Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسول کربکندی گفت: تیم ایران اصلاً قابل مقایسه با تیم لبنان نیست. مربی جایگاه بالاتری نسبت به بازیکن دارد و این موضوع را باید تمام بازیکنان بدانند. نبود طارمی فرصت مناسبی باشد برای دیگر بازیکنانمان تا خودی نشان بدهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی کشورمان فردا _ پنج شنبه ۲۰ آبان ماه _ در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی فوتبال میهمان لبنان است؛ در این بین خط قرمز اسکوچیچ روی نام مهدی طارمی ستاره این روزهای فوتبال کشورمان حواشی گوناگونی را در آستانه این بازی برای تیم ملی به وجود آورده است؛ در همین راستا رسول کربکندی کارشناس فوتبال گفت و گویی را با خبرنگار ایمنا انجام داده است که در ادامه می‌خوانید:

تا چه حد تیم ملی را آماده دیدار با لبنان می‌بینید؟

تیم ملی با نوع بازی که در چند بازی گذشته داشته و امتیازاتی که دریافت کرده‌، بدون در نظر گرفتن انتقادات به نوع بازی تیم، تیم آماده و پر مهره‌ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازیکنان تیم ملی اکثراً لژیونر هستند و لیگ‌های معتبر اروپایی توپ می‌زنند که در موفقیت‌های تیم ملی مؤثر است. تیم ایران اصلاً قابل مقایسه با تیم لبنان نیست، اما تیم لبنان نیز تیم ضعیفی نیست به هر حال این تیم در خانه بازی می‌کند که این موضوع خود کمک کننده است. مقابل هر تیمی که در خانه بازی می‌کند باید احساس خطر بیشتری کرد و با برنامه تر بازی کرد. لبنان ۵ امتیاز دارد و تیمی نبوده است که در جریان بازی به راحتی ببازد. در کل آمادگی تیم ملی ما خوب است، اگر مسائل حاشیه‌ای را کنار بگذاریم و روی تیم تأثیر نگذارد.

وضعیت تیم لبنان را چه طور می‌بینید؟

شناخت کافی از تیم لبنان ندارم. کادر فنی با توجه به آنالیزهایی که می‌کنند از بازی‌های تیم مقابل قطعاً شناخت خوبی از لبنان دارد و نقاط ضعف و قوت این تیم را به خوبی می‌شناسند و پوشش می‌دهند. امروز دیگر مثل گذشته نیست و با آنالیزی که تیم‌ها از هم انجام می‌دهند، می‌توانند اطلاعات خیلی خوبی از حریفان خود داشته باشند. قطعاً کادر فنی با توجه به آنالیزی که از لبنان داشته، تیم را می‌چیند تا تاکتیک مورد نظر خود را پیاده کند.

بار فنی اسکوچیچ را چه طور می‌بینید؟

شاید روز اول همه از حضور اسکوچیچ به عنوان سرمربی در تیم ملی نا امید بودند و حسابی روی او نمی‌کردند. در شرایط بسیار سخت که ما دو بازی را باخته بودیم، هدایت تیم ملی را بر عهد گرفت و بهترین نتایج رسید. در تمام دنیا گرفتن نتیجه مهم‌تر از بازی زیبا کردن است اگر هر دو با هم توأم باشد که فوق‌العاده است ولی در حال حاضر ما برای رفتن به جام جهانی به امتیاز احتیاج داریم تا بازی زیبا و تماشاگر پسند! اگر در این دو بازی باقی مانده به پیروزی برسیم کارمان برای رفتن به جام جهانی راحت تر می‌شود و بعد از ۲ دوره صعود راحت می‌توانم دوباره در جام جهانی حضور داشته باشیم.

بین اسکوچیچ و کی‌روش کدام یک را مربی بهتری برای هدایت تیم ایران می‌بینید؟

کی‌روش نسبت به اسکوچیچ یک مربی بین‌المللی تر با سابقه خیلی خوبی بود و در تیم‌های بزرگی کار کرده بود و خیلی نمی‌شود این دو را مقایسه کرد. عیار یک مربی زمانی مشخص می‌شود که در مقابل تیم‌های بزرگ بازی کند، بازی‌های بین تیم‌های آسیایی، با توجه به مهره‌هایی که در تیم ملی حضور دارند محک خوبی برای سنج سرمربی نیست. ولی زمانی که کی‌روش در مقابل تیم‌های بزرگی مثل اسپانیا، پرتغال و آرژانتین و دیگر تیم‌های بزرگ نتایج نسبتاً خوب گرفت عیار خود را مشخص کرد. به نظرم قیاس خوبی نیست اگر این دو مربی را در کفه های ترازو گذاشت و مقایسه کرد.

در صورت صعود تیم ملی به جام جانی بازی‌ها سخت‌تر می‌شود آیا بهتر نیست یک مربی بزرگ‌تر به جای اسکوچیچ قرار بگیرد؟

به نظر من اگر اسکوچیچ در این شرایط سخت تیم ملی را به جام جهانی رساند استحقاق این را دارد خودش مربی تیم ملی باشد. این بی انصافی است که یک مربی ما را در شرایط سخت به جام جهانی ببرد ولی بعد از صعود وی را کنار بگذاریم. درست است که در فوتبال حرفه‌ای این حرف‌ها وجود ندارد. به نظر من زمانی که تیم صعود کند اسکوچیچ شناخت کافی از تیم دارد و کسی بهتر از وی نمی‌تواند نفرات تیم را بچیند و زمان بیشتری دارد برای بازی‌های تدارکاتی قوی‌تر و به کار گیری تکنیک‌های بهتر برای بازی‌های بزرگ‌تر. رفتن به جام جهانی یک استرس بزرگ دارد که تمرکز اصلی اسکوچیچ در حال حاضر رسیدن به جام جهانی است.

نظرتان در مورد حواشی بین طارمی و اسکوچیچ چیست؟ آیا دامن زدن به این قبیل حواشی در این زمان حساس برای تیم ملی مشکل ساز هست؟

به نظر من می‌شد خیلی بهتر این مسائل را مدیریت کرد ولی نباید یادمان برود که مربی جایگاه بالاتری نسبت به بازیکن دارد و این موضوع را باید تمام بازیکنان بدانند و نباید به خودشان اجازه دهند چنین بحث‌هایی را در فضای مجازی مطرح کنند. اگر یک بازیکن عادی چنین بر خوردی را می‌کرد کمتر نگران می‌شدم ولی بازیکنی که در اروپا بازی می‌کند و یک بازیکن شاخص و اثر گذار است، انتظار بیشتری از وی می‌رود. من از طارمی انتظار چنین رفتاری را نداشتم. برای مثال ممکن است یک پدر اشتباهی کند، اما فرزند نباید این اشتباه را در صورت پدرش بکوبد. بالاخره مربی جایگاه و شخصیت خاص خودش را دارد و مسئولیت سنگینی بر دوشش است. بازیکن اگر می‌خواهد صحبت کند باید به صورت خصوصی‌تر باشد. در حال حاضر نیز بزرگترهای فوتبال باید پا در میانی کنند. کریم باقری نیز در مصاحبه‌اش گفته بود که بعد از این بازی مشکل حل می‌شود.ما نباید خودمان، خودزنی کنیم و با دستان خودمان تنها دل خوشی مردن که فوتبال است را از آنها بگیریم.

آیا نبود طارمی کار را برای خط حمله ما سخت می‌کند؟

تیم ملی ما به اندازه کافی مهره‌های تأثیر گذار دارد که می‌توانند جایگزین شود و ۵ درصد بالا یا پایین بودن عملکرد زیاد تأثیر گذار نیست. به نظرم این اتفاق باید می‌افتاد که بازیکنان جایگاه خودشان را بدانند و بدانند که باید احترام مربی را حفظ کرد و اگر بحثی وجود دارد آن را درون خود خانواده تیم ملی حل کنند.

بازیکنان لژِیونر و خیلی خوبی در حمله داریم که می‌توانند جایگزین طارمی شوند مثل کریم انصاری فرد، جهان بخش و… که از هر کدام استفاده شود ضرر نمی‌کنیم. بیشترین بازیکنان و بهترین بازیکنان را در خط حمله و فوروارد داریم. شاید این فرصت مناسبی باشد برای دیگر بازیکنانمان تا خودی نشان بدهد.

فکر می‌کنید اسکوچیچ در مقابل لبنان دفاعی بازی خواهد کرد؟

در خانه حریف در مرحله اول باید تلاش کرد که گل نخورد و تیم خوب دفاع کند. هر بازی شرایط خودش را دارد. خط حمله و خط هافبک تیم ملی این قدر خوب هستند که بتوانند به لبنان گل بزنند. مهم این است در مقابل حریف به شکلی بازی نکنیم که در به گل برسد و روند بازی را در دست بگیرد تا کارهای غیر فوتبالی کند و به اتلاف وقت و اذیت کردن ما بپردازد. باید خیلی سریع به گل برسیم حریف مطابق میل ما بازی کند زیرا وقتی تیمی گل دریافت می‌کند برای جبران در حمله قرار می‌گیرد و فضای بیشتری به ما می‌دهد تا به گل‌های بیشتری برسیم.

گفت و گو از: فاطمه شهسواری _ خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 534452

منبع: ایمنا

کلیدواژه: رسول کربکندی تیم ملی فوتبال ایران تیم ملی فوتبال سرمربی تیم ملی فوتبال دراگان اسکوچیچ اسکوچیچ مهدی طارمی خبر جدید در مورد مهدی طارمی جام جهانی مسابقات مقدماتی جام جهانی رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ ایران لبنان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق جام جهانی تیم های بزرگ تیم لبنان یک مربی تیم ملی کی روش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۴۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماتا: رشفورد در یورو احیا می‌شود

ستاره اسپانیایی سابق یونایتد عقیده دارد مشکل مارکوس رشفورد در این فصل روحی روانی است و این بازیکن در یورو خودش را اثبات خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، فصل برای منچستریونایتد بسیار بد سپری شد و تنها امید اریک تن‌هاخ در این فصل قهرمانی در جام حذفی است. این تیم به دیدار نهایی راه یافته و باید در ورزشگاه ومبلی به مصاف منچسترسیتی برود. فرهنگ و ذهنیت باشگاه در این فصل بارها زیر سوال رفته و اتفاقات خارج از زمین مانع پیشرفت تیم شده است. تنها نقطه مثبت در یونایتد حضور برونو فرناندز است که هر بازی ارزش‌هایش را به‌خوبی نشان می‌دهد.

به نوشته پایگاه اینترنتی manchestereveningnews، خوان ماتا با تمجید از این بازیکن پرتغالی گفت:‌ از نظر من فرناندس فرمانده میانه زمین است. باید به همه بازیکنان جوان یونایتد بگویم که به او نگاه کنند. برونو خیلی برای باشگاه مهم است و در سال‌های اخیر تلاش بسیاری کرده و به نظرم شایسته ستایش است. برونو یک نمونه عالی برای همه بازیکنان است و فرهنگ یونایتد باید حول چنین بازیکنی ایجاد شود. بازیکنان جوانی که اکنون برای تیم بازی می‌کنند یعنی آلخاندرو گارناچو،  کوبی ماینو و راسموس هویلوند باید از این بازیکن درس بگیرند. برونو همیشه با نگرش درست در ترکیب تیم حضور دارد. بازیکنی که پیراهن منچستریونایتد را به تن می‌کند باید این طور باشد.

یکی دیگر از دلایل افت یونایتد در این فصل، شرایط مارکوس رشفورد بوده است. خوان ماتا در بخش بعدی صحبت‌هایش درباره این بازیکن گفت: همه ما پتانسیل رشفورد را می‌دانیم و می‌دانیم که وقتی از نظر روحی شرایط خوبی داشته باشد چقدر می‌تواند برای تیم مفید باشد. باشگاه متوجه است که چه بازیکن بزرگی دارد. او این را در گذشته ثابت کرده ولی در این فصل رشفورد مشکل روحی داشته و این مسئله روی سطح بازی او تاثیر بدی داشته است. فکر می‌کنم او در یورو ۲۰۲۴ بتواند خودش را بار دیگر اثبات کند. امیدوارم او بتواند عملکرد خوبی در یورو داشته باشد.

خوان ماتا در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۲ در ۲۸۵ بازی ۵۱ گل و ۴۳ پاس گل برای یونایتد به ثبت رساند و جام حذفی، جام اتحادیه و لیگ اروپا را بالای سر برد. او با قراردادی ۳۷ میلیون پوندی از چلسی به یونایتد پیوست و پس از پایان قراردادش از این تیم جدا شد.

منچستریونایتد امروز و در هفته سی‌وچهارم لیگ برتر در خانه به دیدار برنلی می‌رود. یونایتد در حال حاضر در رده ششم جدول لیگ برتر ایستاده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کمیته فوتسال مقصر بازی‌های ضعیف تیم ملی است
  • آلگری: اهداف یوونتوس مهم‌تر از آینده من است
  • گلزنی یک جوان دیگر در ترکیب هوادار
  • ماتا: رشفورد در یورو احیا می‌شود
  • دلیل باخت شهرداری در فینال بسکتبال غرب آسیا
  • کاپیتان تیم ملی فوتسال: تمرکز، فقط تمرکز!
  • میهمان ویژه در عکس تیمی تراکتوری‌ها
  • هواداران از پرسپولیس ۲ قهرمانی می‌خواهند
  • هفته‌ جذاب در انتظار لژیونرها؛ ۹۰ دقیقه سرنوشت‌ساز طارمی و آزمون
  • شکست تیم بسکتبال شهرداری گرگان در نخستین دیدار فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا