هفته گذشته سه شهرستان ما که وضعیت آبی داشتند به وضعیت زرد تغییر رنگ دادند و افزایش مختصری هم در بیماران بستری داشتیم.

سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با اشاره به اینکه این وضعیت نگران کننده است و می‌تواند در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به شیوع پیک ششم هم منجر شود افزود: اگر میزان افراد واکسینه شده به 85 درصد نرسد ما به اثرات مطلوب جمعی واکسیناسیون نمی‌رسیم.

وی ادامه داد: منظور از واکسیناسیون، یعنی افرادی که هر دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده  و دو هفته هم از تزریق دوز دوم آنها گذشته باشد.

صحبتی با بیان اینکه اگر موج ششم اتفاق بیفتد کسانی که تا کنون در زدن واکسن کوتاهی کردند در معرض‌ترین و آسیب پذیرترین افراد هستند تصریح کرد: نوک تیز پیکان موج‌های بعدی کرونا کسانی را نشانه گرفته تا کنون نسبت به تزریق واکسن کوتاهی و مقاومت کردند.

سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با عنوان اینکه جمعیت هدف بالای 12 سال استان کرمان برای تزریق واکسن دو میلیون و 560 هزار نفر را شامل می‌شود گفت: متاسفانه تا رسیدن به جمعیت مطلوب هنوز فاصله زیادی داریم.

وی با بیان اینکه متاسفانه شاهد هستیم کسانی که واکسن می‌زنند، حتی برخی از افراد با زدن یک دوز واکسن احساس رویین تن بودن کرده و تصور می‌کنند زدن حتی یک دوز واکسن برای آنها مصونیت ایجاد می‌کند افزود: به هیچ وجه این طوری نیست و کسانی که حتی هر دو دوز واکسن را تزریق کردند نیز باید حتما از ماسک استفاده کنند.

صحبتی با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19 تا ظهر امروز اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 325 مورد است.

وی ادامه داد: از این تعداد 164 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 36 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 14 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 23 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 88 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 103 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 42 هزار و 230 مورد رسیده است.

وی به فوت 10 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 4 هزار و 949 مورد رسیده است.

صحبتی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان یک میلیون و 983 هزار و 822 مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را یک میلیون و 379 هزار و 641 مورد است.

تعداد بیماران کرونایی در استان کرمان رو به افزایش استواکسیناسیون کرونا در استان کرمان از مرز 3 میلیون و 300 هزار نفر گذشت

 

ماشاالله میرزاحسینی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان نیز از ارسال پنجمین کاروان بهداشتی - ورزشی "مهر بانشاط" به مدارس استان کرمان خبر داد و اظهار داشت:  این کاروان به ارزش 5 میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه بخشی از اعتبار این کاروان از سوی سازمان یونیسف و بخشی هم از محل اعتبارات معاونت تربیت بدنی و سلامت تأمین شده است افزود: این تجهیزات مرحله به مرحله به شهرستان‌ها و مناطق استان با اولویت شهرستان‌ها و مناطق محروم در حال ارسال است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه این تجهیزات شامل ماسک، مواد ضدعفونی دست و سطوح، صابون مایع، انواع وسایل مصرفی ورزشی و … است گفت: سلامت دانش آموزان و معلمان، مهمترین اولویت آموزش و پرورش استان است.

انتهای پیام/511/ی

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا استان کرمان ویروس کرونا استان کرمان مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سخنگوی دانشگاه علوم استان کرمان کرونا در استان پزشکی کرمان قرار دارند سه شهرستان دوز واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۹۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرینات عالیشاه و بیرانوند همچنان زیر نظر کادر پزشکی

شاگردان اوسمار ویرا پس از بازگشت از اراک امروز عصر و از ساعت ۱۷ در ورزشگاه کاظمی تمرین کردند. 

بازیکنان اصلی در بازی دیروز زیر نظر بدنساز تیم ریکاوری کردند و سایر بازیکنان به مدت ۷۵ دقیقه برنامه‌های مختلفی را انجام دادند. 

پاسکاری تحت فشار، ارسال از جناحین و مینی فوتبال از سوی کادر فنی برای این گروه از بازیکنان در نظر گرفته شده بود. 

امید عالیشاه و علیرضا بیرانوند همچنان زیر نظر کادر پزشکی تمرین کردند و سایر بازیکنان در اختیار کادر فنی بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • تمرینات عالیشاه و بیرانوند همچنان زیر نظر کادر پزشکی
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد