Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@23:45:41 GMT

پستبار و صرفه جویی در هزینه و زمان

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۴۹۲۱۳

پستبار و صرفه جویی در هزینه و زمان

با شروع پاندمی و اعمال محدودیت های اجتماعی ، استفاده از سرویس های پستی در تمام دنیا افزایش یافته است.

 به گزارش ایسنا، بنابر اعلام پستبار، کشور ما نیز از این قائده مستثنا نبوده و سرویس های پستی در این حوزه رشد چشمگیری داشتند. لیکن استفاده از سرویس پست خود مستلزم صرف وقت، هزینه و حضور فیزیکی در باجه های پستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

که علاوه بر افزایش آلودگی های زیست محیطی، افزایش ترافیک، هزینه های رفت و آمد، خطر شیوع کرونا را نیز افزایش خواهد داد. اما برای این مشکل نیز راه حلی وجود دارد. پستبار ، به مثابه یک هاب برای اسپوکِ پست، توانسته است خطرات مذکور را تا حد قابل ملاحظه ای کاهش دهد.

مزیت های ثبت سفارش در پستبار

ثبت سفارش در پستبار

چنانچه قصد ارسال بسته ای از طریق شرکت ملی پست را داشته باشید. می‌بایست مرسوله خود را شخصا به یکی از باجه های پستی برده و پس از بسته بندی و انجام تشریفات اداری، آن را ارسال کنید. این فرآیند همانطور که اشاره شد مستلزم صرف وقت و هزینه است. اما راه بهتری نیز وجود دارد.

شما به کمک پستبار می‌توانید تمام مراحل فوق را دور بزنید. برای این کار کافی است که در سامانه پستبار ثبت سفارش کنید. پس از آن ماموران جمع آوری بسته را از درب منزل شما تحویل گرفته و پس از بسته بندی مناسب، آن را ارسال می کنند. این فرآیند مزیت های دیگری نیز دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

صرفه جویی در هزینه

میانگین مسافت تا نزدیک ترین باجه پستی در کلان شهر تهران حدود 8 تا 10 کیلومتر است. طی این مسافت با وسایل نقلیه مختلف امکان پذیر است.

استفاده از وسیله نقلیه شخصی با توجه به نرخ بنزین و استهلاک ماشین، به هیچ عنوان مقرون به صرفه نخواهد بود.

استفاده از تاکسی های هوشمند نیز با توجه به افزایش قیمت های اخیر، قیمتی بیش از 50 هزارتومان را در بر خواهد داشت.

گزینه مترو و بی‌آرتی نیز هر چند کم ولی مشکلات عدیده ای را به همراه خواهد داشت که بعید است از آن آگاه نباشید. مضاف بر تمام این موارد، در نظر داشته باشید، حتی اگر هزینه رفت و آمد شما صفر هم باشد، بازهم بسته توسط شخص شما حمل شده است و این به معنای صرف زمان است. این در حالی است که با استفاده از پستبار شما هیچگونه جابجایی نخواهید داشت.

صرفه جویی در زمان

انجام عملیات پستی همانطور که گفته شد علاوه بر هزینه های مالی، زمان زیادی را نیز صرف خواهد کرد. حداقل زمان جابجایی در تهران برای کمترین مسیرها قطعا بیش از یک ساعت خواهد. ولی در صورت استفاده از پستبار در هر ساعت از شبانه روز قادر به ثبت سفارش خواهید بود. پس از ثبت سفارش مامور جمع آوری از درب منزل بسته شما را تحویل گرفته و با سرویس مورد نظر برایتان پست خواهد کرد.

پشتیبانی و دریافت کد رهگیری

چنانچه در مسیر ثبت سفارش در سامانه پستبار، با مشکلی مواجه شوید، تیم پشتیبانی در تمامی ساعات شبانه روز پاسخگوی شما خواهند بود. همچنین پستبار با صدور کد رهگیری به شما این امکان را می‌دهد که در هر لحظه از روند ارسال بسته پستی خود آگاه شوید.

بیمه در پستبار

بسته های ارسال شده از طریق پستبار، متناسب با ارزش ریالی کالا و به انتخاب شما تا سقف 6 میلیون تومان بیمه خواهند شد. در صورت بروز خسارت و قصور از جانب پستبار، مبلغ خسارت بدون فوت وقت به شما پرداخت می‌شود.

سایر خدمات در پستبار

شما در صورت استفاده از سامانه پستبار، می‌توانید از خدماتی مانند: پیش کرایه، پس‌کرایه ،امنیتو و COD نیز بهره‌مند شوید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پست شرکت پست بار ثبت سفارش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۹۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم مسئولیت پذیری تیپاکس

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آنچه که ما این روزها از عملکرد پست می شنویم عملکرد مثبت و سرعت عمل در ارسال محموله های پستی از سوی شرکت پست است اما گاهی برخی از شرکتهای پستی با بی مسئولیتی موجب نارضایتی مشتریان را فراهم می کنند شهروند خبرنگاری در پیامی درباره این موضوع صحبت کرده اند.

متن پیام شهروند خبرنگار ما

بعد از ۸ روز تاخیر کالا تازه میرسه به شهر، میدن به پستچی ،پستچی زنگ میزنه به گوشی وشی خاموشه، بدون مراجعه به آدرس ظرف دو ساعت کالا برگشت داده میشه به مبدا، و جالبه که درحالی که کالا برگشت داده شده به مبدا ساعت ۹ شب که ساعت کاری نیست اس ام اس میاد که شما کالا را تحویل گرفتید درحالی که نه مشخصه که کدوم پستچی به چه آدرسی کالا رو برده ، پشتیبانی هم برای اینکه از سر خودش باز کنه عصر روز جمعه یه تماس ۵ ثانیه ای روی گوشی انداخته و حتی فرصت جواب دادن ندادن که بعدا بگن شما خودت جواب ندادی ، توز سامانه اینماه شکایت ثبت میکنیم از عدم ارسال کالا حتی جواب نمیدن ، اینهمه شاکی هم هست اما هیچ شبکه خبری حاضر نیست خبری پوشش بده

دیگر خبرها

  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • عدم مسئولیت پذیری تیپاکس
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • رشد 100 درصدی مخارج مسافران تور ترکیه در 2024
  • ارسال ارزان و سریع بار با شرکت پست بین‌المللی اسپیدکس
  • باجه سیار قبول مرسولات پستی در یزد فعال می‌شود
  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج ۱۴۰۳
  • جعبه آماده ۵۰ عددی از کجا بخریم
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد