Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از هلال احمر، «تاهین تامانگودا» مدیر بخش حمایت مدنی و عملیات بشردوستانه اتحادیه اروپا، روز پنجشنبه ۲۰ آبان ماه ضمن دیدار با مدیران ارشد معاونت امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، با تشکر از فراهم شدن شرایط برگزاری این جلسه، به خط مشی و استراتژی آمادگی در برابر سوانح اشاره کرد و گفت: مدیریت سوانح و بلایا اولویت اصلی است و تبادل اطلاعات و دانش فنی در بین همتایان و آژانس‌های سازمان ملل، فدراسیون بین‌المللی، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سازمان‌های غیردولتی حائز اهمیت است و ما تمام تلاش خود را با توجه به وجود تحریم‌ها برای حمایت از برنامه‌های بشردوستانه هلال احمر ایران و برقراری ارتباط مستقیم با این جمعیت خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست پیرامون پاسخگویی اضطراری به هجوم احتمالی آوارگان افغانستانی به مرز کشورهای همسایه از جمله ایران، هم‌اندیشی شد و حسن اسفندیار مدیرکل عملیات بین‌الملل و برنامه‌های بشر دوستانه هلال احمر گفت: مراکز سلامت جمعیت هلال احمر ایران در ۱۴ کشور در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین فعالیت دارند و در افغانستان نیز، شهر زرنج مرکز ولایت نیمروز از خدمات ثابت درمانی مرکز سلامت جمعیت هلال احمر برخوردار است.

وی افزود: جمعیت هلال احمر با توجه به وجود تحریم‌ها علیه کشور، به منظور پاسخگویی به همه‌گیری کرونا با وارد کردن واکسن اقدام به حمایت از برنامه واکسیناسیون در کشور کرد و غربالگری آوارگان افغانی و واکسیناسیون آن‌ها را در اولویت فعالیت‌های خود قرار داده است. همچنین در سه استان مرزی کشور خدمات بهداشتی و مواد غذایی برای آوارگان افغانی فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: دیدگاه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، ایجاد جامعه‌ای امن و افزایش سطح تاب‌آوری جامعه است و در این راستا بیش از ۵ هزار خانه هلال در سراسر کشور به منظور آموزش کمک‌های اولیه و آموزش امداد و نجات به افراد محلی ایجاد شده است. این آموزش‌ها از طریق فضای مجازی، چهره به چهره و انتشار در رسانه‌ها در حال انجام است.

مدیرکل عملیات بین‌المللی و برنامه‌های بشردوستانه هلال احمر در معرفی و اعلام بخشی از اقدامات این جمعیت توضیح داد: سازمان‌های امداد و نجات، جوانان، داوطلبان، تدارکات پزشکی، معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی، معاونت توسعه و پشتیبانی و منابع انسانی و صنایع نساجی هلال، حجم بالایی از فعالیت را برعهده گرفته‌اند. جمعیت هلال احمر ایران متولی پاسخگویی به سوانح در کشور است و سازمان امداد و نجات جمعیت از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیار بالایی برخوردار است.

در این نشست همچنین، عطا دورانی، رئیس دفتر فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر در تهران، گفت:  فدراسیون بین‌المللی، به عنوان یکی از اعضای نهضت بین‌‍‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر، تمام تلاش خود را برای حمایت از اهداف بشردوستانه جمعیت می‌کند و با توجه به وقوع خشکسالی در ۶ استان در جنوب و شرق ایران، این فدراسیون در تلاش برای تهیه  و انتشار استمداد بین‌المللی برای حمایت از عملیات پاسخگویی جمعیت هلال احمر به منظور تامین نیازهای آسیب‌دیگان از خشکسالی در آینده‌ی نزدیک است.

همچنین زهرا باقری معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر، از همکاری و هماهنگی خوب فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر و همچنین کمیته بین‌المللی صلیب سرخ،  آژانس‌های مختلف سازمان ملل و سایر سازمان‌های غیر دولتی با جمعیت هلال احمر ایران خبر داد و از حمایت خوب برنامه جهانی غذا به ویژه در زمان شیوع همه‌گیری کووید-۱۹ تشکر و قدردانی کرد.

برچسب‌ها کمیته بین المللی صلیب سرخ جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کمیته بین المللی صلیب سرخ جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سازمان امداد و نجات هلال احمر کمیته بین المللی صلیب سرخ جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سازمان امداد و نجات هلال احمر فدراسیون بین المللی هلال احمر ایران المللی صلیب سرخ جمعیت هلال احمر امداد و نجات صلیب سرخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۹۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای خراسان جنوبی، کاووسی افزود: شب گذشته در پی تماس تلفنی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان، در مناطق چاه‌های عشایری بغداده سرایان درخواست کمک شد.

وی گفت: بلافاصله دو تیم سیلاب از جمعیت هلال‌احمر شهرستان سرایان و پایگاه شهیدان وطن‌خواه سه‌قلعه به محل اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: امدادگران به این ۹ نفر دسترسی پیدا کردند و به منطقه امن انتقال داده شدند.

کاوسی گفت: این عملیات از ساعت ۱۹ شب گذشته آغاز و به دلیل دسترسی دشوار جاده‌ها و مسیر‌های تردد تا پاسی از شب ادامه داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: تیم‌های امدادی سیلاب هلال احمر سرایان به دنبال هشدار سطح نارنجی هواشناسی در حال آماده باش هستند.

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۱۲ استان
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۲ استان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل