Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@21:47:18 GMT

ضرورت افزایش جایگاههای سوخت در مشهد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۶۷۳۹۰

ضرورت افزایش جایگاههای سوخت در مشهد

افزایش روزافزون وسایل نقلیه راه‌اندازی جایگاههای جدید عرضه سوخت را در مشهد ضروری می‌سازد. به عنوان مثال محدوده بولوار وکیل‌آباد این شهر از ورودی طرقبه تا میدان شریعتی به عنوان پررفت و آمدترین مسیر ارتباطی حدفاصل مشهد و انبوه شهرکهای مسکونی واقع در شرق این کلانشهر و همچنین تفرجگاههای پرجاذبه شاندیز و طرقبه فاقد جایگاه عرضه سوخت چه بنزین و چه گاز سی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ان.جی است.

همین نیاز در بولوار قرنی مشهد نیز وجود دارد و از حرم مطهر رضوی تا میدان فردوسی جایگاهی وجود ندارد و در مسیر میدان فردوسی به حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) فقط یک جایگاه عرضه سوخت بنزین فعال است.
با توجه به زائرپذیر بودن شهر مشهد، وجود مراکز گردشگری و تفریحی در مسیر مشهد به طرقبه و شاندیز و تردد خودروهای بسیار در این مسیر لزوم جانمایی و احداث جایگاههای جدید سوخت در این شهر ضروری است. 
مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان رضوی در این باره گفت: این شرکت شهرستان های مشهد، چناران، کلات، بینالود، فیروزه، نیشابور، فریمان، قوچان، تربت‌جام، تایباد، درگز و سرخس را زیر پوشش دارد و دیگر شهرستان های خراسان رضوی زیر پوشش خدمات ۲ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه و سبزوار هستند.

علی اصغر اصغری افزود: هم اکنون ۱۳۷ جایگاه عرضه بنزین و ۱۳۸ جایگاه سوخت سی.ان.جی در این منطقه فعال است که ۶۲ جایگاه بنزین و ۷۸ جایگاه سی.ان.جی در شهر مشهد است.
وی ادامه داد: ۵۰ مجوز نیز برای احداث جایگاه عرضه سوخت صادر شده که سه جایگاه سوخت سی.ان.جی و هفت جایگاه بنزین مربوط به مشهد است.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان رضوی گفت: تا پایان امسال نیز دستکم پنج جایگاه در نیشابور، سرخس، قوچان و مشهد به بهره برداری می‌رسد.
وی با بیان اینکه با احداث هر جایگاه سوخت با ۲ سکو ضمن کاهش ترافیک و کاهش هزینه های صرف وقت در جایگاهها، دستکم برای ۱۵ نفر بطور مستقیم شغل ایحاد می‌شود افزود: برای مناطق مرکزی شهر مشهد از جمله وکیل آباد، بولوار قرنی و بولوار سجاد  بیشترین نیاز به جایگاه سوخت احساس می شود.
اصغری ادامه داد: از متقاضیان دارای زمین مناسب برای سرمایه گذاری در این زمینه استقبال نموده و درخواست متقاضیان در اسرع وقت در کمیته های مربوطه از نظر فنی و عملیاتی رسیدگی خواهد شد.
وی گفت: توسعه جایگاه های عرضه سوخت از برنامه‌های این شرکت است و در این راستا از ساخت جایگاه توسط بخش خصوصی استقبال می‌کنیم.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان رضوی افزود: به منظور هماهنگی و ارتقای کیفیت خدمت رسانی به مردم و رفع مشکلات احتمالی نیز جلسات هفتگی با حضور مسوولان و انجمن صنفی جایگاهداران عرضه فرآورده های نفتی و انجمن صنفی جایگاهداران CNG استان برگزار می‌شود. 
وی ضمن قدردانی از زحمات جایگاهداران و کارکنان آنان و همکاری خوب مردم ادامه داد: به منظور رعایت حقوق شهروندی، تأکید بر رعایت استانداردهای کمی و کیفی، دستورالعمل‌ها، نکات ایمنی، نظم و آراستگی و تکریم مراجعان در جایگاه‌ها در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی همواره در دستور کار این شرکت قرار دارد.
فعالیت شبانه روزی جایگاه‌های عرضه سوخت 

با توجه به هزینه های بسیار احداث، نگهداری و سرویسهای دوره ای جایگاههای عرضه سوخت، جایگاهداران با مشکلاتی در ارتباط با فعالیت خود روبرو هستند و نیازمند حمایت می‌باشند.
نایب رییس انجمن صنفی جایگاهداران خراسان رضوی در این باره گفت: ما یک صنف شبانه روزی هستیم و در تعطیلات نیز تعطیلی نداریم. این شغل با توجه به سروکار داشتن با مواد آتش زا، بسیار حساس و نیازمند ایمنی زیاد است.
محمدرضا بهاری با بیان اینکه در این منطقه مشکلی نداریم و ارتباط و همکاری بسیار خوب با مسوولان و مدیران شرکت پخش منطقه داریم افزود: مشکلات ما سراسری بوده و از جمله آن برقراری حق العمل جایگاهداران است که سالیان سال بر آن پافشاری می‌کنیم.
وی ادامه داد: ۱۶ سال است در این عرصه فعال هستم و ساخت جایگاه و نگهداری و هزینه های جانبی آن سنگین و نیازمند سرمایه زیاد است. هزینه و تهیه قطعات دستگاهها دلاری است.
نایب رییس انجمن صنفی جایگاهداران خراسان رضوی گفت: برای برقراری حق العمل جایگاهداران اعلام کردیم کارشناسان بیطرف و منصف از جمله در مرکز پژوهشهای مجلس در این ارتباط نظر بدهند.
وی افزود: در سال ۹۲ مجلس شورای اسلامی مصوب کرد نظام کارمزدی به حق العمل تغییر کند و تعیین حق العمل و افزایش آن بر اساس نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی باشد که این مصوبه از سال ۹۸ اجرایی شد اما میزان آن کارشناسی نیست و بطور ناقص و غیرمنصفانه اجرا می‌شود.
بهاری ادامه داد: علاوه بر مالیات بر درآمد، مالیات بر ارزش افزوده هم پرداخت می‌کنیم و اجازه دریافت آن را از مصرف کننده نهایی نداریم در حالیکه در بیشتر فروشگاهها فروشنده ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده را از خریدار دریافت می‌کند. حتی خودروهای سوخت رسان سیار هم مالیات ارزش افزوده را از مصرف کننده نهایی دریافت می‌کنند.
وی میزان حق تبخیر را از دیگر مشکلات جایگاهداران برشمرد و گفت: در خصوص تبخیر فرآورده‌های جدید بخصوص در تابستان میزان حق تبخیر بر مبنای ۲۵ سال قبل است در حالیکه نوع و کیفیت فرآورده‌ها تغییر کرده است و این موضوع نیازمند بازنگری است.

نایب رییس انجمن صنفی جایگاهداران خراسان رضوی افزود: در سوخت بنزین سوپر نیز که هم فروش آن کمتر و هم تبخیر آن بیشتر است حق العمل آن با بنزین معمولی یکسان است. حق العمل بنزین آزاد و معمولی نیز یکسان است در حالیکه پیش از این متفاوت بود. حق العمل باید منصفانه باشد و بر اساس نرخ تورم بانک مرکزی هر سال افزوده شود.
این جایگاهدار ادامه داد: از وزیر جدید نفت و مدیر عامل جدید درخواست داریم ما را هم ببینند. این صنف در دوران شیوع کرونا هم به صورت شبانه روزی فعال بود و در تهیه لوازم مصرفی مقابله با کرونا نیز از جیب خود هزینه کردیم و در این زمینه نیز هیچ حمایتی نشدیم لذا با توجه به هزینه بسیار که در این زمینه انجام می‌شود نیازمند حمایت بیشتری هستیم.

وی گفت: در سطح منطقه همکاری بسیار نزدیک با مدیران و معاونان شرکت پخش فراورد های نفتی داریم و در ماجرای اخیر نقص فنی جایگاهها که در کشور رخ داد نیز خراسان رضوی نخستین منطقه ای بود که به مدار فعالیت بازگشت که از مسوولان شرکت پخش منطقه قدردانی می‌کنیم.

برچسب‌ها مشهد بنزین شرکت ملی پخش فراورده های نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد بنزین شرکت ملی پخش فراورده های نفتی مشهد بنزین شرکت ملی پخش فراورده های نفتی پخش فرآورده های نفتی جایگاه عرضه خراسان رضوی جایگاه سوخت عرضه سوخت حق العمل شرکت پخش سی ان جی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۷۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه .فرزاد پناهنده افزود: اجرای طرح باک پُر باید بر اساس مصوبه دولت در تمام مرزها عملیاتی شود که این طرح نیز بر اساس این مصوبه و در راستای مصوبات شورای تامین استان کرمانشاه و کارگروه ویژه مرز فرمانداری قصرشیرین در مرز پرویزخان نیز اجرا گردد.

وی اظهار کرد: تجهیزات متناسب با اجرای این طرح از بهمن ماه امسال توسط شرکت پخش فرآورده های نفتی در مرز مستقر شده که در این رابطه سه جایگاه عرضه و چهار تلمبه آماده خدمات رسانی به کامیون های ترانزیت ایرانی است.

رییس شرکت پخش فرآورده های نفتی قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب گفت: اجرای این طرح برای تمامی کامیون های ترانزیت ایرانی است و به منظور جلوگیری از ترافیک، امکان عرضه فرآورده ها در تمام جایگاه های استان کرمانشاه نیز فراهم است و کامیون ها می توانند به این جایگاه ها مراجعه و در مرز طبق نرخ مصوب مابه التفاوت پرداخت کنند.

پناهنده ادامه داد: اجرای طرح فول باک (باک پُر) در مرز پرویزخان به منظور مقابله با قاچاق سوخت عملیاتی می شود.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد و مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود

. عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

استان کرمانشاه در مجموع ۱۶۲ جایگاه عرضه سوخت مایع و گاز طبیعی دارد که ۱۲۵ جایگاه در استان فقط سوخت مایع توزیع می‌کنند.

دیگر خبرها

  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • کارت سوخت در بازار سیاه
  • شرکت ملی نفت منطقه تربت‌حیدریه افزون‌ بر ۷۰۰ بازدید انجام داد
  • اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها
  • جزئیات اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود