Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سعید کریمی رییس دانشگاه شهرکرد در نشست شورای سیاست‌گذاری ستاد هفته پژوهش و فناوری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی و فناوری استان همچون سال گذشته به علت شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار خواهد شد، گفت: امسال علاوه بر پژوهشگران و فناوران برتر از یک نفر از کارکنان دانشگاه‌های استان که شرایط کسب عنوان پژوهشگر برتر را داشته باشد، تجلیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: برنامه‌های استانی این هفته به وِیژه نمایشگاه دستاورد‌ها از ۱۳ تا ۱۷ آذر با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی، مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی و دیگر نهاد‌های مرتبط به صورت مجازی در استان برگزار می‌شود که در صورت تایید ستاد استانی مبارزه با کرونا، آیین اختتامیه این هفته و تجلیل از پژوهشگران و فناوران با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت حضوری برنامه‌ریزی می شود.

کریمی با اشاره به تشکیل شورای علمی و بررسی شیوه‌نامه انتخاب پژوهشگران، فناوران و دانشجوی برتر تصریح کرد: در بخش پژوهش سهمیه دستگاه‌های اجرایی ۲ نفر، حوزه‌های علمیه یک نفر، مراکز دانشگاهی در هر گروه تخصصی یک نفر، مرکز تحقیقات و آموزش جهاد کشاورزی یک نفر و دانشگاه علوم پزشکی ۲ نفر در نظر گرفته شده است که در مقایسه با سال گذشته این سهمیه تفاوت چندانی ندارد.

کریمی تعداد سهمیه‌های در نظر گرفته شده برای انتخاب برترین‌های حوزه فناوری را نیز مطابق با سال قبل اعلام کرد و یادآور شد: در این بخش از هر یک از دانشگاه‌های اصلی استان یک نفر، پارک علم و فناوری یک نفر و از هر یک از مراکز رشد استان نیز یک نفر به‌عنوان برترین‌های این حوزه انتخاب و معرفی می‌شوند.

او موضوع شیوع ویروس کووید ۱۹ و اهمیت تحقیقات علمی و دستاورد‌های فناوری در این موارد را متذکر شد و افزود: امسال نیز در جمع پژوهشگران و فناوران برتر از یک نفر از کسانی که موفق به تولید محصول در این حوزه شده است، تجلیل خواهد شد.

رییس دانشگاه شهرکرد و جانشین رییس ستاد هفته پژوهش و فناوری تصریح کرد: تعیین ۳۰ میلیون ریال هدیه نقدی برای پژوهشگران و فناوران برتر و ۱۵ میلیون ریال برای دانشجویان برتر، تجلیل از محققان استانی قرار گرفته در جمع ۲ درصد دانشمندان برتر جهان، انتخاب یک نفر از کارکنان پژوهشگر و یا فناور برتر از دانشگاه‌های استان و قدردانی از دانش آموزان ایده پرداز جشنواره سبزکوه را از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای اجرا در هفته پژوهش و فناوری در استان است.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست، پژوهش و فناوری را از مهم‌ترین مولفه‌های توسعه‌یافتگی دانست و گفت: مدیریت صحیح و کارآمد نیز مشروط به برنامه‌ریزی مدون است که شاخصه اصلی این برنامه‌ریزی را می‌توان اقدام کارشناسی شده بر مبنای تحقیق و پژوهش بیان کرد.

سعید رییسی به عنوان عضو شورای سیاست‌گذاری ستاد هفته پژوهش و فناوری به موضوع تامین اعتبارات مورد نیاز برای اجرای برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری نیز اشاره کرد و افزود: پیشنهاد می‌شود، دانشگاه شهرکرد به عنوان دبیرخانه این برنامه، نامه‌ای را با هماهنگی دیگر دانشگاه‌های کشور برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال کنند تا مشکلات اعتباری در سطح وزارتخانه و در هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه حل‌وفصل شود.

او همچنین با تاکید بر توسعه برنامه‌های حمایتی از حوزه پژوهش و فناوری استان تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری ظرفیت قرار گرفتن در صدر رتبه‌بندی‌های این حوزه را داراست و محققان و فناوران استان از توانمندی‌های لازم در این زمینه برخوردار هستند که اجرای برنامه‌های حمایتی می‌تواند به ایجاد انگیزه میان آنان نیز منجر شود.

برنامه‌های هفته ملی پژوهش و فناوری سال ۱۴۰۰ با شعار «پژوهش و فناوری؛ پشتیبان تولید» از ۲۰ تا ۲۵ آذر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هفته پژوهش و فناوری شیوع کرونا پژوهشگران و فناوران برتر پژوهشگران و فناوران هفته پژوهش و فناوری چهارمحال و بختیاری خواهد شد یک نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۱۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور داور چهارمحالی در دوره دانش افزایی داوران لیگ برتر کشور

به نقل از روابط عمومی ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری؛ سمینار دانش افزایی داوران فوتبال ساحلی در هتل آکادمی ملی فوتبال به صورت تئوری و عملی در برگزار شد.

بیشتر بخوانید

بانوی اهل چهارمحال و بختیاری خانم گل لیگ برتر فوتبال ساحلی شد

شهرام ایزدی داور استان در دوره دانش افزایی داوران لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور حضور یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • حضور داور چهارمحالی در دوره دانش افزایی داوران لیگ برتر کشور
  • حضور داور چهارمحال و بختیاری در دوره دانش افزایی داوران لیگ برتر کشور
  • آغاز بکار دفتر استاندارد و استانداردسازی در چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح چهارمین دفتر استاندارد و استاندارد سازی در چهارمحال و بختیاری
  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی در شهرکرد
  • دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • احداث ۱۳ مجتمع دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • برنامه‌ریزی برای پژوهش در محور‌های سوخت پاک و هوش مصنوعی
  • انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری