Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، از وقتی که کرونا خود را بر سر زندگی مردم آوار کرد، پروازها هم به اجبار با ظرفیت کمتری مسافرگیری می‌کردند تا اینکه چند روز قبل شنیدیم از این پس پروازها با ظرفیت کامل انجام می‌شود، ناخواسته یاد فرودگاه تعطیل همدان افتادیم که ای دل غافل ما در همدان اصلا پروازی نداریم که مسافری داشته باشد!

سالهاست فریاد می‌زنیم که همدان پرواز می‌خواهد، صنعت هوایی همدان را تقویت کنید، فرودگاه همدان از رکود خارج شود و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. اما فقط می‌گوییم و فریادمان به جایی نمی‌رسد.

تلاش نیکبخت استاندار اسبق همدان و نمایندگان وقت مجلس برای برقراری پروازهای فرودگاه همدان، تنها به دو تا سه پرواز مشهد، تهران و کیش ختم شد که آن‌ها هم یکی پس از دیگری به دلایل مختلف پس از مدتی تعطیل شد.

اما در دوران شاهرخی استاندار سابق همدان نیز تا چندین ماه پروازها برقرار بود که البته مجدد کان لم یکن شد و همین چند مورد پرواز هم تعطیل؛ هرچند شیوع بیماری کرونا هم مزید بر علت شد و کلا فرودگاه همدان در سکوت فرو رفت!

روزها و سال‌هاست که می‌گذرد، تجهیزات فرودگاه همدان به شهر دیگری می‌رود و هیچ مسئولی پیگیر قضایا نمی‌شود،گویا دیگر عزمی برای برقراری پروازهای همدان نیست.

فرودگاه همدان که از ابتدا هم جزو فعال‌ترین و پررفت و آمدترین فرودگاه‌های کشور نبود، روزگاری با توجه مسئولان جانی تازه گرفت و پروازهای حج تمتع و در مواقعی عمره را بدرقه کرد، هفته‌ای سه بار به مشهد پرواز داشت و کیش و تهران هم جزو برنامه‌ها قرار گرفت و در آستانه این بود که نام فرودگاه بین‌المللی به خود بگیرد اما به یک باره با لغو سفرهای حج باز هم همه آنچه رشته بودیم، پنبه شد.

این وضعیت آن چیزی نبود که برای فرودگاه همدان متصور شده بودیم، زیرا با قول استاندار اسبق و نمایندگان مجلس وقت قرار بود هواپیمای کوچکی مختص همدان خریداری شود و با استقرار در فرودگاه همدان بتواند بخشی از پروازها را پوشش دهد، اما این موضوع نیز سال‌هاست محقق نشده است.

پروژه‌های زیادی برای فرودگاه همدان پیش‌بینی شده بود، پهنای باند انجام شد، سردر فرودگاه طراحی و ساخته شد، فرودگاه آماده پذیرش هواپیماهای پهن پیکر شد، برج مراقبت تجهیز شد و قرار بود ترمینال پروازهای خارجی ساخته شود اما وقتی کاخ آرزوهایمان فرو ریخت که هیچ کدام از اینها مانع از تعطیلی فرودگاه نشد و همدان نتوانست میزبان پروازهای اربعین از همدان به نجف و بالعکس باشد.

مرثیه برای فرودگاه همدان کم نیست و بارها و بارها از آن نوشته‌ایم اما این مسئله عزمی جدی از سوی مسئولان را می‌طلبد؛ استاندار تازه‌نفس و نمایندگانی که خود اذعان به این دغدغه مردم دارند گردشگری و صنعت هوایی را در اولویت بگذارند، تا بار دیگر بتوانیم رد پای پرواز هواپیماها را در آسمان همدان داشته باشیم.

این روزها با اندک فروکش کردن تب کرونا گردشگری داخلی و خارجی فعال‌تر شده و همدانی که دلخوش به صنعت گردشگری برای پویایی استان است، نیازمند تاسیسات گردشگری در همه زمینه‌هاست که فرودگاه نیز جزو لاینفک این صنعت است.

برخی از مسئولان فرودگاه می‌گویند برقراری پروازها نیازمند پیگیری استانی است، پس امیدواریم نمایندگان مجلس، استاندار و دیگر مدیران مرتبط وارد کار شده و این فرودگاه را به روزهای اوج خود برسانند، روزهایی که پایانی نداشته باشد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سفرهای هوایی فرودگاه فرودگاه همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۰۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز‌های فرودگاه ایلام لغو شد

آفتاب‌‌نیوز :

طبق اعلام فرودگاه ایلام، پرواز‌های شرکت‌های هواپیمایی آسمان و ایران ایر در روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۳/۱۷ در مسیر تهران - ایلام - تهران به علت پایین بودن دید افقی باطل اعلام شده است.

بارش شدید باران از صبح امروز مناطق مختلف استان ایلام را فرا گرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • آغاز پروازهای حج تمتع فرودگاه ارومیه از ۱۸ خرداد
  • پرواز‌های فرودگاه ایلام لغو شد
  • پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تهران-ایلام -تهران لغو شد
  • پروازهای فرودگاه ایلام لغو شد
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان (۱۷اردیبهشت ۱۴۰۳)
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • لغو پروازهای فرودگاه خرم آباد به دلیل تیراندازی در عروسی!
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • دلیل اختلال در پروازهای خرم آباد ؛ یک عروسی شهر را بهم ریخت !