Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@01:50:34 GMT

دلیل بروز ترک کفِ پا چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۴۷۹۶

دلیل بروز ترک کفِ پا چیست؟

دکتر مهرداد ملک، متخصص پوست و مو به تشریح عوامل ترک کف پا و راهکارهای درمانی آن پرداخت.

به گزارش برنا؛ ملک گفت: فشار فیزیکی طولانی مدت هم یکی دیگر از عواملی است که در بروز ترک کف پا موثر است، بنابراین استفاده از کفش های نامناسب و یا ایستادن های طولانی مدت هم می تواند موجب ایجاد ترک در کف پا شود.

این متخصص پوست و مو مهمترین راهکار درمانی ترک کف پا را ریشه یابی و رفع علت اصلی ایجاد آن عنوان کرد و افزود: در گام اول باید علت ایجاد ترک کف پا مشخص شده و برای درمان آن اقدام شود، بطور مثال اگر فردی دچار کم کاری تیریید است باید برای درمان این بیماری اقدام شود تا بتوان ترک کف پا را درمان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملک گفت: از طرفی در کنار رفع علت اصلی ترک کف پا، استفاده از درمان های حمایتی مثل چرب کردن کف پا و استفاده از روغن ها و انواع کرم های نرم کننده کف پا نیز موثر است.

این متخصص پوست و مو استفاده از کفش مناسبت را هم عاملی موثر در پیشگیری از ترک کف پا عنوان کرد و افزود: توصیه می شود افراد از کفش هایی با پاشنه مناسب استفاده کرده و استفاده از کفش هایی که پاشنه سفت و بلندی دارند را کنار بگذارند.

ملک گفت: استفاده از کفش های پلاستیکی به هیچ عنوان توصیه نمی شود و بهتر است افراد از کفش هایی که تهویه مناسب دارند، استفاده کنند.

وی در پایان افزود: همچنین توصیه می شود برای پیشگیری از ترک کف پا هنگام استفاده از کفش، از جوراب های نخی استفاده شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کفش پوست مو درمان ترک کف پا استفاده از کفش ترک کف پا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۴۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام شبانه اکیپ عملیاتی توزیع برق خوی برای تعمیر تیر شکسته و پیشگیری از بروز خاموشی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  برخورد یک دستگاه خودرو سواری با تیر برق در محور جاده خوی- فیرورق؛ سبب شکستگی یکی از تیرهای برق این محور شد که اکیپ عملیاتی اداره بهره برداری و دیسپاچینگ مدیریت توزیع برق خوی بلافاصله پس از اطلاع از حادثه به محل اعزام و با هدف پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی و تامین برق پایدار برای اهالی منطقه، به صورت شبانه نسبت به تعویض تیر و رفع مشکل ایجاد شده، اقدام کردند.

دیگر خبرها

  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • اعزام شبانه اکیپ عملیاتی توزیع برق خوی برای تعمیر تیر شکسته و پیشگیری از بروز خاموشی 
  • درباره بیماری مرموز ترانه علیدوستی؛ چه کسانی در معرض آن هستند؟ | فیلم
  • رشته‌های عفونی و خون متقاضی کمتری دارند/ شاهد گسترش مصرف سیگار هستیم
  • رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی: فقط ۱۰ درصد پزشکان از شغل خود راضی هستند
  • مسوولان برای درمان سراغ پزشکان معروف می روند
  • چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟
  • ارائه ۱۰ میلیارد تومان خدمات از سوی کمیته امداد در سال گذشته
  • کنه‌های تار عنکبوتی از آفات نخیلات
  • پیش‌بینی ایلان ماسک از بروز جنگ داخلی در غرب