Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احد فتوحی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در گشایش سومین نمایشگاه تخصصی توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط در سطح منطقه جنوب کشور، حمایت از رونق تولید، توسعه بازار و فراهم کردن بستر مناسب برای حمایت از محصولات تولید داخل و گسترش فرهنگ استفاده از کالای ایرانی را از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه اعلام کرد و گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در سه سال اخیر با حمایت ازبرگزاری این نمایشگاه به اهداف مورد نظر دست یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: در نمایشگاه امسال شاهد رشد ۱۰۰ درصدی نسبت به نمایشگاه پارسال هستیم و علاوه برآن تعداد استان‌های شرکت کننده نیز به هشت استان رسیده است که این موضوع سبب شده این نماشگاه بعد از تهران دومین نمایشگاه بزرگ کشور در حوزه صنایع کوچک باشد.

فتوحی در ادامه با بیان اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در راستای حمایت از صنایع کوچک برنامه‌های مختلفی را در دست اجرا دارد گفت: با توجه به اینکه ۹۵ درصد از صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی فارس را صنایع کوچک تشکیل می‌دهد توجه و حمایت از این صنایع در راستای ایجاد اشتغال پایدار و رونق تولید ضروری است.

او با بیان اینکه برگزاری تور‌های صنعتی و حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی یکی از برنامه‌های حمایتی این شرکت است، گفت: در ۴ سال گذشته ۴۶ تور صنعتی برگزار و از ۷۱۰ واحد صنعتی نیز برای حضور در نمایشگاه‌ها حمایت شده است.

فتوحی عارضه یابی ۱۵۰ واحد صنعتی، انجام مطالعات فراگیر و شناسایی ۲۰ خوشه صنعتی، انجام مطالعات امکان سنجی خوشه‌های صنعتی مسقطی لار، لبنیات، سنگ نی ریز، منبت آباده و انجیر استهبان، اجرای پروژه‌های خوشه صنعتی گیاهان دارویی و مسقطی لار، اجرای پروژه نظام مبادلات پیمانکاری نظام فرعی، برگزاری ۵ رویداد استارتاپی را از دیگر اقدامات حمایتی از صنایع کوچک در ۴ سال گذشته اعلام کرد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین با بیان اینکه در زمینه توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی استان برای استقرار صنایع کوچک نیز اقدامات زیادی در ۴ سال گذشته انجام شده گفت: در این مدت ۴۰۲ طرح عمرانی با اعتبار ۳۵۱۰ میلیارد ریال انجام شده است.

تامین آب در شهرک‌های صنعتی بزرگ شیراز، سپیدان، آباده، چنار شاهیجان، جره و بالاده و داراب، تامین ۸۲ مگاوات برق؛ گاز دار کردن شهرک‌های صنعتی مهر، حسن آباد، تیمارجان، خنجشت، رستم، پاسارگاد، فراشبند، بوانات و سده، تملک ۲۵۰ هکتار اراضی در شهرک‌های صنعتی استان، طراحی ۱۶۶ هکتاز فاز عملیاتی، انعقاد قرارداد با ۱۷۲۶ سرمایه گذار، بهره برداری از ۵۷۵ واحد صنعتی جدید و اتصال ۹۸۰ واحد صنعتی به تصفیه خانه فاضلاب از دیگر مواردی بود که مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بعنوان عملکرد ۴ سال اخیر به آن‌ها اشاره کرد و گفت:اجرای این طرح‌ها در شرایطی صورت گرفت که کشورعزیزمان دچار شدیدترین تحریم‌های ظالمانه قراردارد و در دوسال گذشته نیز درگیر بیماری کرونا بوده ایم وبه همین علت‌ها اختصاص منابع دولتی نیز محدود بوده است.

اودر ادامه با بیان اینکه هم اکنون در ۶۲ شهرک و ناحیه صنعتی در استان زیرساخت‌ها انجام و زمین واگذار می‌شود گفت: تاکنون افزون بر ۷۳۰۰ قرارداد با سرمایه گذاران منعقد و حدود ۳۳۶۰ هکتار زمین نیز به آن‌ها واگذار شده است.

فتوحی تصریح کرد: ۳۳۵۸ واحد صنعتی، تولیدی و گارگاهی با اشتغال افزون بر ۴۰ هزار نفر نیز در شهرک‌های صنعتی استان فعالیت می‌کنند.

سومین دوره نمایشگاه تخصصی توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط ویژه جنوب کشور در شیراز که بزرگترین رویداد نمایشگاهی درحوزه صنایع کوچک جنوب کشور محسوب می‌شود تا ۲۱ آبان ماه پذیرای علاقه‌مندان است.

در این نمایشگاه که با حمایت ۸۰ درصدی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس برگزار می‌شود: علاوه بر استان فارس، واحد‌های برگزیده صنایع کوچک از استان های، بوشهر، کهکیلویه و بویراحمد، کرمان، خوزستان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان نیز حضور دارند.

حضور رایزنان بازگانی جمهوری اسلامی ایران در کشور‌های ترکمنستان، عراق، آفریقای جنوبی، سوریه حضور رییس و معاون دفتر همکاری‌های مشترک ایران و چین و هیات رییسه اتاق‌های مشترک بازرگانی ایران و انگلیس و نیز ایران و ایتالیا، حضور هیات‌های تجاری خارجی از کشور‌های عمان و آذربایجان و نیز هیات‌های داخلی از استان‌های خوزستان، هرمزگان، البرز، مرکزی، کهکلویه و بویر احمد و بوشهر و هیات رییسه اتاق‌های اصناف مراکز استان‌های جنوبی از دیگر ویژگی‌های این نمایشگاه است.

در حاشیه برگزاری نمایشگاه نیز برگزاری نشست‌های تخصصی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در راستای توسعه بازار داخلی و خارجی، بازدید ویژه مسئولان استانی و کشوری از نمایشگاه و برگزاری نمایشگاه نشست‌های مذاکرات تجاری B۲B باهدف انعقاد قرارداد‌های تبادل کالاو محصولات و فناوری در نظر گرفته شده است.

همچنین در آیین افتتاحیه و با حضور استاندار فارس مراسم رونمایی از چهارمین نسخه بانک جامع اطلاعات شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان فارس انجام شد.

چهارمین نسخه کتاب بانک جامع اطلاعات شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با هدف ارائه جدیدترین اطلاعات واحد‌های صنعتی و تولیدی و نیز معرفی و شناساندن توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود درشهرک‌ها و نواحی صنعتی استان فارس منتشر شده است.

از ویژگی‌های این کتاب، ارائه اطلاعات و شناسنامه واحد‌های صنعتی به زبان‌های انگلیسی، فارسی و عربی است.

در این بانک جامع مشخصات تمامی واحد‌های صنعتی و تولیدی مستقر در ۶۱ شهرک و ناحیه صنعتی استان، از جمله اطلاعات مالک، اطلاعات تماس، آدرس، محصول تولیدی و نوع درج شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایشگاه بین المللی شهرک های صنعتی فارس شرکت شهرک های صنعتی فارس شهرک های صنعتی صنعتی استان صنایع کوچک واحد صنعتی سال گذشته بانک جامع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۵۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد

به گزارش حوزه سایر رسانه های خبرگزاری تقریب،  ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادرتی ایران (ایران اکسپو) از امروز ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به مدت ۵ روز (تا ۱۲ اردیبهشت) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد. این نمایشگاه میزبان بیش از ۲ هزار بازرگان، سرمایه‌گذار و تاجر خارجی از ۱۲۰ کشور جهان خواهد بود که اقدام به مذاکره و برقراری تعاملات تجاری با بزرگ‌ترین برندهای صنعتی ایران در حوزه‌های صنعتی مختلف خواهند کرد.

در این نمایشگاه پنج روزه، محصولات و دستاوردها در حوزه‌های مختلف صنعتی و کشاورزی در هفت گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، فرش و صنایع‌دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت ساحتمان و خدمات فنی-مهندسی و پتروشیمی عرضه می‌شود.

نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی، در ۱۷ سالن نمایشگاهی در متراژ ۵۰ هزار متر با حضور ۸۰۰ شرکت ایرانی در حالی آغاز به کار خواهد کرد که پیش‌بینی می‌شود در آن سه هزار و ۵۰۰ جلسه B2B با حضور ۵۰ هیأت عالی رتبه برگزار شود.

در این نمایشگاه امکاناتی از جمله هماهنگی جلسات اختصاصی B2B بین بازدیدکنندگان خارجی و شرکت‌های ایرانی، گردهمایی‌های صنعت محور با بازدیدکنندگان خارجی، تورهای تخصصی داخل نمایشگاه برای بازدیدکنندگان خارجی، برگزاری وبینارهای آشنایی با توانمندی‌های صنعتی ایران، برگزاری وبینارهای تخصصی، معرفی دسته محصولات منتخب ایران، انتشار گزارش‌های تخصصی بازار محصولات منتخب صنایع غذایی، انتشار گزارش‌های تخصصی، معرفی محصولات منتخب صنایع پزشکی، ارائه خدمات مشاوره در طول برگزاری نمایشگاه، دسترسی به نرم افزار اختصاصی، دسترسی به مترجم و سایر موارد ارائه می‌شود.

نرم افزارهای تخصصی در این نمایشگاه شامل اطلاعات شرکت‌های حاضر در نمایشگاه شامل، اطلاعات محصولات عرضه شده در نمایشگاه، امکان ثبت میزان رضایت در رابطه با جلسات، امکان برقراری ارتباط مستقیم با مرکز بی تو بی، نمایش نقشه نمایشگاه و جانمایی شرکت‌ها، امکان ارسال نظرات و پیشنهادات در رابطه با ایران اکسپو فراهم شده است.




انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  •  طی چندماه گذشته، معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو 
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • رونمایی از ۲۰ محصول جدید استان فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ سازمان تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • با تمام ظرفیت ها و برنامه ریزی جامع در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور داریم