Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان فرماندار رشت گفت: از هفته گذشته تزریق دز سوم واکسن به فصل اول واکسیناسیون(کادر درمان، افراد مسن، بیماری خاص و...) که چهار ماه از زمان تزریق دز دوم آنها گذشته در مراکز واکسیناسیون آغاز شده که تاکنون ۷۲۹۹ معادل ۹ درصد جمعیت هدف دز سوم واکسن را تزریق کرده‌اند.

علی فتح‌اللهی در ستاد کرونای شهرستان رشت با اشاره به کسب رتبه برتر واکسیناسیون گیلان، اظهار کرد: تاکنون یک میلیون و ۲۹۹ هزار و ۷۰۰ دز واکسن در شهرستان تزریق شده که تعداد تزریقی دز اول ۷۰۹ هزار و ۹۰۰ و تعداد تزریقی دز دوم ۵۸۹ هزار و ۸۰۰ دز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آمار مربوط به واکسیناسیون با در نظر گرفتن جمعیت بالای ۱۲ سال به بالا، شاهد تزریق ۸۹.۵ درصدی دز یک و ۷۴.۳ درصدی دز دوم در سطح شهرستان هستیم.

فرماندار شهرستان رشت افزود: مجموع دانش‌آموزان بالای ۱۲ سال شهرستان رشت، تعداد ۶۵ هزار و ۵۲۵ نفر می‌باشند که از این تعداد تاکنون امروز تعداد ۶۳ هزار دانش‌آموز تزریق دز یک واکسن و ۴۰ هزار نفر دز دوم واکسن را در سطح شهرستان داشته‌اند که با توجه به آمار بالا در این رابطه ۹۶ درصد تزریق واکسن را به دانش‌آموزان در مرحله دز اول و ۶۱ درصد هم تزریق دز دوم به جامعه داشته‌ایم.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت گفت: در بحث تزریق دز دوم واکسن، شاهد عدم مراجعه برخی از افراد هستیم که بعد از دز اول دچار بیماری کرونا شده‌اند و با نگاه اینکه واکسن اثر گذار نیست، به مراکز برای تزریق دز دوم مراجعه نمی‌کنند، در این راستا نیاز است که توسط اصحاب رسانه تبیین شود که هدف از تزریق واکسن عدم ابطال به ویروس کرونا نیست، بلکه هدف جلوگیری از بستری شدن و مرگ و میر است.

فتح‌اللهی با بیان اینکه امروز ۵۴ پایگاه‌ مختلف واکسیناسیون در شهرستان(عمومی، اصناف، ادارات، بیماران خاص و...) مشغول کار واکسیناسیون می‌باشند، تصریح کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهرستان رشت به حدود ۶۷ درصد رسیده است که شاهد نشانه‌های عادی انگاری‌ها هستیم.

وی با اشاره به کاهش آمار بستری‌ها در هفته جاری، ادامه داد: آمار بستری‌ها در سطح شهرستان تعداد ۱۲۶ نفر بوده و آمار پذیرش روزانه ما ۲۵ نفر است و متاسفانه سه فوتی جدید داشتیم.

فرماندار شهرستان رشت بیان کرد: از هفته آینده اول آذر ماه شاهد حضور دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در مدارس طبق دستور وزارتخانه هستیم، تمامی تدابیر و اقدامات در راستای رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در حال انجام است و با اولویت قرار دادن سلامتی دانش‌آموزان شاهد حضورشان در مدارس خواهیم بود.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت گفت: آمار تعداد افرادی که تا امروز تزریق واکسن تزریق نکرده‌اند در شهرستان رشت بسیار پایین است اما جا دارد مردم به تاسی از تکلیف شرعی امر به معروف و همچنین مسئولین درمانی با تبیین اهمیت واکسیناسیون، افراد را مجاب به تزریق واکسن کنند.

فرماندار شهرستان رشت ادامه داد: از هفته گذشته تزریق دز سوم واکسن به فصل اول واکسیناسیون(کادر درمان، افراد مسن، بیماری خاص و...) که چهار ماه از زمان تزریق دز دوم آنها گذشته در مراکز واکسیناسیون آغاز شده که تاکنون ۷۲۹۹ معادل ۹ درصد جمعیت هدف دز سوم واکسن را تزریق کرده‌اند.

وی تاکید کرد: باید تمام تلاش خود را برای راه اندازی تعداد بالای مراکز سیار واکسیناسیون در سطح شهر رشت به کار بگیریم، چراکه به تسریع در روند واکسیناسیون کمک قابل توجه‌ای می‌کند.

فتح‌اللهی بیان کرد: جا دارد با توجه به واکسیناسیون حداکثری در شهرستان رشت، ضمن رعایت کامل پروتکل‌ها در راستای بالا بردن نشاط و شادابی در بین شهروندان، اقدام به برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی و ورزشی نمایم. برنامه‌های فرهنگی و ورزشی در دوران کرونا بسیار آسیب دیده‌اند و باید برای تحول دوباره این فعالیت‌ها و بالا بردن نشاط جامعه با در نظر گرفتن رعایت پروتکل‌ها، اقدامات لازم را انجام داد.

فرماندار رشت خاطرنشان کرد: در هفته گذشته تعداد ۲۱۸۶ واحد صنفی بازدید به عمل آمده که از این تعداد ۲۴ اخطار  و تعداد ۱۱ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها پلمب شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی واکسن کرونا کرونا در ایران سطح شهرستان دز سوم واکسن تزریق دز دوم شهرستان رشت دانش آموزان تزریق واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۱۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان،محمد علی مجذوبی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دُز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دُز واکسن تزریقی می‌شود.

او گفت: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان افزود: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

مجذوبی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، گفت: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد