Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-06@23:00:25 GMT

تاکید بر گسترش روابط تجاری تهران و بیشکک

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۷۶۳۶۵

در دیدار وزرای اقتصاد ایران و قرقیزستان، گسترش روابط تجاری و تقویت کریدور شمال - جنوب فصل مشترک دیدگاه‌های دو مقام است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، "سید احسان خاندوزی" وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در دیدار با "دانیار آمانگلدی یف" وزیر اقتصاد و تجارت جمهوری قرقیزستان با اشاره به سیاست خارجی دولت سیزدهم مبنی بر اولویت توسعه روابط با کشور‌های همسایه، منطقه و همسو؛ بر ضرورت ایجاد تسهیلات لازم برای ارتقاء و بهبود فعالیت تجار و فعالان اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر اقتصاد و تجارت جمهوری قرقیزستان نیز با اشاره به ضرورت توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور بر ظرفیت‌های بی نظیر جمهوری اسلامی ایران در حوزه حمل و نقل کالا به ویژه از مسیر بندرعباس به دریای خزر و تمایل کشور‌های آسیای میانه برای تقویت کریدور شمال – جنوب تاکید کرد.

آمانگلدی یف همچنین با اشاره به عضویت قرقیزستان و عضویت ناظر ایران در اتحادیه اقتصادی اورآسیا، ظرفیت این اتحادیه اقتصادی برای توسعه روابط تجاری بین دو کشور را حائز اهمیت دانست.

براساس این گزارش همچنین خاندوزی در دیدار با سفیر تاجیکستان با اشاره به اهتمام ایران نسبت به توسعه روابط با کشور‌های همسایه و حوزه تمدنی جمهوری اسلامی ایران، بر لزوم برنامه ریزی برای توسعه همکاری‌های بلندمدت در حوزه‌های اقتصادی و فنی ایران تاکید کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر ارتقای همکاری‌های دوجانبه تاجیکستان و ایران گفت: باید مقدمات و پیش نیاز‌های ارتقای سطح روابط اقتصادی دو کشور به سطح ۵۰۰ میلیون یورو فراهم شود.

همچنین در این دیدار مقرر شد در ملاقات‌های بعدی مقامات عالی دو کشور موضوعاتی همچون امضاء یادداشت تفاهم‌های همکاری فنی و اقتصادی که در سفر اخیر ریاست جمهوری کشورمان به تاجیکستان ارائه شد در دستور کار قرار گیرد. برچسب ها: قرقیزستان ، خاندوزی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: قرقیزستان خاندوزی توسعه روابط دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۶۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در دیدار با عبدالله جوپ، وزیر امور خارجه کشور مالی در خصوص آخرین وضعیت روند توسعه و گسترش روابط بین تهران و باماکو گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایسنا، امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از سفرش  به مالی و مذاکرات و توافق‌های صورت گرفته تاکید کرد ما از  پیشرفت روابط مثبت بین دو کشور خرسندیم.

وی با اشاره به نگاه ویژه مقامات عالی کشورمان‌ به توسعه همکاری با آفریقا و کمک به خودکفایی کشورهای آفریقایی در برخی عرصه‌ها بر آمادگی کشورمان برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک همکاری‌ها و توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه مالی نیز با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق  تاکید کرد: این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم.

وی بر تعهد، جدیت و اقدامات عملی مالی برای توسعه و تقویت روابط دو کشور تاکید کرد.

عبدالله جوپ برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران و دومین نشست ایران و آفریقا را تبریک گفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احمدیان: امیدواریم روابط اقلیم کردستان با ایران در بُعد امنیتی گسترش یابد
  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه تهران
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه آهن تهران
  • بار ترانزیتی افغانستان بدون مجوز از ایستگاه تهران عبور کرد
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود