Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: نمایندگان مجلس نباید در عزل و نصب مدیران دخالت کنند بنابراین آنان باید ظرفیت‌های ملی را از مرکز کشور به استان آورده و زمینه‌های اقتصادی را تقویت کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز ارومیه ضمن تبریک سالروز ولادت امام حسن عسگری (ع) اظهار داشت: مهترین موضوعی که رهبر انقلاب به آن اشاره کرده‌اند مسئله جمعیت‌ و فرزندآوری در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مسئله جمعیت در تمامی ادوار تاریخ به عنوان یک مقوله راهبردی مطرح بوده است، افزود: موضوع جوان‌سازی جمعیت از اواسط دوره قبل مجلس مطرح بود، اما چون در دوره گذشته برخی نمایندگان چندان موافق موضوع نبودند به سرانجام نرسید اما در این دوره مجلس از آغاز شروع کار، بررسی این موضوع را در دستور کار قرار داده شد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به تبلیغات ناصحیح رسانه‌ها و مسئولان در خصوص فرزندآوری، تاکید کرد: اگر مسیر فرزند‌آوری به این گونه باشد جمعیت جوانی در مملکت کاهش می‌یابد که این بزرگترین آسیب به کشور است.

وی تصریح کرد: مسئولان فرهنگی باید موضوع فرزندآوری را فرهنگ‌سازی کرده و مسئولان اجرایی طرحی را تصویب کرده و به آن عمل کنند چرا که در صورت بی‌توجهی، در سال‌های آینده این موضوع قابل جبران نخواهد بود.

قریشی ضمن اشاره به روز کتاب و کتاب‌خوانی گفت: متاسفانه آمار کتاب‌خوانی در کشور کاهش داشته است بنابراین بهترین کار برای افزایش دانش‌های لازم برای عموم مردم در گروه‌های سنی مختلف، نهادینه کردن فرهنگ مطالعه است.

وی به موضوع عدم پرداخت حقوق چندین ماهه سازمان همیاری شهرداری ارومیه نیز اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی جامعه و وضعیت سخت اقتصادی پرداخت نکردن حقوق کارکنان یک اداره و نهاد کار شایسته‌ای نیست بنابراین متولیان امر باید پرداخت طلب و حقوق کارکنان را اولویت کاری خود قرار دهند.

قریشی خطاب به نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون وظایف نمایندگان مجلس را مشخص کرده و این افراد باید در چارچوب وظایف خود که در حوزه قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون تعریف شده است، فعالیت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل: در عزل و نصب‌ها دخالتی ندارم / یک قدم برای استانداری "عاملی" برنداشتمامام‌جمعه بروجرد: نمایندگان در عزل و نصب‌ مدیران دخالت نکنندامام جمعه خرم‌آباد: نمایندگان لرستان در عزل و نصب مدیران دخالت نکنندنماینده ولی فقیه در خراسان شمالی: بنای دخالت در عزل و نصب‌ها ندارم؛ سیستم درمانی باید پاسخگوی ابهامات کرونایی باشد


نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه تصریح کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری کسانی که در قوه مقننه هستند نباید در عزل و نصب مدیران دخالت کنند بنابراین نمایند‌گان استان باید ظرفیت‌های ملی را از مرکز کشور به استان آورده و زمینه‌های اقتصادی تقویت کنند.

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه امام جمعه ارومیه عزل و نصب مدیران مدیران دخالت عزل و نصب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۳۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت مجلس با افزایش ۴۰ نفر به تعداد نمایندگان مجلس

به گزارش «نماینده»، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها، با ۱۲۰ رای مخالف، ۹۴ رای موافق و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۱۹ رای مأخوذه با این طرح مخالفت کردند.

این طرح خواستار افزایش نمایندگان مجلس از ۲۹۰ نفر به ۳۳۰ نفر بود.

دیگر خبرها

  • افزایش ایست‌های بازرسی در تهران؛ نماینده مجلس: این‌ها جزو وظایف عادی فراجا است!
  • تاکید فرماندار ارومیه بر هم‌افزایی با دستگاههای اجرایی برای تحقق شعار سال
  • تصاویری متفاوت از نمایندگان درحال اهدای خون
  • مخالفت مجلس با افزایش ۴۰ نفر به تعداد نمایندگان مجلس
  • هم‌افزایی با ادارات استان و شهرستان برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • زائران حج شناخت و معرفت خود را تقویت کنند
  • امام جمعه اردبیل به بذرپاش: خودت را در این پروژه بدنام نکن /امام جمعه تبریز: دولت و مجلس برای معیشت کارگران توان مضاعف بگذارند
  • تاکید امام جمعه پلدشت برنقش خطیر معلمان درتربیت نیروی انسانی
  • اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد
  • شهید مطهری الگوی نخبگان فکری جبهه انقلاب است