Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: جلسه شورای شهر بیرجند بعد از ظهر دوشنبه پیرامون مسائل و مشکلات مددجویان بهزیستی که مرتبط با شهرداری بود مطرح شد و رئیس شورا و شهردار بیرجند در این زمینه قول‌هایی را دادند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در این جلسه با اشاره به وظایف بسیار زیاد بهزیستی در خصوص آسیب‌های اجتماعی و ارائه خدمت به جامعه هدف گفت: بهزیستی زمینه جمع‌آوری کودکان خیابانی وظیفه‌ای ندارد و در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد وظایف بهزیستی به بخش غیر دولتی واگذار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نبود متقاضی برای واگذاری خدمات بهزیستی

علی عرب نژاد تصریح کرد: اما روند واگذاری این خدمات در بیرجند به دلیل نبود متقاضی برای مشارکت خیلی ضعیف است.

علی عرب نژاد با بیان اینکه ۲۵ مرکز غیر دولتی در استان در ارتباط با کودکان وجود دارد، اضافه کرد: بیش از توان خود تاکنون در این خصوص در بهزیستی کار کرده‌ایم و برای ساماندهی کودکان خیابانی نیاز به همکاری همه مسئولان استان داریم.

وی ادامه داد: ساختمان‌هایی هم که در نقاط مختلف شهر بیرجند در اختیار بهزیستی قرار دارد هیچ سازگاری با وظایف بهزیستی و جامعه هدف ما ندارد و معلولان برای انجام کارهای خود باید با رنج و سختی زیادی با مراجعه به آنها پی گیر امور خود شوند.

وی بیان داشت: خوابگاهی برای پیشگیری از فوت شبانه معتادان داریم که ۳۵ معتاد از خدمات شبانه در آن استفاده می‌کنند اما شرط اصلی پذیرش در آن معتاد بودن است که این موضوع سبب شده از حضور افراد متکدی غیر معتاد جلوگیری شود.

لزوم توجه به مناسب سازی شهری

جمیله رضا زاده معاون توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی هم با اشاره به اینکه ۷.۹ درصد جمعیت بیرجند سالمند و ۴ درصد معلول یا افرادی هستند که نیاز به تسهیل دسترسی در شهر را دارند، اضافه کرد: باید مناسب سازی معابر و مبلمان شهری و پارک‌ها بیش از گذشته مورد توجه شهرداری و اعضای شورا قرار گیرد.

شهرام شیخانی معاون اموراجتماعی بهزیستی خراسان جنوبی هم با بیان اینکه همسر و فرزند آزاری از آسیب‌هایی است که در خراسان جنوبی میزان آن زیاداست، گفت: بعد از آن کودکان کار و خیابانی و زنان بیشتر در استان در معرض آسیب هستند و از شهروندان می‌خواهیم در زمان مواجه با این موارد از طریق سامانه ۱۲۳ به ما اطلاع رسانی کنند.

درخواست همکاری برای مدیریت کودکان کار و خیابانی

وی با تاکید بر اینکه برای مدیریت کودکان کار و خیابانی به همکاری شهرداری نیازمندیم، تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد کودکان کار و خیابانی در بیرجند افغانی هستند و برای کمک به آنها از شهرداری می‌خواهیم در روز بازارهای خود زمینه اشتغال آنها را فراهم کنند.

حسن شرفی معاون پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی هم با تاکید بر این نکته که سیکل درمان معتادان در استان معیوب است، عنوان کرد: شرط اصلی درمان معتادان این است که داوطلبانه برای درمان خود اقدام کنند حال اینکه در استان افراد معتاد برای درمان جمع‌آوری می‌شوند و به اجبار اقدام به درمان آنها می‌شود که خروجی مناسبی ندارد.

وی ادامه داد: همه هزینه‌های آن هم توسط بهزیستی پرداخت می‌شود و برای اینکه خروجی مناسبی داشته باشد حداقل از افراد دارای درآمد خوب باید بخشی از هزینه‌های گرفته شود.

مشکلات معلولان برای مسکن

رحیمی معاون امور مشارکت‌ها و اشتغال بهزیستی خراسان جنوبی هم با اشاره به اینکه از سال ۱۳۸۸ برای اجرای حدود ۳ هزار و ۷۸ واحد مسکونی برای جامعه هدف اقدام شده است، بیان کرد: حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد آن تحویل و بقیه در حال ساخت است.

وی ادامه داد: بعضی از واحدهای مسکونی احداث شده برای معلولان دارای مشکلاتی برای پایان کار و صدور سند است که برای حل آنها نیاز به همکاری شهرداری داریم و برای اشتغال تعدادی از افراد جامعه هدف هم نیاز به همکاری شهرداری برای اشتغال آنها در روز بازار مسافر داریم.

اجرای قانون حمایت از معلولان در اولویت

مهدی بهترین شهردار بیرجند هم با بیان اینکه بهزیستی بیش از ۵۳ وظیفه سازمانی بر عهده دارد، گفت: یکی از برنامه‌های ما در دوره جدید اجرای قانون حمایت از معلولان است.

وی بیان داشت: با توجه به مکاتبه با شهرداری برای بخشوده شدن عوارض مربوط به تعدادی از معلولان چون شهرداری نمی‌تواند نسبت به بخشش عوارض اقدام کند بر اساس مصوبه شورا در این باره عمل خواهد شد.

علیرضا محمودی راد رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند با اشاره به اینکه تسریع در امور شهروندان یکی از وظایف شورا است، ادامه داد: به عنوان نماینده مردم تلاش می‌کنیم تا خدمات به بهترین شکل به آنها ارائه شود و در کمیسیون خدمات شهری شورا در این راستا مشکلات مددجویان مطرح و راه حل های مورد نظر بیان می‌شود.

کد خبر 5352691

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر بیرجند بهزیستی خراسان جنوبی علیرضا محمودی شهرداری بیرجند مهدی بهترین زلزله ویروس کرونا بوشهر زمین لرزه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا کرمانشاه بارش برف واکسن کرونا اردبیل عکس استانها گرگان سانحه تصادف بارش باران کودکان کار و خیابانی جامعه هدف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۲۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مراسم  آغاز ادغام تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان که در پایگاه ضمیمه مرکز خدمات جامع سلامت نجفی گل شهرستان بیرجند برگزار شد  با اشاره به اهمیت تزریق واکسن پنوموکوک در پیشگیری از عفونت‌های ناشی از باکتری پنوموکوک مثل عفونت مغز و ریه گفت: در استان خراسان جنوبی همزمان با استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، خوزستان، ایلام و بوشهر، در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت سراسر استان تزریق واکسن آغاز شد.

شایسته با بیان اینکه این واکسن از سن دو ماهگی و در سه نوبت دوماهگی، ۴ ماهگی و یک سالگی به کودکان استان تزریق خواهد شد.، افزود: بخش اول واکسن از وزارت بهداشت تحویل و در مراکز بهداشت سراسر استان توزیع شده است.
وی با بیان اینکه هر سال حدود ۴۰۰۰۰۰ کودک زیر ۵ سال در دنیا به علت ابتلا به بیماری پنوموکوک جان خود را از دست می‌دهند، گفت:  کودکانی که به انواع شدید بیماری مبتلا می‌شوند و زنده می‌مانند، اغلب مبتلا به عوارض فلج دائمی، ناشنوایی یا آسیب‌های مغزی می‌شوند و استرپتوکوک پنومونیه (پنوموکوک) سبب سینوزیت، مننژیت، اوتیت مدیا، پنومونی، عفونت خون و سایر بیماری‌ها می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: با واکسیناسیون کودکان از میزان بروز این عفونت‌ها در سنین بالاتر (سالمندان، بیماران قلبی ریوی مزمن، نقائص سیستم ایمنی) به علت کاهش مواجه شدن با بیماری کاسته خواهد شد همچنین واکسیناسیون با کاستن از بار بیماری سبب کاهش مصرف آنتی بیوتیک‌های وسیع  در مراکز درمانی کشور شده و از گسترش مقاومت دارویی در کشور نیز جلوگیری می‌کند.

دیگر خبرها

  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • افزایش ۵ برابری بودجه شهرداری بیرجند برای سال ۱۴۰۳
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!