Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@23:30:01 GMT

۲ سرباز آذربایجانی مجروح شدند

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۰۴۳۳۱

۲ سرباز آذربایجانی مجروح شدند

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، در بیانیه‌ای گفت: نیروهای ارمنستان، اقدامات تحریک‌آمیزی در مناطق مرزی کلبجر و لاچین، علیه آذربایجان انجام دادند که در نتیجه آن، دو نیروی نظامی این کشور مجروح شدند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری جمهوری آذربایجان، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای که در وبسایت خود منتشر کرد، نوشت: در حوالی ساعت ۱۱:۰۰ (به وقت آذربایجان) امروز، تشکیلات نظامی ارمنستان، برای تصرف مناطق مرتفع در نقاط مذکور مرزی و دستیابی به مواضع برتر و نتیجتاً برتری نظامی، دست به اجرای یک عملیات نظامی ناگهانی زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزارتخانه نوشت: یگان‌های نظامی ارمنستان، با افزایش تعداد نیروها و گردآوری تجهیزات نظامی ویژه در مواضع رزمی مرزی، به مواضع رزمی ارتش آذربایجان در منطقه کلبجر و لاچین حمله کردند.

این وزارتخانه همچنین خبر از زخمی شدن دو نیروی آذربایجانی داد و گفت: طرف مقابل (ارمنستان) با به کارگیری تسلیحات با کالیبرهای مختلف و نارنجک اندازها، به سمت مواضع آذربایجان آتش گشوده و در نتیجه آن، طبق اطلاعات اولیه، دو نیروی نظامی آذربایجان مجروح شدند.

این وزارتخانه در ادامه، وضع عمومی این سربازان را مساعد توصیف کرده و گفت: خطری جان آنها را تهدید نمی کند.

به گفته وزارت دفاع آذربایجان، "سپاه و نیروهای ارتش آذربایجان  که در مسیر منطقه کلبجر و لاچین مستقر بودند، بلافاصله عملیات اضطراری را برای سرکوب اقدامات نیروهای مسلح ارمنستان انجام دادند. آن‌ها تحرک طرف ارمنی را محدود کرده و به نیروها و تجهیزات آنان آسیب وارد کردند. "

این وزارتخانه در ادامه اعلام کرد، "نظامیان ارمنی خلع سلاح و بازداشت شده و تعداد زیادی سلاح با کالیبرهای مختلف و مقدار زیادی مهمات نیز به عنوان غنائم جنگی، کشف و ضبط شد"

وزارت دفاع آذربایجان در پایان، حمله نیروهای ارمنستان برای کسب برتری کوتاه مدت را، از نقطه نظر عملیاتی-تاکتیکی، شکست خورده دانست.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان ارمنستان جمهوری آذربایجان وزارت دفاع جمهوری آذربایجان وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۴۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، وحید اسداللهی نوازنده پیشکسوت ساز ناغارا، با همراهی گروهی متشکل از نواندگان ساز‌های موسیقی آذربایجان، شامگاه پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت، در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

در این کنسرت قرار است قطعاتی از موسیقی بی کلام و همچنین فولکلوریک آذربایجان و رِنگ‌هاى آذریایجانی نواخته شود.

اسداللهی در سال ۱۳۸۸، آلبومی به نام رِنگ‌های آذربایجانی را منتشر کرده است.  رِنگ‌های موسیقی آذربایجان، رِنگ‌های اجرا شده‌ایست که معمولا در مراسم شادی و عروسی از آنها استفاده می‌شود.

وحید اسدالهى (سرپرست گروه و نوازنده ناغارا و قاوال)،  محمد (مراد) اسدالهى (نوازنده گارمون)،  رضا اسدالهی (نوازنده سازهاى پرکاشن)،  سیده تارا موسویان (نوازنده ساز‌های کوبه ایى)، سئول اقدسی (نوازنده تار آذربایجان)، آرین ضمیری (نوازنده کمانچه)،  سید علی سیدزاده (نوازنده قوپوز - تار).  
محمد نجف زاده (نوازنده بالابان)، درشن آنند (نوازنده طبلا) و محمد حسین جعفری و مهدی حمزه زاده (خواننده) اعضای این گروه را تشکیل می‌دهند.
کنسرت وحید اسداللهی ۱۳ اردیبهشت از ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند جهت تهیه بلیت این اجرا به سایت ایران کنسرت به نشانی www.iranconcert.com  مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • بازداشت معترضان به تصمیم پاشینیان برای «واگذاری روستاها» به باکو
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند