Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی شاکری روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مجتمع گلخانه‌ای این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خوشبختانه چاه آب پروژه مجتمع گلخانه ای بردسکن با تخصیص ۹ میلیارد ریال اعتبار از سوی شرکت شهرک های گلخانه ای کشور حفر شده است و پس از چندین سال بلاتکلیفی و اخذ مجوز ساخت مجتمع شهرک گلخانه ای بردسکن، با پای کار بودن شرکت شهرک‌های گلخانه ای این پروژه تاپایان امسال به مرحله اجرا در می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شهرستان بردسکن، با ۱۲ هزار بهره‌بردار حوزه کشاورزی، مقام نخست سطح زیر کشت پسته در استان را داراست و ۲۸۲  واحد تولیدی فرآورده های کشاورزی با سرمایه گذاری ۱۳۲میلیارد تومان واشتغال ۷۳۰ نفر در شهرستان فعالند.

فرماندار بردسکن گفت: مجوز ایجاد مجتمع گلخانه ای در این شهرستان طی سال ۹۹ صادر شده است و در حال حاضر با حفر چاه آب، دانش آموختگان رشته کشاورزی و دیگر متقاضیان می‌توانند به جهاد کشاورزی این شهرستان مراجعه کنند و با ثبت نام در سامانه مربوطه زمین به آنها واگذار می شود.

شاکری افزود: با توجه به محدودیت منابع آبی، با کشت گلخانه‌ای می‌توان بخش قابل توجهی از منابع آبی را مدیریت و محصولات مورد نیاز مصرف‌کنندگان را با کمترین میزان برداشت از منابع آبی تامین کرد.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن نیز در این بازدید گفت: این مجتمع در مرحله نخست ۱۵ هکتار است و به هر متقاضی چهار هزار متر زمین واگذار می شود که هزار متر آن تاسیسات خواهد بود.  

علیرضا مهمیز افزود: آماده سازی زمین این مجتمع برعهده شرکت شهرک های گلخانه ای است با این حال پیگیر هستیم که شبکه برق این مجتمع را اجرا کنیم.

وی با بیان این که تولید کشت محصولات گلخانه‌ای ۱۰ برابر غیرگلخانه ای است ادامه داد: این نوع از کشت محصولات کشاورزی از درآمد بیشتری هم برخوردار است همچنین با ساخت و راه اندازی این مجتمع زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم می شود.

مرکز شهرستان ۷۳ هزار نفری بردسکن در ۲۷۳ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.

برچسب‌ها کشت گلخانه ای کشاورزی خشکسالی بردسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشت گلخانه ای کشاورزی خشکسالی کشت گلخانه ای کشاورزی خشکسالی بردسکن مجتمع گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۴۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: یکپارچه سازی اراضی استان ضروری است چرا که کشاورزی علمی بر روی اراضی خرد امکان پذیر نیست.

سید عماد شاهرخی ششم اردیبهشت در همایش روز مزرعه شهرستان سلسله و معرفی این شهرستان به عنوان قطب تولید دانه‌های روغنی، اظهار کرد: همه ما تکلیف قانونی در بحث امنیت غذایی داریم که راه رسیدن به آن تناوب است تا جهش تولید ایجاد شود و باید اصول علمی و فنی را به مزارع و بخش کشاورزی منتقل کنیم و روز مزرعه ها همین فلسفه را دارند.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود تناوب را در تولیدات خود بکار گیریم، عنوان کرد: امروز شهرستان سلسله به عنوان قطب تولید کلزا معرفی شده و از سه هزار و ۵۰۰ هکتار کشت کلزای استان حدود یکهزار و ۷۰۰ هکتار متعلق به سلسله است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه سالانه چهار میلیون دلار ارز برای واردات روغن هزینه می‌کنیم، بیان کرد: باید کشور را از واردات روغن بی نیاز کنیم و در این راستا بحث یکپارچه سازی اراضی بسیار مهم است و هرکس که می تواند باید در این زمینه فرهنگ سازی کند.

شاهرخی یادآور شد: میانگین تولید گندم آبی در اراضی کشور چهار و نیم تن است در حالی که در استان پنج و نیم تن در هکتار است و یکهزار کیلوگرم بالاتر از میانگین کشوری هستیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۷ اردیبهشت
  • نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن کلید خورد
  • آغاز نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن
  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۶ اردیبهشت