Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، سفرای آمریکا، انگلیس و نروژ در خارطوم خواستار بازگشت عبدالله حمدوک، نخست وزیر برکنار شده سودان به قدرت شدند.

این سفرا با صدور بیانیه مشترک، بازگشت عبدالله حمدوک به قدرت را پایه و اساس هر نوع مذاکره در خصوص شراکت بین نظامیان و غیرنظامیان در سودان دانستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: سفرای سه کشور در دیدار با عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش سودان درباره اقدامات یکجانبه هشدار دادند و بر لزوم بازگشت به اجرای قانون اساسی موقت، تاکید کردند.

البرهان هم در این دیدار بر تمایل خود برای برگزاری موفقیت آمیز انتخابات و رسیدن به تشکیل دولت منتخب غیر نظامی، تاکید کرد.

از سوی دیگر، فرمانده ارتش سودان در دیدار با ولکر پرتس، رئیس هیئت نمایندگی سازمان ملل در خارطوم تاکید کرد: گفتگو و رایزنی با گروه‌های مختلف سیاسی، مسئله مهمی برای رسیدن به توافق درباره ساختار دولت انتقالی است.

کاخ ریاست جمهوری سودان اعلام کرد: پرتس با همه گروه‌های سیاسی در سودان برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها گفتگو می‌کند.

تلویزیون سودان همچنین اعلام کرد فرمانده ارتش دستور داد کمیته‌ای برای پس گرفتن اموال توقیف شده از مقامات نظام سابق سودان تشکیل شود.

گروه‌های عضو ائتلاف آزادی و تغییر سودان نیز امروز (چهارشنبه) برای اتخاذ موضع مشترک در برابر بحران سیاسی که پس از کودتای نظامی در این کشور ایجاد شد، تشکیل جلسه می‌دهند.

اعضای این ائتلاف برای رسیدن به دیدگاه مشترک در برابر بحران فعلی در این کشور، تشکیل جلسه می‌دهند. تاکنون راه حل‌های مختلف برای حل بحران در سودان بی نتیجه مانده است. ائتلاف آزادی و تغییر در برابر تصمیمات اخیر فرمانده ارتش سودان، بین شورای مرکزی و گروه منشور ملی، دچار دودستگی شده است.

شورای مرکزی ائتلاف آزادی و تغییر بر مخالفت با هر نوع گفتگویی با نظامیان پیش از بازگشت اوضاع به شرایط قبل از بیست و پنجم ماه اکتبر، تاکید کرد و بار دیگر خواستار آزادی زندانیان سیاسی و پایان حبس خانگی عبدالله حمدوک شد.

با ورود بحران به دومین هفته خود، جامعه مدنی سودان از تشدید اقدامات خود برای مقابله با کودتای نظامی سخن می‌گوید. اتحادیه اصناف سودان خواستار فعالیت‌ها و تظاهرات مقدماتی به منظور آمادگی برای تظاهرات میلیونی شنبه آینده شد که کمیته‌های مقاومت در خرطوم خواستار برگزاری آن شده است.

محافل قضایی نیز خواستار اعتصاب بخش‌های قضایی و اعتصاب و نافرمانی مدنی در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه آینده برای اعلام مخالفت با کودتای ارتش علیه دولت انتقالی شدند. محافل قضایی نافرمانی مدنی را طبق قانون حق همه مردم دانستند.

گروه‌های سودانی همچنین از ارتش خواستند از اشتباهات گذشته عبرت بگیرد و قدرت را به غیرنظامیان تحویل دهد. این گروه‌ها تاکید کردند فعالیت ارتش باید به مسائل امنیتی و تضمین دوره انتقالی در کشور محدود شود. گروه‌های سودانی با تاکید بر این که تاخیر در تشکیل دولت جدید راه را برای دخالت‌های خارجی باز می‌کند از عبدالفتاح البرهان خواستند هر چه سریع‌تر نخست وزیر جدید را تعیین کند. این در حالیست که البرهان تاکید کرد از تصمیم انحلال دولت و اعلام حالت فوق العاده عقب نشینی نمی‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کودتای نظامی تحولات سودان سفرای خارجی فرمانده ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۸۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه

حمیدرضا کریمی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه  در شورای حفاظت از اراضی و منابع طبیعی و حقوق بیت المال، با تاکید بر لزوم تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در استان، گفت : باتوجه به کم شدن آب‌های سطحی و مصرف بی رویه آب‌های زیرزمینی، برخورد با چاه‌های غیرمجاز و کشت‌های آب بر باید تشدید شود. 

وی افزود: در این راستا شرکت آب منطقه‌ای باید تلاش‌های خود را جهت انسداد چاه‌های غیرمجاز تشدید کرده و انسداد چاه‌های مناطق ممنوعه و کسانی که میزان مصرف غیرمجاز بالایی دارند را در اولویت قرار دهد. 

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: باتوجه به پیامد‌های منفی حفرچاه‌های غیرمجاز در حوزه منابع آبی استان، نیروی انتظامی موظف به پشتیبانی قاطع از اقدامات شرکت آب منطقه‌ای در این حوزه است. 

وی یادآورشد: از طرفی در حال حاضر تنها درصد کمی از چاه‌های مجاز نیز دارای کنتور هستند که اکثریت آنها نیز هوشمند نیستند، بنابراین باید تدابیری اندیشیده شود تا هوشمندسازی چاه‌های آب کشاورزی استان براساس اولویت و تفکیک شهرستان‌ها صورت گیرد. 

به گفته این مقام قضایی، اولویت با چاه‌هایی خواهد بود که احتمال برداشت‌های غیرمجاز از سوی آنها بیشتر است. 

کریمی اشاره‌ای هم به اجرای طرح کاداستر (حدنگار) در استان داشت و ضمن ابراز رضایت از روند کلی اجرای کاداستر اراضی کشاورزی در سطح استان در شش ماه دوم سال ۱۴۰۲ و سال جاری، عنوان کرد: در برخی از شهرستان‌های استان اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی با کندی پیش می‌رود، لذا اجرای این طرح در این شهرستان‌ها باید به صورت ویژه مورد پیگیری قرار گیرد. 

وی بر لزوم پیشگیری از تغییرکاربری اراضی در سطح استان هم تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های خدمات رسان موظف هستند از هرگونه ارائه خدمات و برقراری انشعاب برای افرادی که تغییر کاربری غیرمجاز داشته و مجوز ساخت و ساز نگرفته اند، خودداری کنند و اگر در این زمینه اقدامی داشته باشند، پیگرد قانونی خواهد داشت. 

مدعی العموم استان اعلام کرد: دستگاه‌های مذکور باید گزارش عملکرد خود را به صورت منظم به دبیرخانه شورای حفاظت از اراضی و منابع طبیعی و حقوق بیت المال در دادسرای استان ارائه کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تمرد ده‌ها نظامی صهیونیست از رفتن به غزه
  • تدریس برترین دانش‌های نظامی در نیروی زمینی ارتش
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می‌شود
  • کاشی، استاد دانشگاه: این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ این وضعیت همه را می ترساند/ جامعه دارد خودش را به نحو تازه ای، تعریف می کند/ ما در یک نقطه آغاز قرار داریم؛ این نقطه آغاز به مراتب رادیکال تر و مهم تر از عصر مشروطه است
  • این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • این که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • حمله به مقر صلیب سرخ در غزه/ مقرهای فرماندهی و جاسوسی اشغالگران هدف حملات مقاومت
  • مقام ارشد حماس: اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم