Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای اسلامی شهر اهواز از موافقت شورای شهر اهواز با وام ۴۰میلیارد تومانی از صندوق ملی محیط زیست خبر داد

احمد سراج در گفتگو با خبرگزاری ایمنا اظهار کرد: شورای اسلامی شهر اهواز با اخذ ۴۰ میلیارد تومان وام از محل صندوق ملی محیط زیست جهت ایجاد زیرساخت‌های دفن بهداشتی زباله و مطابق با استانداردهای زیست محیطی موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از دیگر دلایل موافقت با این وام تأمین اعتبار برای بروز رسانی و فعال سازی کارخانه تفکیک پسماند و آماده سازی بستر تولید کود کمپوست در سایت صفیره است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر اهواز تاکید کرد: یکی از مشکلات اساسی و زیست محیطی این شهر در مقایسه با کلانشهرهای دیگر دفن غیر بهداشتی زباله و پسماند روزانه است که با تأمین اعتبار لازم و ساخت دو سلول دفن پسماند منطبق با استانداردهای روز دنیا نیاز شش سال آینده اهواز تأمین خواهد شد.

وی اضافه کرد: لازم است ساخت ۱۵ سلول دیگر در برنامه‌های بلند مدت کلانشهر اهواز قرار گیرد و برای آن برنامه‌ریزی شود تا مشکل دفع پسماند شهرداری اهواز برای همیشه حل شود.

کد خبر 534667

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اهواز شهرداري اهواز شورای شهر اهواز احمد سراج اخذ وام پسماند شهري زباله های شهری پسماند مدیریت پسماند شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهر اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۶۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممانعت شورای شهر از قطع درختان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ عضو شورای شهر اراک گفت: درختان نقش مهمی را در زندگی انسان و محیط اطراف دارند و از جمله مزایای آن می‌توان به تولید اکسیژن، ایجاد فضای مناسب و تلطیف و تنظیم دمای هوا، تثبیت خاک و کاهش آلودگی برای زندگی اشاره کرد.

چگینی افزود: قطع درختان قطعا نقش بسیار مخربی را در محیط زندگی ما دارد که حوزه مدیریت شهری تلاش دارد به هیچ عنوان درختان قطع نشود و برای پروژه‌های شهری نسبت به جابجایی درختان اقدام شود.

به گفته چگینی در صورت نیاز به قطع درختان برای ساخت و ساز‌های شهری، میزان خسارت وارده تخمین زده می‌شود و بنای تصمیمات ما بر این است که نسبت به توسعه فضا‌های شهری اقدام شود.

چگینی در خصوص بلوار شهید آنجفی و قطع درختان این بلوار هم گفت: قرار بوده بر اساس مصوبات شورای ترافیک دوربرگردانی در این محل ایجاد شود که گویا استعلامات به طور کامل انجام نشده و این موضوع در دست بررسی شورای اسلامی شهر است.

دیگر خبرها

  • دودی که از سیانور خطرناک تر است
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • ممانعت شورای شهر از قطع درختان
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • سهم ۱۲ درصدی نایلون‌ها در پسماندهای شهر قم
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد