Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@04:38:38 GMT

آغاز اجرای طرح آسان پرداخت صدقه در قزوین

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۲۴۴۴

آغاز اجرای طرح آسان پرداخت صدقه در قزوین

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، در مراسمی اجرای طرح پرداخت صدقه با کد "کیوآر" در استان قزوین به صورت رسمی آغاز شد تا مشترکان صدقات خانگی، صندوق‌های سطح معابر، اماکن عمومی وادارات با این روش پرداخت صدقه را به آسان‌ترین روش پرداخت کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در این مراسم گفت: این طرح باهدف اشاعه فرهنگ خیر و احسان بر بستر الکترونیک و شیوه‌های نوین که لازمه شرایط حاضر جامعه است، اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهرعلی حق گویان ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) درصدد است از شیوه‌های نوین در بستر الکترونیکی به ویژه در شرایط سخت کرونایی برای دریافت کمک‌های مردمی استفاده کند.

وی اضافه کرد: کد‌های "کیو آر" در قالب لیبل توسط همکاران در حوزه مشارکت‌های مردمی ادارات اجرایی استان بر روی صندوق‌های صدقات خانگی، اماکن و معابر نصب و امکان پرداخت از این طریق برای مشترکان فراهم می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۱۲۴ صندوق صدقات در خانه‌ها و اماکن عمومی استان قزوین نصب شده است که هر صندوقی دارای یک کد "کیوآر" خواهد بود.

وی افزود: با نصب این کد بر روی صندوق‌های صدقه کاهش زمان تخلیه، کاهش هزینه‌های اجرایی، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی سریع به مشترکان، حذف قبوض کاغذی و ارائه رسید الکترونیکی و جلوگیری از استهلاک پول ملی را شاهد خواهیم بود.

حق گویان تصریح کرد: مردم نیک اندیش استان می‌توانند با نصب نرم افزار "اسکنر بارکد" بر روی تلفن همراه هوشمند خود به طور خودکار وارد صفحه اطلاعات مشترکین صدقات شوند و پس از ورود به صفحه پرداخت بانکی مبلغ مورد نظر را وارد کنند.

وی خاطرنشان کرد: ازاین پس کلیه مساعدت‌ها و نذورات خیران از طریق اسکن کد QR نصب شده بر روی صندوق‌ها و همچنین بنر‌های نصب شده در معابر وادارات خواهد بود و نیازی به نصب فیزیکی صنادیق کوچک نخواهد بود.

مدیرکل کمیته امداد استان یادآورشد: با اجرای این طرح این امکان مهیا شده است که هر فرد دارای یک لینک پرداخت اختصاصی شود تا با داشتن کد "کیو آر" اختصاصی خود و با استفاده از گوشی تلفن همراه به آسانی برای پرداخت صدقه و یا در سایر سرفصل‌های دیگر اقدام کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیته امداد پرداخت صدقه صندوق صدقات استان قزوین کمیته امداد پرداخت صدقه بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۲۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت های مردمی در اجرای طرح نماد بکارگیری شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اعلایی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین اظهار داشت: همه مدیران استان باید در ایام هفته معلم برای قدردانی از زحمات این قشر زحمتکش در مدارس و جمع معلمان حضور پیدا کنند و تقسیم بندی لازم در این زمینه هر چه سریعتر صورت گیرد.

وی افزود: معاونین استاندار به همراه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم در روز معلم در یکی از شهرستان ها حضور پیدا کنند و از خدمات معلمان سراسر استان تجلیل کنند.

اعلایی اضافه کرد: زحمات و خدمات جامعه تعلیم و تربیت استان قزوین بسیار مطلوب ارزیابی می شود و اقدامات خوب مدیران و دست اندکاران این حوزه مورد تایید دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی هم قرار گرفت و ایشان این حجم از همدلی و همگرایی در حوزه موضوعات فرهنگی را قابل تقدیر بیان کردند.

استاندار قزوین اضافه کرد: طرح نماد جزو طرح های خوب در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی است و باید برای اجرای هرچه بهتر آن از ظرفیت های مردمی بیشتر استفاده شود و در این مسیر حتی می توان از ظرفیت دانشجویانی که علاقمندی و توانایی لازم را دارند هم استفاده کرد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: جریان های مردمی باید در حوزه صیانت از دانش آموزان به کارگیری شود و آموزش و پرورش باید با نگاهی باز از ظرفیت مساجد و مجموعه های فرهنگی استفاده کند تا بدین وسیله شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان باشیم.

وی با بیان اینکه باید با همگرایی و هم افزایی مشکلات را کاهش داد، افزود: انجمن اولیا و مربیان می تواند با شکل جدیدی فعالیت کند و علاوه بر حوزه های ماموریتی خود در حوزه های تربیتی هم خدمت رسانی کند.

اعلایی گفت: جا دارد در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان انجمن های مختلفی تاسیس شوند تا با حمایت دولت و با دلسوزی بیشتر برخی از مشکلات را کاهش دهند.

استاندار قزوین اضافه کرد: برگزاری اردو در افزایش روحیه و نشاط دانش آموزان بسیار موثر است و باید در این زمینه یک کار ویژه در استان صورت گیرد، البته استان همچنان منتظر نگاه مثبت وزارت آموزش و پرورش در موضوع اردوگاه یانس آباد است که امیدواریم هرچه سریعتر محقق شود و بتوانیم این مجموعه را به یک مجموعه اردویی فاخر در سطح کشور تبدیل کنیم.

کد خبر 6090298

دیگر خبرها

  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • اجرای پویش کاشی حرم در لرستان
  • ظرفیت های مردمی در اجرای طرح نماد بکارگیری شود
  • آغاز چهارمین رویداد «دختران حاج قاسم» قزوین
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • قرارداد بانک مسکن و صندوق توسعه ملی روی کاغذ ماند