Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمود جارون روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در دفتر نمایندگی ولی فقیه در آموزشگاه رزم مقدماتی شهید مهدی باکری دزفول افزود: برنامه ریزی و مقدمات لازم برای برگزاری این همایش از هفته‌ها قبل توسط فرماندهی آموزشگاه، حفاظت اطلاعات و حوزه نمایندگی ولی فقیه در این پادگان انجام و کمیته‌ها تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی شعار اصلی این همایش را "نماز نماد قدرت و اقتدار معنوی در سپاه" اعلام کرد و ادامه داد: این همایش به دلیل اهمیت موضوع نماز که از شاخصه‌های سپاه است با حضور تمام یگان‌های نیروی زمینی سپاه به صورت ویژه برگزار می‌شود.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در آموزشگاه رزم مقدماتی شهید مهدی باکری دزفول گفت: این همایش نخستین همایشی است که به صورت رسمی و هماهنگ در نیروی زمینی سپاه برگزار می‌شود که قرار است آذرماه امسال نیز همایش سراسری نماز به صورت جمع بندی در تهران برگزار شود.

وی با اشاره به طراحی کمیته‌های مختلف همایش سراسری نماز افزود: افرادی که به اقامه نماز و خدمت به آن توجه ویژه‌ای داشته‌اند توسط کمیته ارزیابی همایش شناسایی و به منظور الگوسازی و فرهنگ سازی در بین کارکنان و جامعه مورد تشویق قرار می‌گیرند.

حجت الاسلام جارون با بیان اینکه کمیته محتوایی، همایش را از نظر محتوای بنرها، بروشورها و سخنرانی، پشتیبانی فکری و محتوایی می‌کند، اظهارداشت: فرماندهی آموزشگاه شهید باکری با توجه به مسوولیت کمیته پشتیبانی، همایش را از نظر مادی و معنوی پشتیبانی می‌کند.

وی افزود: کمیته بهداشت این همایش نیز تلاش دارد تا علاوه بر نظارت بر فضای همایش مقدمات برگزاری آن را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در فضایی سالم و بهداشتی فراهم کند.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در آموزشگاه رزم مقدماتی شهید مهدی باکری دزفول گفت: اقدامات تبلیغی نظیر تولید کلیپ و نصب بنرها و شعارهای همایش برای ایجاد آمادگی در مخاطبان توسط روابط عمومی مجموعه انجام شده است.

وی افزود: آثار هنری در زمینه مقاله نویسی، شعر، ساخت انیمیشن، تواشیح، دکلمه و سایر اقدامات با انتشار فراخوانی در سطح یگان‌های مختلف نیروی زمینی سپاه کشور جمع آوری شده‌اند.

حجت الاسلام جارون هدف از برگزاری این همایش در دزفول را ارتقای روحی، روانی و معنویت کارکنان مطابق با اهداف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تقرب آنها به پروردگار دانست و بیان کرد: بیانیه‌ای مبتنی بر تبلیغ اصل و اهمیت نماز و ترویج این مقوله بین جوانان و آحاد جامعه در پایان همایش قرائت می‌شود.

وی با بیان اینکه حجت الاسلام حاجتی امام جمعه موقت اهواز سخنران همایش سراسری یک روزه نماز نیروی زمینی سپاه است، گفت: قرار است از حدود ۱۴ نفر از برادران رسمی پاسدار و هفت نفر از سربازان وظیفه در این همایش تجلیل شود.

نماز انسان را از فحشا و منکرات دور می‌کند

مسوول نمایندگی ولی فقیه در آموزشگاه رزم مقدماتی شهید مهدی باکری با اشاره به اهمیت نماز اظهارداشت: نماز انسان را از فحشا و منکرات دور می‌کند و در آیات متعددی از قرآن کریم به آن سفارش شده است.

وی یکی از اوصاف مومنین و متقین را اقامه نماز، فرهنگ سازی در این زمینه و داشتن دغدغه نماز دانست و افزود: نماز دژ مستحکم خداوند متعال و وسیله راندن شیطان است.

حجت الاسلام جارون گفت: اگر در جامعه‌ای نماز خوانده و در تربیت اسلامی فرزندان به آن توجه شود حجم زیادی از گرفتاری‌ها و بلایا از دامن افراد و خانواده خارج می‌شوند.

وی با بیان اینکه نخستین چیزی که در قیامت از انسان سوال می‌پرسند، نماز است، افزود: اگر نماز انسان قبول شود سایر اعمال وی نیز قبول خواهند شد.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در آموزشگاه رزم مقدماتی شهید مهدی باکری اظهارداشت: نسبت نماز به دین مانند سر به بدن انسان است که اگر به آن اهمیت داده نشود سایر اجزا نیز کارایی ندارند.

وی نماز را به فرموده امام صادق(ع) یکی از مصادیق برجسته و خاص باقیات صالحات دانست و افزود: ائمه در روایات متعددی به نماز و لزوم محافظت از آن سفارش کرده‌اند.

آموزش عقیدتی سه هزار و ۱۰۰ نفر از سربازان آموزشگاه شهید باکری دزفول

حجت الاسلام جارون در ادامه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های عقیدتی آموزشگاه نظامی شهید مهدی باکری دزفول بیان کرد: با توجه به شرایط کرونایی تلاش شده ۳۵ ساعت آموزش عقیدتی به طور متوسط به فراگیران و سربازان ارائه شود که آموزش نماز مهمترین بخش از این آموزش‌ها است.

وی برگزاری نماز جماعت در سطح یگان، بهره‌گیری از روحانیون مقیم پادگان و روحانیون تیپ امام صادق(ع) را از دیگر اقدامات انجام شده در آموزشگاه شهید باکری عنوان کرد و افزود: یکهزار و ۵۶۳ نفر در فصل نخست و یکهزار و ۵۵۷ نفر در فصل دوم امسال مورد ارزیابی نماز قرار گرفتند.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در آموزشگاه رزم مقدماتی شهید مهدی باکری با اشاره به آموزش عقیدتی سه هزار و ۱۰۰ نفر از سربازان این آموزشگاه از ابتدای امسال تاکنون اظهارداشت: پیش بینی می‌شود تا پایان امسال بیش از هفت هزار نفر این آموزش‌ها را دریافت کنند.

به گزارش ایرنا آموزشگاه نظامی شهید مهدی باکری دزفول به همت این شهید والامقام در دوران هشت سال دفاع مقدس برای استقرار لشکر ۳۱ عاشورا مکان‌یابی، طراحی و احداث شد و نقش مهمی در پشتیبانی و آموزش رزمندگان در این دوران داشت.

سردار شهید مهدی باکری در ۲۵ اسفند ماه سال ۱۳۶۳ در عملیات بدر به شهادت رسید. ۲ برادر وی نیز در دوران انقلاب و عملیات خیبر به شهادت رسیدند.

آموزشگاه رزم مقدماتی شهید مهدی باکری دزفول در ۱۵ کیلومتری شمال این شهر واقع شده است.

برچسب‌ها امام صادق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دزفول قرآن کریم خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امام صادق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دزفول امام صادق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دزفول قرآن کریم خوزستان شهید مهدی باکری دزفول نیروی زمینی سپاه همایش سراسری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۷۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر یک شهید جاویدالاثر پس از ۴۲ سال شناسایی شد

به گزارش «تابناک» سرهنگ پاسدار بهروز حکمت پور سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهید غلامعلی عشیری لیوسی در تاریخ ۲۱ بهمن ماه سال ۱۳۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی و در منطقه فکه، جاویدالاثر شد که طی روزهای اخیر پیکر پاک و مطهر این شهید بزرگوار توسط گروه‌های تفحص شهدا کشف و شناسایی شد.

وی ادامه داد: زمان برگزاری مراسم های این شهید والامقام به محض نهایی شدن از طریق رسانه ها به اطلاع مردم شهید پرور دزفول خواهد رسید.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول بیان کرد: مزار یادبود این شهیدوالامقام در گلزار شهدای شهیدآباد شهرستان دزفول قرار دارد که با بازگشت پیکر مطهرش طی مراسمی تشییع و در مزار یادبودش به خاک سپرده خواهد شد.


مزار یابود شهید غلامعلی عشیری در آرامستان شهید آباد دزفول

به گزارش ایرنا، پدر و مادر این شهید والامقام در سالهای گذشته دارفانی را وداع گفته اند.

شهید غلامعلی عشیری لیوسی، متولد ۱۳۴۳ در دزفول است.

دیگر خبرها

  • پیکر مطهر شهید عشیری لیوسی؛ پس از ۴۰ سال کشف و شناسایی شد
  • پیکر یک شهید جاویدالاثر پس از ۴۲ سال شناسایی شد
  • نیروی زمینی یک برد تا جشن قهرمانی 
  • کنگره ۵۵۳۰ شهید کردستان سال ۱۴۰۵ برگزار می‌شود
  • برتری نیروی زمینی و گیتی پسند در روز جشن قهرمانی زود هنگام مسی‌ها
  • توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب برای پویش «قهرمان شهید شهر من» در استان تهران
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی