Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ در شرایطی که آمارهای رسمی تغییر محسوسی در زمینه همه‌گیری و شاخص‌های کرونایی نشان نمی‌دهد کارشناسان براین باورند که بی‌توجه به پروتکل‌های بهداشتی مدیریت همه‌گیری را دشوار و البته پرهزینه می‌کند. - اخبار استانها -

به‌گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم، بررسی دقیق آمارهای رسمی منتشر شده از همه‌گیری کرونا نشان می‌دهد تغییر محسوسی در شرایط ایجاد نشده و ادامه فعالیت زیر پوستی ویروس منحوس همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان بهداشت و درمان در این زمینه تاکید می‌کنند روند ثابت همه‌گیری در چند هفته اخیر و نوسان‌های مقطعی نشان دهنده آن است ویروس منحوس همچنان فعال است و درصورت ادامه بی‌توجه به پروتکل‌های بهداشتی از سوی هموطنان مدیریت همه‌گیری سخت‌تر و پرهزینه‌تر خواهد شد.

این گروه معتقدند دستاوردهای مناسبی که در بخش واکسیناسیون همه‌گانی و مدیریت شرایط در یکی دو ماه گذشته انجام شده نباید با عادی‌انگاری و بی‌توجهی هموطنان با چالش روبرو شود به این دلیل که اگر اثرات مثبت این روند مخدوش شده و دستخوش تغییرات معنادار شود فعالیت گسترده ویروس منحوس می‌تواند بحران آفرینی بالایی داشته و مشکلات متعددی به کشور و البته نظام بهداشت وسلامت ایران وارد کند.

بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی دستاوردهای مقابله با کرونا را از بین می‌برد

معاون اول رئیس جمهور در جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به آغاز پیک جدید کرونا در برخی کشورها با وجود واکسیناسیون، اظهار داشت: اگرچه واکسیناسیون در کشور با سرعت در حال انجام است، اما بی توجهی به دستورالعمل های بهداشتی می تواند تمام زحمات و دستاوردهای دولت، تلاش کادر درمان و همکاری های خود مردم در مقابله با کرونا را از بین ببرد.

 محمد مخبر  بر لزوم رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی در کشور تاکید کرد و از رسانه‌ها و مطبوعات خواست با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی دقیق، هشدارهای لازم را به جامعه منتقل کنند تا سطح رعایت اصول بهداشتی کاهش پیدا نکند.

 مخبر همچنین با اشاره به آغاز روند تزریق دوز سوم واکسیناسیون در کشور، افزود: خوشبختانه با تلاش های گسترده دولت در امر واردات واکسن و نیز همت تولیدکنندگان داخلی، مشکلی از نظر تعداد واکسن در کشور وجود ندارد و باید روند تزریق دوز سوم بر اساس اولویت بندی های مشخص تسریع شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت واکسیناسیون در استان‌های مختلف کشور و رنگبندی شهرها ارائه کرد و گفت: با توجه به اینکه برخی کشورها با وجود تزریق دوز سوم واکسن همچنان با موج جدید کرونا درگیر هستند، رعایت دستورالعمل های بهداشتی همچنان باید در دستور کار مردم باشد.

 

82 درصد مردم استان چهارمحال و بختیاری واکسن کرونا تزریق کردندنگرانی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از شیوع ویروس کرونا در مدارسچرخش سریع کرونا در استان فارس؛ افراد بالای 60 سال برای تزریق دز سوم واکسن اقدام کنند

استان ایلام/ روز بدون فوتی ثبت شد

دکتر محمد کریمیان در گفت و گو با  خبرنگار تسنیم در ایلام، اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته 91 مورد ابتلای جدید کرونا شناسایی شد و مجموع مبتلایان استان 64 هزار و 939 نفر است.

وی با بیان اینکه مجموع بهبودیافتگان استان نیز 63 هزار و 216 نفر است، افزود: همچنین در شبانه روز گذشته 27 بیمار جدید کرونایی در مراکز درمانی بستری شدند و مجموع بسترهای استان 118 نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: از بستری های جدید 9 نفر مربوط به ایلام، چهار نفر آبدانان، چهار نفر ایوان، سه نفر چرداول، یک نفر دره شهر، 2 نفر سیروان و سه نفر مربوط به مهران است.

کریمیان یادآور شد: هم اکنون شهرستان های چرداول و دره شهر و ایوان در وضعیت قرمز، ایلام و آبدانان در وضعیت نارنجی و دهلران، مهران، ملکشاهی، چوار، بدره، سیروان و هلیلان نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

استان کرمان/ ادامه روند افزایشی نرخ ابتلا

براساس آخرین آمار منتشر شده منتهی به ظهر روز گذشته تعداد بیماران قطعی بستری در بیمارستان‌های استان کرمان به 332 مورد رسید و با بستری 83 بیمار جدید قطعی کرونا در استان مجموع بیماران بستری در استان کرمان از ابتدای همه گیری به 42 هزار و 377 مورد رسیده است.

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان اظهار داشت: با وجودی که به نظر می‌رسد موج پنجم کرونا را پشت سر گذاشتیم اما شرایط ما، شرایط عادی نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان کرمان دو شهرستان ما در وضعیت قرمز کرونا هستند و سه شهرستان ما که شهرستان‌های بزرگ و پر جمعیتی هم هستند در وضعیت نارنجی قرار دارند گفت: در طول هفته گذشته سه شهرستان ما که وضعیت آبی داشتند به وضعیت زرد تغییر رنگ دادند و افزایش مختصری هم در بیماران بستری داشتیم.

سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19 تا ظهر امروز اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 332 مورد است.

وی ادامه داد: از این تعداد 161 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 38 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 11 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 20 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 97 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 83 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 42 هزار و 377 مورد رسیده است.

وی به فوت 6 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 4 هزار و 964 مورد رسیده است.

صحبتی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان یک میلیون و 995 هزار و 857 مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را یک میلیون و 419 هزار و 719 مورد است.

لازم به ذکر است در ادامه همکاری و هماهنگی با ستاد ملی و استانی مقابله با ویروس منحوس کرونا و هماهنگی با شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با محوریت نماینده ولی فقیه در استان، آیین نماز جمعه امروز 21 آبان، با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در همه پایگاه‌های استان کرمان برگزار شود.

این فریضه الهی در کرمان به امامت حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در مصلی امام علی (ع) این شهر اقامه می‌شود.

استان قزوین/ مرگ و میر کرونایی نصف شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین از کاهش 9 درصدی نرخ موارد قطعی  ابتلای کرونایی روزانه در استان خبر داد و اظهار داشت: در شبانه‌روز اخیر 140 بیمار کرونایی جدید در آزمایشگاه‌های منتخب کووید استان قزوین شناسایی شدند که این آمار در مقایسه با روز گذشته 33 نفر کاهش داشته است.

جلال رحمانی با اشاره به تثبیت نرخ بستری‌های روزانه کرونایی گفت: در 24 ساعت گذشته 55 بیمار کرونایی تازه به خاطر علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان قزوین بستری شدند که این آمار درست به اندازه روز قبل است.

وی همچنین به کاهش 5 درصدی آمار بیماران کرونایی بدحال اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 19 بیمار کرونایی با حال وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان قزوین بستری هستند که این آمار در قیاس با روز قبل یک نفر کاهش یافته است.

رحمانی از کاهش 50 درصدی نرخ مرگ‌ومیر کرونایی روزانه در استان قزوین خبر داد و گفت: در شبانه‌روز اخیر 2 بیمار بدحال به دلیل شدت علائم بیماری و ضعف جسمانی شدید جان خود را از دست دادند که این آمار نسبت به روز پیش 2 نفر کاهش داشته است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ادامه با اشاره به کاهش 9.5 درصدی نرخ بهبودیافتگان روزانه کرونایی اضافه کرد: در 24 ساعت گذشته 57 بیمار کرونایی با علائم قطعی بهبود و نقاهت از بیمارستان‌های قزوین ترخیص شدند که این آمار از روز گذشته 6 نفر کمتر شده است.

رحمانی ادامه داد: در نهایت هم آمار کل بستری‌های فعلی کرونایی  استان قزوین با 2.4 درصد کاهش به 288 نفر رسید که این آمار در مقایسه با روز گذشته 7 نفر کمتر شده است.

استان اصفهان/ 306 مورد ابتلای جدید ثبت شد

پژمان عقدک در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار کرونا در اصفهان از ابتدا تا کنون، اظهار داشت: تعداد کل موارد ابتلای قطعی و مشکوک به کرونا 1210572  نفر بوده که از این تعداد 120856 نفر بهبود، 179872  بستری  و 16743 نفر هم فوت کردند.

وی افزود: در 24 ساعت گذشته 306 بیمار جدید کرونایی در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شناسایی، 159 نفر در مراکز درمانی بستری  و 194 نفر ترخیص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر 914 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: از این تعداد 182 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

عقدک تصریح کرد: 12 بیمار  مشکوک و قطعی به کرونا طی  24 ساعت اخیر در استان اصفهان در اثر ابتلا به کرونا فوت کردند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: میزان بستری بیماران دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان حدود 50 درصد نسبت به یک ماه اخیر کاهش یافت و با توجه به وضعیت موجود، نشانی از ورود به پیک ششم در این خطه نیست.

وی افزود: روند کاهشی یا افزایشی کرونا بر پایه چند شاخص از جمله تعداد کل بستری‌ها به نسبت ترخیصی‌ها، بستری‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه و مرگ و میرها سنجیده می شود که بر این اساس در یک ماه گذشته با شیب کُند رو به پایین در سه شاخص مذکور مواجه بودیم.

عقدک با بیان اینکه تعداد ترخیص‌ها نسبت به بستری‌‎های جدید کرونا بیشتر است، اظهار داشت: این آمار نشان از بهبودی وضعیت کرونا در استان دارد.

به گفته وی، تعداد مرگ و میرهای قطعی و مشکوک بر اثر کرونا از یک ماه گذشته تاکنون بطور میانگین 12 نفر در روز بوده است که جای امیدواری برای کاهش آن دارد.

وی واکسیناسیون را یکی از حربه‌های مهم برای مقابله با کرونا خواند و گفت: بالغ بر 74 درصد افراد بالای 12 سال استان اصفهان دُز اول و 57 درصد دز دوم واکسن را دریافت کردند.

عقدک خاطرنشان کرد: 67درصد افراد 12 تا 18 سال دز اول و 38 درصد از آنها دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به رنگ‌بندی شهرستان‌ها از نظر میزان ابتلا به کرونا اشاره کرد و گفت: مبارکه در وضعیت قرمز (بسیار پر خطر) و شهرستان‌های اصفهان، اردستان، نطنز، شهرضا و نجف‌آباد در وضعیت نارنجی (پر خطر) هستند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه وضعیت کشورهای همجوار ایران از جمله روسیه و ترکیه در زمینه کرونا نگران کننده و در استان های همجوار اصفهان تعداد مبتلایان به کرونا رو به افزایش است بنابراین مصون ماندن از پیک ششم دور از انتظار است.

درحال تکمیل... .

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واکسن ایرانی کرونا ویروس کرونا واکسن ایرانی کرونا ویروس کرونا مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی دستورالعمل های بهداشتی بیمارستان های استان استان کرمان مقابله با کرونا مراکز درمانی استان کرمان کرونا در استان بیمار کرونایی استان اصفهان 24 ساعت گذشته استان قزوین پزشکی کرمان ویروس منحوس حال حاضر بیمار جدید جدید کرونا شهرستان ها روز گذشته بستری ها استان ها تعداد کل همه گیری بی توجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۱۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند افزایشی دما در خراسان جنوبی / تضعیف سامانه بارشی در استان

سمیه لطفی، کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی سه چهار روز گذشته بارش‌های خوبی در سطح استان داشته‌ایم به طوری که بیشترین بارش از ایستگاه حاجی آباد زیرکوه به میزان ۶۲ میلی متر ثبت شده است.

وی با اشاره به میزان بارش‌های بالای ۵ میلی متر در طی ۲۴ ساعته گذشته در استان گفت: در این مدت بارش‌های ثبت شده در ایستگاه ابراهیمی ۱۴، قدمگاه و کهنو ۱۲، چاهداشی ۱۰، النگ ۸، حسین آباد و بغداده ۷، جنوب شهر بیرجند ۶ و چاه دراز و حیدرآباد ۵ میلی متر بوده است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی افزود: بر اساس الگوی نقشه‌های پیش‌یابی و خروجی مدل‌های هواشناسی امروز و فردا ضمن تضعیف سامانه بارشی گاهی افزایش ابر و همچنین افزایش سرعت وزش باد را در منطقه خواهیم داشت.

لطفی ادامه داد: همچنین در این مدت بارش باران به صورت پراکنده در استان قابل پیش بینی است.

وی یادآور شد: با توجه به آخرین اجرای مدل‌های پیش‌یابی در برخی از نقاط شهرستان‌های طبس، بشرویه، فردوس، سرایان و نهبندان و زیرکوه در طی امروز و فردا می‌توان انتظار بارندگی داشت.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی به وضعیت دما در استان اشاره داشت و گفت: دمای هوا در استان طی امروز و امشب افزایشی پیش بینی می‌شود به طوری که شاهد افزایش یک تا سه درجه سلسیوس خواهیم بود.

لطفی با بیان اینکه صبح امروز سربیشه و بیرجند به طور مشترک با کمینه دمای ۷ درجه سلسیوس خنک‌ترین و روز گذشته نیز بندان با بیشینه دمای ۲۵ درجه سلسیوس گرم‌ترین نقطه استان بوده است، اضافه کرد: همچنین دمای هوا در بیرجند در گرم‌ترین ساعات دیروز ۲۲ درجه سلسیوس گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد اواخر هفته پیش رو بارندگی‌های خوبی در صورت تثبیت نقشه‌ها در منطقه داشته باشیم.

کد خبر 6089563

دیگر خبرها

  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • روند افزایشی دما در خراسان جنوبی / تضعیف سامانه بارشی در استان
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • گذر امواج ناپایدار با تندباد و بارش پراکنده از اصفهان/تداوم روند افزایشی دمای هوا در استان
  • روند افزایشی دما در سمنان
  • تداوم روند افزایشی دمای هوا در اردبیل/هفته‌ای بدون بارش داریم