Web Analytics Made Easy - Statcounter

 قیمت دلار به نرخ‌های عجیبی رسیده است. آن طور که رسانه‌های مختلف از جمله اکوایران گزارش داده قیمت دلار تا مرز ۲۸۴۰۰ تومان افزایش یافته که این رقم از ابتدای سال تاکنون سابقه نداشته است.

در همین حال شب گذشته ایسنا به نقل از علی نادری، عضو تیم رسانه‌ای دولت خبر داد که «کمتر از ۱۰۰ روز پس از آغاز دولت سیزدهم، اخیرا بیش از ۳٫۵ میلیارد دلار از منابع مسدود ایران در یکی از کشورها در دسترس قرار گرفته و بخش قابل توجهی از این منابع در حال ورود به چرخه تجاری کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

با این حال هنوز بازار ارز واکنش قابل توجهی در چند وقت اخیر نسبت به این اتفاق نداشته و حتی روند قیمت دلار صعودی شده است.

پیش از این، حسن روحانی، رئیس جمهور سابق گفته بود در صورت آزادسازی هفت میلیارد دلار پول‌های ایران در کره جنوبی قیمت دلار تا مرز ۱۵ هزار تومان هم کاهش می‌یابد اما معلوم نیست چرا این بار با وجود آزادسازی مبلغی معادل نصف آن رقم بازار ارز هیچ واکنشی نشان نداده است.

از سوی دیگر عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در دولت قبل نیز اخیرا در پست اینستاگرامی خود توضیح داده بود که چاپ پول در دولت قبل بدون پشتوانه نبوده بلکه با اتکا به دارایی‌های مسدود شده ایران در کشورهای دیگر بوده است.

پس از این برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند که با این اقدام دولت سابق حتی در صورت آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران در دیگر کشورها، تاثیر این اتفاق بر قیمت دلار چندان نباشد. چرا که قبلا بانک مرکزی از چنین پشتوانه‌ای بهره برده بود.

با این حال باید دید قیمت دلار در روز شنبه چه واکنشی به این خبر مهم نشان خواهد داد؟ تجربه‌های قبلی نشان داده که واکنش مقطعی از سوی بازار ارز چندان دور از ذهن نیست اما رشد پایه پولی و نقدینگی که اکنون از چهار هزار هزار میلیارد تومان عبور کرده ثبات در بازار ارز را کمی سخت کرده است. باید دید پس از واکنش احتمالی مقطعی در فردا، روند قیمت دلار چه خواهد شد؟ آیا نسبت به مذاکرات آذر ماه همچنان بی‌تفاوت خواهد بود؟/ تجارت نیوز

منبع: فردا

کلیدواژه: بازار ارز قیمت دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۱۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شنبه ۸ اردیبهشت؛ قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران

به گزارش خبرنگار مهر، در معاملات امروز شنبه (۸ اردیبهشت) مرکز مبادله ارز و طلای ایران هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۴ هزار و ۱۹۸ تومان و نرخ حواله دلار نیز به ۴۱ هزار و ۲۶۸ تومان رسیده است.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران به ۴۷ هزار و ۲۳۲ تومان و نرخ حواله یورو نیز به ۴۴ هزار و ۱۰۱ تومان رسیده است.

از سوی دیگر اسکناس درهم امارات ۱۲ هزار و ۳۴ تومان ارزش‌گذاری شده و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۲۳۷ تومان است.

«برای مشاهده نرخ رسمی ارز و طلا به سایت مرکز مبادله ایران به (نشانی) مراجعه کنید.»

کد خبر 6089787 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ۴ دلیل ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه و نقره داغ شدن خریداران
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • شنبه ۸ اردیبهشت؛ قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران
  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | افزایش قیمت ارزهای مبادله‌ای
  • قیمت دلار چقدر شد؟ / نرخ روز ارزهای مبادله‌ای
  • افزایش قیمت ارزهای مبادله‌ای/ دلار چند شد؟
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد
  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!