Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، گلستان با  وجود داشتن منابع خدادادی طبیعی، زیرساخت‌های متعدد گردشگری طبیعی و تاریخی، زمین‌های حاصلخیز و باغات و اشجار سرسبز، نزدیکی به دریا و جنگل و رودخانه‌های متعدد، وجود معادن مختلف در طول سال‌های اخیر همواره با مشکلات عدیده به ویژه در بحث توسعه و اشتغال مواجه بوده است.

محدودیت در دسترسی به منابع مالی مکفی سبب شد تا برخی مشکلات و دغدغه ها در گلستان نمود بیشتری پیدا کنند اما  مدیران دولت سیزدهم بر این امر اتفاق نظر دارند که بسیاری از  گره ها و مشکلات موجود گلستان، فارغ از آنکه به بودجه و اعتبارات میلیاردی نیاز داشته باشد به اراده و اقدام جهادی مدیران و برنامه ریزی متولیان نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از راهبردهای جدی برای حل گره های اقتصادی استان توجه به  توان نخبگان و مباحث حوزه علم و فناروری در گلستان است که در این سفر یکروزه معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به این استان بر آن تاکید شد.

گلستانی ها در تلاش هستند با احصای نظرات و راهکارهای خلاقانه و ثمربخش نخبگان واعضای پارک های علم و فناوری به مسیری میان بر برای تحقق توسعه در این استان دست یابند.

علی محمد زنگانه استاندار گلستان گفت که زیرساختهای موردنیاز برای گسترش کارخانه‌های نوآوری و خانه‌های خلاق برای توسعه این استان مبتنی بر دانش و متد علمی افزایش می یابد وی همچنین معقتد است برای حل مشکلات و چالش های پیش رو استان به ایده های خلاق راهگشا نیاز است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری هم با اشاره به استمرار حمایت دولت از شرکتهای دانش بنیان و پرداخت ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به این واحدها گفت توسعه این شرکت‌ها جهشی بزرگ در اقتصاد و اشتغال ایجاد می‌کند.

سورنا ستاری  امروز به گرگان سفر و  کارخانه فناوری گرگان بعنوان نخستین  کارخانه فناوری شمال کشور و   ششمین کارخانه فناوری ایران، خانه خلاق و نوآوری تقوی در بافت قدیم گرگان را با محوریت پشتیانی از استارتاپ های حوزه صنایع خلاق ،مرکز نوآوری سلامت و فرهنگ دانشگاه علوم پزشکی  و آغاز  سه طرح فناورانه در مرکز رشد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان را افتتاح کرد.

معاون  علمی و فناوری  ریاست جمهور  در بدو ورود  به گرگان به منطقه گردشگری توسکستان گرگان  رفت و در بازدید از مزرعه خلاق و نوآوری گردشگری توسکا افزود : به عنوان مثال گردشگری کشاورزی ایده جدیدی است که مورد استقبال قرار گرفته است و روز به روز هم در کشور توسعه می یابد.

سورنا ستاری اظهارداشت: توسعه شرکت‌های خلاق از برنامه‌های اصلی و اولویت‌دار و راهبردی این معاونت است که به صورت جدی دنبال می شود.

وی  خاطرنشان کرد : پیش از این تنها شرکت‌های دانش‌بنیان در این معاونت مورد توجه و استقبال بودند که این رویکرد اکنون تغییر کرده است..

به گزارش ایرنا، مزرعه گردشگری توسکا به مساحت پنج هکتار شامل بخش های پرورش تمشک، توت‌فرنگی، سبزی‌ و صیفی‌جات، نگهداری حیوانات و فضای آموزش کشاورزی است که بخش عمده کاشت، داشت و برداشت محصول در این مزرعه بر اساس الگوی کار داوطلبانه توسط گردشگران انجام می شود.

مزرعه خلاق و نوآوری گردشگری گرگان نخستین مزایای گردشگری کشور است که توانسته گردشگران زیادی را تاکنون جذب کند.

 در ادامه معاون علمی و فناوری رییس جمهوری  کارخانه نوآوری گرگان را با پنج هزار مترمربع وسعت افتتاح کرد. وی در این آیین گفت : پژوهش در همه مراکز علمی و تحقیقاتی دنیا انجام می‌شود اما به دلیل محدویت اعتبارات دولتی، مسوولیت تجاری‌سازی با شرکت‌های خصوصی است.

وی بیان کرد: تصور تولید محصول با استفاده از پول و سرمایه دولت اشتباه است و رسیدن به این هدف فقط با جذب سرمایه بخش خصوصی در امروز پژوهشی امکان پذیر است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری خاطرنشان کرد که با بودجه دولتی فعلی فقط امکان پرورش نیروی انسانی متخصص و فراهم شدن زیرساخت ها وجود دارد.

به گزارش ایرنا ، در این کارخانه ۲۴ واحد فناور مستقر هستند که در زمینه‌های تولید محصول شوینده قلیایی فعالیت دارند.

تولید محصول پایدار پراستیک اسید با مواد تولید داخل، تولید محصول پایدار پراستیک اسید جهت گندزدایی خطوط تولید صنایع غذایی، تولید محصول گندزدای اختصاصی برای دستگاه‌های فیلتراسیون غشایی در صنایع غذایی و آشامیدنی، تولید شوینده‌های اختصاصی صنایع، دستگاه پرداخت الکترونیکی هزینه تاکسی، کود زیستی بیوآزوسپیر و سیستم حذف آرسنیک از دیگر فعالیت‌های واحدهای مستقر در این مجموعه است.

واحدهای تولیدی آفت‌کش‌های بدون سم، اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی، استخراج و خالص‌سازی پروتئین از کرم‌های حلقوی، هوشمندسازی اماکن تجاری اداری و مسکونی، اپلیکیشن کلاس آنلاین خصوصی، داروی مکمل کبد طیور صنعتی هپا پلاس، کرم کامیل سینارول و والی فلور تبوکان و آلرگارد، تولید نهال پکان پیوندی، شکلات صبحانه ارگانیک بر پایه عسل و دستگاه پرتابل ۲ منظوره تولید گاز اوزون برای ضدعفونی کردن کندوی زنبور عسل نیز در این کارخانه نوآوری مستقر هستند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری سپس خانه خلاق و نوآوری گرگان را در یکی از حیاط‌های خانه تاریخی و قدیمی گرگان (خانه تقوی) در زمین به مساحت ۹۰۰ مترمربع افتتاح کرد.

 به گزارش ایرنا ، برای مرمت و بازسازی این‌ مکان ۳۵ میلیارد ریال هزینه شد.در این خانه خلاق و نوآوری ۱۱ استارتاپ در زمینه‌های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی فعالیت دارند.این استارتاپ‌ها زمینه اشتغال ۳۵ را فراهم کرده است.

سورنا ستاری در آیین افتتاح این خانه خلاق و نوآوری گفت :  این خانه‌ها در واقع  نیروهای انسانی تربیت می‌کند که محصولاتشان در زندگی قابل ارائه خواهد بود.

وی یادآور شد: در کنار خانه خلاق می‌توان کسب و کار راه انداخت که نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه علوم انسانی است که این حوزه شامل طراحی لباس، صنایع دستی، گردشگری حوزه‌های مربوطه و غیره می‌باشد.

ستاری اظهارداشت: سرمایه‌گذاری دولتی در بخش علوم انسانی در کشور انجام نشده که یک ضعف فرهنگی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: بحث جدی در شرکت‌های دانش بنیان اشتغال دانش آموختگان جوانی است که بدون پول بخواهند استارتاپ و تیم تشکیل بدهند و از آن تیم ایده‌ای بیرون بیاید و تبدیل به محصول شود.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اضافه کرد: تجاری‌سازی علوم انسانی به ویژه در زمینه گردشگری یکی دیگر از بخش‌های جدی ما در ستاد فناوری نرم است.
به گفته ستاری گردشگری در کنار صنایع دستی در کارخانه‌های نوآور یکی از بزرگ‌ترین استارتاپ‌هاست.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری  در ادامه مرکز نوآوری سلامت و فرهنگ دانشگاه علوم پزشکی  و  سه طرح فناورانه در مرکز رشد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان را افتتاح کرد و در ادامه در نشست جلسه اقتصاد دانش بنیان و جهش تولیدگلستان شرکت کرد

علی محمد زنگانه استاندار گلستان هم  در نشست اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید گلستان که با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در استانداری گلستان برگزار شد، افزود: یکی از موضوعات موردتوجه شرکت های دانش بنیان تامین فضای مناسب برای استقرار و فعالیت این شرکت هاست که تلاش می شود با همکاری شهرداری مساحت کارخانه فناوری گرگان این شهر افزایش یابد.
وی با اشاره به تنگنای موجود در تامین منابع مالی دولتی خاطرنشان کرد : برای حل مشکلات و چالش های پیش رو استان به ایده های خلاق راهگشا نیاز داریم.
زنگانه اضافه کرد: برای رونق گلستان باید به سراغ طرح هایی برویم که هزینه فایده و عایدی بیشتری برای استان داشته باشند، در شرایط فعلی مالی فرصت خطا و آزمون نداریم و نباید سرمایه های کشور را از بین ببریم.
استاندار گلستان ادامه داد: برای تحقق و شکل گیری حکمرانی مردم در کشور باید مشارکت نخبگان، خبرگان و فعالان بخش خصوصی در موضوعات مختلف توسعه یابد.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری هم در این نشست با اشاره به استمرار حمایت دولت از شرکتهای دانش بنیان و پرداخت ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به این واحدها گفت توسعه این شرکت‌ها جهشی بزرگ در اقتصاد و اشتغال ایجاد می‌کند.

سورنا ستاری  درآمد سال گذشته شرکتهای دانش بنیان کشور را ۳۰۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تسهیلات و حمایت های متعددی از شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب های مختلف مانند تسهیلات تبصره ۱۸، تسهیلات تبصره ۱۶ و تسهیلات صندوق توسعه ملی اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: ترسیم اکوسیستم های ثمربخش دانش بنیان می تواند انگیزه و امید را در بین جوانان تسری داده و در یافتن راه حل و گره گشایی از مشکلات کشور اثر داشته باشند.

وی اظهارداشت: در اعطای تسهیلات در قالب تبصره ۱۸ اختیارات به واحدهای پارک علم و فناوری استان ها داده شده و هیچ محدودیتی در پرداخت وام وجود ندارد.

ستاری تصریح کرد: در قالب تسهیلات ماده ۱۶ نیز وام کم بهره برای شرکت‌های دانش‌بنیان پیش‌بینی شده است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری خاطرنشان کرد: در نظام مالی ترسیم شده در بخش دانش بنیان صندوق‌های خطرپذیر در بورس ایجاد شده و در زمان حاضر ۱۵ شرکت مشغول ارائه خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان هستند و در این حوزه شرکت‌های خصوصی و افراد حقیقی حضور پررنگی داشته اند.

وی اضافه کرد: استفاده از راه حل های نوآورانه برای چالش ها و دغدغه های حوزه های مختلف مانند پسماند کمبود آب و شیرین سازی آب باید به رویکرد جدی مدیران در حل مشکلات استان تبدیل شود.

ستاری از پارک های علم و فناوری در استان ها خواست حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را محدود به پرداخت تسهیلات مالی نکنند.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ادامه داد: جوانان و نخبگان کشور باید از همه مساعدت ها و حمایت های پارک های علم و فناوری در بخش اجرای مناقصه ها، مباحث حقوقی مشوق های مالیاتی بهره مند باشند.
وی اظهارداشت: حمایت های مادی و معنوی پارک‌های علمی و فناوری از نخبگان و فعالان حوزه علوم نوین می تواند در جلوگیری از افزایش مهاجرت ها و جذب نخبگان بومی نقش بسزایی ایفا کند.

به گزارش ایرنا هزار و ۵۰۰ جوان و نخبه در ۴۸ شرکت دانش بنیان  گلستان در حال فعالیت هستند که درآمد سالانه این شرکت ها در استان حدود پنج هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود.

گلستان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد

برچسب‌ها استان گلستان سورنا ستاری گرگان علی محمد زنگانه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان گلستان سورنا ستاری گرگان استان گلستان سورنا ستاری گرگان علی محمد زنگانه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری شرکت های دانش بنیان خانه خلاق و نوآوری کارخانه فناوری گزارش ایرنا دانشگاه علوم هزار میلیارد دانش بنیان پارک های علم علم و فناوری سورنا ستاری تولید محصول شرکت ها خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۱۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌‎شود

 معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با اعلام اینکه اساسنامه مرکز ملی هوش مصنوعی در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال تدوین است، گفت: این مرکز در اولین گام یک کاربر هوش مصنوعی یا به اصطلاح «اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی» را در کشور راه‌اندازی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی امروز_شنبه هشتم اردیبهشت_ در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: توسعه فناوری در کشور وظیفه اصلی معاونت علمی ریاست جمهوری است و در این راستا برنامه ستاد توسعه هوش مصنوعی این معاونت کمک به دانشگاه‌ها، محققان و شرکت‌های دانش بنیان برای توسعه فناوری‌ها و کاربست هوش مصنوعی در ایران با استفاده از ابزار اپراتور است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال جریان اکوسیستمی هوش مصنوعی در کشور راه می‌افتد و به صدها جی پی یو (GPU واحدهای پردازش گرافیک) دست پیدا می‌کنیم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان به رایزنی با رئیس جمهور و بسیاری دستگاه‌ها از جمله سازمان برنامه و بودجه برای راه اندازی مرکز توسعه هوش مصنوعی در کشور و در کنار آن شورای راهبری هوش مصنوعی اشاره کرد و و یادآور شد: برای این کار مدل‌های مختلف در بسیاری کشورها بررسی شد.

دهقانی فیروزآبادی خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان داد که بعضاً برخی کشورها وزارتخانه و برخی هم شورای راهبری برای هوش مصنوعی ذیل ریاست جمهوری ایجاد کرده‌اند.

اساسنامه مرکز ملی هوش مصنوعی در حال تدوین

وی افزود: با ساعت‌ها رایزنی و مشورت با متخصصان و صاحب‌نظران هوش مصنوعی و شبکه‌ها به این جمع بندی رسیدیم که در کشور باید یک مرکز تحت عنوان مرکز ملی هوش مصنوعی داشته باشیم تا وظیفه کلانی را در این حوزه از جمله نظارت و تنظیم گری و همچنین توسعه زیرساخت‌های کلان عهده دار شود و شورایی هم به عنوان راهبر و هیأت امنا بالا سر این مجموعه شکل بگیرد.

معاون علمی رئیس جمهور یادآور شد: اسفندماه ۱۴۰۲ مرکز ملی هوش مصنوعی تأسیس شد و حکم ریاست آن نیز توسط رئیس جمهور صادر شد و اعضای شورای راهبری این مرکز نیز معرفی شدند، اساسنامه مرکز ملی هوش مصنوعی د رحال حاضر در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال تنظیم آست.

دهقانی فیروزآبادی تاکید کرد: این مرکز در حوزه هوش مصنوعی فراتر از معاونت علمی ریاست جمهوری است و همه دستگاه‌ها در قبال این مرکز از یک مأموریت اختصاصی برخوردار هستند.

وی از برگزاری جلسات مختلف با طرف‌های تأثیرگذار در حوزه هوش مصنوعی همچون سرمایه گذاران مختلف، بخش‌های دولتی و صندوق‌ها خبر داد و تصریح کرد: در این راستا صندوق پژوهش و فناوری توسعه هوش مصنوعی نیز تصویب و دایر شد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه این صندوق با سرمایه ۱۰ هزار میلیارد تومانی برای فعالیت برنامه ریزی شده است، افزود: بخش خوبی از این سرمایه را نهادهایی مثل صندوق توسعه ملی و چندین مودی مالیاتی بزرگ در حوزه اپراتورها تقبل کرده‌اند که پرداخت کنند بنابراین اقدامات عملیاتی بسیار خوب پیش رفته است و برنامه ریزی ها این است که مرکز ملی هوش مصنوعی در اولین گام یک کاربر هوش مصنوعی یا اصطلاحاً یک اپراتور هوش مصنوعی در کشور راه اندازی کند.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام شده این اپراتور هوش مصنوعی سه خدمت اصلی را عرضه می‌کند، یعنی یک مزرعه پردازشی بزرگ که چگونگی ابعاد و اندازه آن در حال بحث است. یک مرکز داده یا دیتا سنتر بزرگ برای تولید داده‌ها و همچنین کتابخانه بزرگ زبانی و تصویری که اینها مجموعه‌هایی هستند که قرار است در اپراتور اصلی مدیریت شوند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در بخش دیگری از این نشست خبری در پاسخ به این سوال که تدوین و اجرای نظام ارزیابی دانش بنیان‌ها چه تغییری در اکوسیستم و زیست بوم حوزه دانش بنیان‌های کشور ایجاد کرده است، گفت: در نظام جدید ارزیابی دانش بنیان‌ها، علاوه بر سطح فناوری، میزان اشتغال تخصصی و گردش مالی شرکت‌ها مورد سنجش قرار می‌گیرد و شرکت‌های فناور بر این اساس به شرکت‌های نوپا، نوآور و فناور تقسیم می‌شوند.

دهقانی فیروزآبادی در مورد اینکه گفته شده این همان سیستم دسته بندی نوع یک، دو و سه سابق است، تاکید کرد: مطلقاً این صحبت اشتباهی است چراکه قبل از این مجموعه‌های فناور تنها براساس فناوری دسته بندی می‌شدند.

وی اظهار داشت: نظام ارزیابی جدید مجموعه‌های فناور در حال حاضر به یک ابزار جدی برنامه ریزی و مدیریت تسهیلات برای ساز و کارهای حمایتی برای معاونت علمی تبدیل شده است و اینکه می‌گوئیم ۷ هزار از مجموعه‌های فناور ما شرکت نوپا و قریب به ۸۰۰ تا هزار فناور هستند و ۲ هزار نوآور هستند، یک دید واقعی به ما می‌گوید که حجم اقتصاد و حجم صادراتی کشور در چه مرحله و شرایطی است برای یک برنامه ریزی جدی از سوی معاونت علمی است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه در سه ماه آینده بحث ارزیابی مجموعه‌های فناور به شکل اساسی به روز رسانی می‌شود و ارزیابی‌ها توسط پارک‌ها انجام و آسان گیرانه تر و بعضاً غیرحضوری خواهد بود، افزود: هم اکنون ۱۰ پارک علم و فناوری در کشور کارگزار معاونت علمی ریاست جمهوری در شرکت‌های نوپا فعالیت می‌کنند.

دهقانی فیروزآبادی در عین حال تاکید کرد: تمرکز ارزیابی‌های جدی و حضوری بر روی شرکت‌های نوآور و فناوری خواهد بود که بازی اصلی دست آنها است.

وی پیش بینی کرد امسال علاوه بر متوازن شدن نظام حمایت از مجموعه‌های فناور و واقعی شدن ارزیابی‌ها، حداقل یک هزار شرکت جدیدی از شرکت‌هایی که قبلاً در پارک‌ها بوده‌اند به شرکت‌های دانش بنیان نوپا تبدیل می‌شوند.

۱۰۸ شرکت دانش‌بنیان در بورس حضور دارند؛ امیدواریم تا آخر سال حداقل رشد ۱۰۰ درصدی را تجربه کند

دهقانی فیروزآبادی در ادامه نشست خبری از حضور ۱۰۸ شرکت دانش‌بنیان در بورس خبر داد و گفت: امیدواریم تا آخر سال حداقل رشد ۱۰۰ درصدی را تجربه کنند

وی افزود: یکی از مراحل بلوغ بعضی از شرکت‌های دانش‌بنیان عرضه شدن آنها در بازار سرمایه و مشارکت آنها توسط سرمایه مردم است.، لزومی ندارد یک شرکت دانش بنیان برای ورود به بورس به معاونت علمی ریاست جمهوری مراجعه کند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور ادامه داد: وقتی بحث کلان داده‌ها مطرح می‌شود یا بحث داده‌های مرتبط با مردم یا امنیت مردم مرتبط می‌شود، صلاحیت شرکت‌ها برای ورود به بورس در یک کارگروهی که در معاونت علمی ریاست جمهوری تشکیل شده، مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

کد خبر 748400

دیگر خبرها

  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه
  • راه‌اندازی اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی در کشور
  • مالکیت فکری پشتوانه اقتصاد دانش‌بنیان
  • اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌‎شود
  • رشد صد در صدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی