Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@21:37:39 GMT

نخستین داروی تزریقی درمان کرونا در روسیه ثبت شد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۶۹۵۰۶

نخستین داروی تزریقی درمان کرونا در روسیه ثبت شد

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ریانووستی، این دارو به نام «آرپ لیویر» روز شنبه در پایگاه اطلاعاتی دارویی روسیه ثبت شده است.

در اطلاعات مختصری که در ثبت این دارو نوشته شده آمده است: اجازه داده شده است داروی «آرپ لیویر» تا مدت پنج سال برای استفاده عمومی بکار گرفته شود.  

این دارو را شرکت "پرومومد" ساخته و مزیت آن بر نوع قرص این دارو این است که پس از تزریق، مدت طولانی تر در سلول های بدن می ماند و خاصیت دارویی آن حفظ می شود و ایمنی بدن را نیز افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  
روسیه تاکنون چندین دارو برای مداوای کرونا و نیز جلوگیری از تکثیر ویروس این بیماری ساخته است.

روز گذشته وزارت دفاع روسیه از ساخت یک مکمل فعال بیولوژیکی برای کاهش تاثیرات ویروس کرونا بر بدن انسان و مداوای بیماران خبر داد.

روزنامه کراسنایا زویوزدا متعلق به وزارت دفاع روسیه روز جمعه در گزارش دیگری نوشت: دانشمندان پژوهشگاه شماره ۲۷ علمی و تحقیقاتی وزارت دفاع روسیه  یک مکمل فعال بیولوژیکی بی نظیری را ساخته اند که می تواند تجمع ویروس کرونا را در یک بیمار ۱۶ برابر کاهش دهد.

ایگور کیریلوف رییس نیروی محافظت رادیواکتیوی، شیمیایی و بیولوژیکی وزارت دفاع روسیه در گفت وگو با این رسانه یادآورشد که مکمل فعال بیولوژیکی به نام «کووباد» ویژه مداوای کرونا در ماه نوامبر جاری به ثبت دولتی رسیده است.

روز گذشته الکساندر گینزبورگ رییس مرکز ویروس شناسی گاملیا (سازنده واکسن اسپوتنیک وی) وابسته به وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد که این مرکز در حال ساخت دارویی برای مقابله با تکثیر ویروس کرونا است.

بر اساس اعلام ستاد مقابله با کرونا در روسیه، در شبانه روز اخیر در این کشور ۴۰ هزار و ۷۵۹ نفر به کرونا مبتلا شدند یا تست کرونای آنها مثبت بوده و ۱۲۳۷ نفر هم بر اثر این بیماری جان خود را ازدست داده اند.
 

برچسب‌ها کرونا روسیه اسپوتنیک پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا روسیه اسپوتنیک کرونا روسیه اسپوتنیک وزارت دفاع روسیه ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۹۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور

معاون برنامه‌ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو با اشاره به راه‌اندازی سامانه برخط اعلام کمبودهای کشوری گفت: با راه‌اندازی این سامانه اطلاعات دقیق کمبودهای دارویی معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور در دسترس قرار می‌گیرد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان غذا و دارو، ناصر هیراد با بیان به اینکه در گذشته افراد مختلف و حتی غیرمتخصص در خصوص کمبودهای دارویی اظهار نظر کرده و ارقام مختلفی را در مورد آن اعلام می‌کردند، اظهار کرد: از سال گذشته مسیرهای مختلفی برای احصای کمبودهای دارویی تعریف شده است که آمار جامعی را در اختیار سازمان غذا و دارو قرار می‌دهد.

وی گفت: لازم به ذکر است در منابع مختلف تعاریف متعددی برای کمبودهای دارویی ذکر شده است که اعلام اعداد متناقض خود گواه موضوع است، بدیهی است سازمان غذا و دارو مرجع رسمی اعلام کمبودهای دارویی است.

وی افزود: بررسی عملکرد شرکت‌های پخش از لحاظ نحوه توزیع و اعمال اقدامات اصلاحی به صورت مستمر در حال انجام بوده و طرح سامانه‌ای شدن برنامه توزیع داروها و توسعه سامانه اعلام کمبودهای دانشگاه از طریق اضافه شدن موجودی شرکت‌های پخش دارو در دست اقدام است، پایش کمبودهای دارویی و زنجیره تأمین به صورت ویژه با دو روش شناسه‌گذاری و رصد کمبود معاونت‌ها بر اساس مبتنی بودن شواهد نیز انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده ضمن پایش بهتر کمبودها، امکان برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای جبران آن وجود دارد، همچنین معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور با دسترسی به این سامانه می‌توانند از میزان موجودی دارو اطلاع یافته و نسبت به پیگیری و رفع مشکل حوزه خود اقدام کنند.

کد خبر 748678

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • روسیه ۶۸ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد