Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@06:37:08 GMT

تزریق ۱.۲ میلیون دُز واکسن کرونا در رشت

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۸۵۸۱

تزریق ۱.۲ میلیون دُز واکسن کرونا در رشت

به گزارش خبرنگار مهر، علی فتح اللهی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا رشت، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۶۵ هزار دانش آموز بالای ۱۲ سال رشت واکسن کرونا دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۶۳ هزار دانش آموز دُز نخست و ۴۰ هزار دانش آموز دُز دوم تزریق کرده اند، افزود: عده‌ای هنوز برای تزریق دُز دوم واکسن کرونا به پایگاه‌های واکسیناسیون مراجعه نکرده اند و بهانه آنها این است که چون بعد از تزریق دُز نخست به کرونا مبتلا شده‌اند پس واکسن تأثیری ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار رشت با تأکید بر ضرورت فرهنگ سازی و آگاهی بخشی در این زمینه، گفت: باید القا شود که تزریق واکسن برای کاهش میزان مرگ و میر است.

وی با بیان اینکه امروز ۵۴ پایگاه واکسیناسیون در سراسر شهرستان رشت فعال است، اضافه کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان رشت به حدود ۶۷ درصد رسیده است که این نشان دهنده افزایش عادی انگاری است.

فتح اللهی در ادامه با اشاره به در حال حاضر پذیرش روزانه در بیمارستان‌های رشت ۲۵ نفر است، افزود: تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۹۹ هزار دُز واکسن کرونا در شهرستان رشت تزریق شده است.

وی بیان اینکه از این میزان بیش از ۷۰۹ هزار دُز نخست و بیش از ۵۸۹ هزار دُز دوم است، ادامه داد: این نشان دهنده این است بیش از ۸۹ درصد شهروندان دُز نخست و بیش از ۷۴ درصد دُز دوم را تزریق کرده اند.

فرماندار رشت به آغاز برگزاری حضوری مدارس از هفته آینده در مدارس ابتدایی اشاره کرد و افزود: باید تدابیر و تمهیدات لازم برای رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی پیش بینی شود زیرا اولویت سلامت دانش آموزان است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در هفته گذشته تعداد دو هزار و ۱۸۶ واحد صنفی بازدید به عمل آمده است، ادامه داد: به ۲۴ اخطار و ۱۱ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها پلمب شده‌اند.

کد خبر 5352141

منبع: مهر

کلیدواژه: واکسن کرونا علی فتح اللهی فرمانداری رشت ویروس کرونا زلزله بوشهر زمین لرزه خطبه های نماز جمعه کرمانشاه بارش برف آمار کرونا واکسن کرونا اردبیل گرگان عکس استانها سانحه تصادف بارش باران واکسن کرونا د ز نخست د ز دوم هزار د

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۸۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی