Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@23:42:52 GMT

اندر احوالات پروژه پیچ زندان یا اسکای مال!

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۰۷۴۰۵

اندر احوالات پروژه پیچ زندان یا اسکای مال!

ایسنا/همدان پروژه پیچ زندان همدان موسوم به "اسکای مال" همان پروژه اقتصادی است که هر از چندگاهی به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان و رسانه‌های همدان تبدیل می‌شود و پس از خبرساز شدن، حجمی از اظهار نظرهای کارشناسانه و البته غیرکارشناسانه را به همراه می‌آورد.

به گزارش ایسنا، اسکای مال که گفته می‌شود یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی همدان است قرار است با مشارکت بخش خصوصی و شرکت مخابرات اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین باز هم گفته می‌شود قرار است این پروژه تحولی در حوزه سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی شهر به وجود بیاورد که همه این اتفاقات برای شهری مثل همدان بسیار پسندیده است.

از طرف دیگر اما با آغاز پروژه اسکای مال موجی از نگرانی‌ها از طرف دانشگاهیان و فعالان حوزه‌های مختلف به گوش رسید که قابل تامل بود. پس از گذشت مدت‌ها از آغاز پروژه فوق نظرات و دغدغه‌های مختلف همچنان وجود دارد و قطعا آنچه باید در اولویت قرار بگیرد "صلاح مردم همدان" است.

دانشیار رشته طراحی شهری دانشگاه بوعلی‌سینا، درباره نقاط قوت و ضعف پروژه اسکای مال به خبرنگار ایسنا، گفت: از جمله نقاط قوت پروژه فوق این است که زمینی که در وضعیت بلاتکلیف است احیا می‌شود و رونق اقتصادی نسبی در منطقه ایجاد شود و می‌تواند مشوقی برای سرمایه‌گذاری بلند مدت در استان باشد.

دکتر حسن سجادزاده ادامه داد: استان همدان تاکنون پروژه‌ای به این بزرگی نداشته و اسکای مال می‌تواند نقطه عطفی باشد تا پروژه‌هایی با این مقیاس در شهر ایجاد شود و بتواند در کسب‌وکار و رونق اقتصادی و گردشگری موثر باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه نقاط ضعف پروژه بیشتر از نقاط قوت آن است، در ابتدا باید گفت با پروژه اسکای مال مشکلی نداریم اما در مورد جانمایی آن بحث جدی وجود دارد و این پروژه می‌توانست در مکان بهتری باشد.

سجادزاده اضافه کرد: مهم‌ترین ضعف پروژه این است که مطالعات و پیوست اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ترافیکی ندارد و قطعا تاثیرات خود را در دراز مدت در بافت شهری خواهد گذاشت، بنابراین چالش اصلی پروژه، فقدان مطالعه راهبردی و پیوست‌های اجتماعی و اقتصادی و به ویژه مکان‌یابی پروژه است که اولویت‌بندی نشده و اولویت‌ها و نقاط مختلفی بیشتری در همدان وجود داشت.

این مدرس دانشگاه مشکل دیگر پروژه اسکای مال را فقدان نظام ترافیکی دانست و مطرح کرد: مدل ترافیکی برای این پروژه وجود ندارد و با توجه به موقعیت آن و مشکلات ترافیکی همدان، با احداث پروژه مشکلات ترافیکی خیابان‌های اطراف چند برابر می‌شود و مجالی برای حرکت و عبور خودروها وجود نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: نقطه ضعف دیگر پروژه بحث تراکم و کانسپت معماری آن است به طوری که بهره‌گیری از معماری ایرانی و مبتنی بر اقلیم و فرهنگ همدان و مبتنی بر زمینه‌های الگوهای معماری شهر که بتواند هویت بافت را حفظ کند و در رقابت با بناهای فاخر و آرامگاهی شهر نباشد، ضرورت دارد.

سجادزاده با اشاره به اینکه همدان شهری دایره‌ای و شعاعی است،  افزود: وقتی پروژه‌ای با این مقیاس در بافت‌های شهری ایجاد می‌شود هدفش باید محرک توسعه باشد. علاوه بر این در حاشیه شهر و مناطق محروم زمین‌های خاصی وجود دارد که این پروژه می‌توانست آنجا احداث شده و برای مردم موثرتر باشد.

به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی‌سینا ساخت پروژه قطعا برای سرمایه‌گذار سود بسیار خوبی دارد اما برای مردم همدان چطور؟ بحث این است که مردم هم نباید از عواید پروژه بی‌بهره باشند و وقتی این حجم از ترافیک و ازدحام را به این منطقه بیاوریم بافت را تحت تاثیر قرار خواهد داد.  

وی در ادامه مطرح کرد: اگر پروژه در مکان‌یابی مناسب‌تری و با مطالعه خاص و پرداختن به نظام ترافیکی مثل حمل و نقل عمومی و حمل و نقل هوشمند اجرا می‌شد می‌توانست اهمیت فوق‌العاده‌ای داشته باشد.

سجادزاده همچنین بیان کرد: مسئله بعدی منظر زیست محیطی پروژه فوق است و از آنجا که همدان در حوزه محیط زیست با چالش‌های جدی مواجه است بلند مرتبه‌سازی، دید به سمت کوه‌های الوند را می‌گیرد و شاید اگر پروژه می‌توانست با رویکرد معماری سبز طراحی شود توجیه پذیر می‌شد اما متاسفانه با اصول معماری سبز و هوشمند طراحی نشده است.

این مدرس رشته طراحی شهری نکته دیگر را بحث تنوع عملکردها دانست و گفت: مشاور طرح اذعان می‌کند این موضوع لحاظ شده است اما می‌توان روی این قضیه مانور داد.

به گفته سجادزاده پروژه مال‌ها در ایران نتوانستند موفق شوند زیرا زمینه‌های این گونه پروژه‌ها با زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی ما سنخیت لازم را ندارد و طراحان و مطالعه‌گران این حوزه نیز هزینه‌ای برای مطالعه آن در نظر نگرفته‌اند در حالی‌که باید پیامدهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و گردشگری پروژه در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دیده می‌شد.

وی همچنین بیان کرد: ناسازگاری کاربری‌ها نیز در این پروژه وجود دارد و اجرای آن با وجود بیمارستان‌های اطراف، مراکز فروش و بافت‌های مسکونی می‌تواند در دراز مدت آسیب‌های خاصی ایجاد کند.

رئیس کمیسیون فنی، عمرانی شورای اسلامی شهر همدان نیز با اشاره به اینکه پروژه موسوم به "اسکای مال" فاقد پروانه ساختمانی است و تصرف پیاده‌رو و معبر در این پروژه فاقد وجاهت قانونی است، گفت: تاثیرات ترافیکی این پروژه باید دقیقا بررسی شود.

مهدی حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، ادامه داد: پروژه فوق نقاط ضعف و قوتی دارد که بخش‌هایی از آن آسیب‌زاست و بخش‌هایی با اصلاحات می‌تواند عملکرد خوب و مثبتی برای شهر داشته باشد.

وی مطرح کرد: طبق ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها، هر گونه عملیات عمرانی در شهر، محدوده و حریم، بایستی از قبل اقدام به اخذ مجوز کند و قبل از گرفتن مجوز یا پروانه ساختمانی پروژه‌ای حق شروع ندارد و از آنجایی که این روال در شهر برای شهروندان پیاده می‌شود برای پروژه‌ها هم باید به همین شکل باشد. 

حیدری با اشاره به اینکه شروع عملیات عمرانی و ساخت‌وساز قبل از گرفتن پروانه خلاف قانون است، اظهار کرد: به عنوان مثال گودبرداری این پروژه بدون نقشه سازه‌های نگهبان خطرآفرین است و یا اینکه هنوز مهندسین ناظر رسماً انتخاب و معرفی نشدند و مسئولیت آنها رسما شروع نشده و این پروژه هنوز پروانه ندارد و عملیات عمرانی‌اش خلاف قانون است.

عضو شورای شهر همدان با اشاره به اینکه ماهیت موضوع نیز قابل بررسی است، شرح داد: سرمایه‌گذاری امری پسندیده است و همه از آن حمایت می‌کنیم اما آنچه اهمیت دارد این است که سرمایه‌گذاری واقعی صورت بگیرد که آورده‌ای برای سرمایه‌گذار، مردم و شهر داشته باشد و این‌طور نباشد که انبوهی از عوارض و آسیب‌ها و تاثیرات منفی برای مردم و شهر در پی داشته باشد.

وی اضافه کرد: این پروژه ظاهراً حدود ۹۰ هزار متر مربع فضا ایجاد می‌کند و انبوهی از مخاطبان را به خود اختصاص می‌دهد، همچنین با اجرایی شدن پروژه حدود هزار خودرو بیشتر از معابر فعلی میرزاده عشقی و هنرستان تردد خواهند کرد و با توجه به اینکه در حال حاضر این منطقه در ساعت‌هایی گره ترافیکی دارد تردد این خودروها باعث ترافیک بیشتر خواهد شد.

حیدری با اشاره به اینکه کاربری این مکان تجاری نبوده و نیاز  به تغییر کاربری دارد، افزود: کمیسیون ماده ۵ تغییر کاربری را منوط به مطالعات ترافیکی و پیوست‌های فرهنگی کرده است و این پیوست‌ها باید مسیر درست خود را طی کنند.

به گفته رئیس کمیسیون فنی، عمرانی شورای شهر همدان اگر به رشد متوازن شهر اعتقاد داریم نباید همه مراکز تجاری و پروژه‌های عظیم را در مناطق خاص متمرکز کنیم چرا که این کار با اصول پدافند غیرعامل و اصول رشد متوازن شهر سازگار نیست.

وی همچنین بیان کرد: این پروژه در دوره‌ی قبل شورا امتیازات خاصی از جمله تخفیف و تقسیط عوارض به صورت همزمان گرفت که البته ظاهرا شورای قبل مصوبه تخفیف را ملغی کرده است، از طرف دیگر امتیازات ویژه قابل بررسی است که آیا این شرایط را برای همه پروژه‌ها قائل می‌شوند یا فقط برای پروژه‌های خاصی در نظر گرفته می‌شوند.

حیدری با اشاره به اینکه طبق قرارداد بین سرمایه‌گذار و شرکت مخابرات، سهمی که به مخابرات می‌رسد درصد منطقی نیست، اظهار کرد: همجواری پروژه با دو بیمارستان، دستگاه امنیتی و مراکز تجارتی نیز از جمله موضوعاتی است که باید مد نظر قرار گیرد. 

عضو شورای شهر همدان افزود: اجرا شدن این پروژه باعث می‌شود سایزینگ انشعابات منطقه برای خدمات رسانی به این پروژه تحت‌الشعاع قرار گیرد و دگرگونی جدی در منطقه حاصل شود و به نظر می‌رسد عوامل این پروژه صرفا به دنبال سود هستند و دغدغه عوارض و آسیب های شهری ایجاد شده را ندارند.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر همدان هم به خبرنگار ایسنا، گفت: درباره اینکه این پروژه می‌توانست در مکان بهتری جانمایی شود حرفی نیست و منتقدان اشاره درستی به این قضیه دارند و ما هم مخالفت‌های کارشناسانه را می‌پذیریم.

حمید بادامی‌نجات با اشاره به اینکه دوره قبل شورا در جانمایی پروژه تاثیری نداشته است، افزود: برای این زمین ارزش افزوده و سرمایه‌گذار تعریف کردند و مالک و سرمایه‌گذار نیز توجیه اقتصادی در این مکان دیدند و مسیرهایی مانند کمیسیون ماده ۵ و کمیته فنی را طی کردند.

وی با اشاره به اینکه بعضی‌ به درصد کمیته فنی و ماده ۵ نقد دارند که افراد مرتبط باید به این سوالات پاسخ دهند، اظهار کرد: باید در مباحث سرمایه‌گذاری با ظرافت به موضوعات نگاه کنیم چراکه  بسیاری از اظهار نظرها باعث می‌شود سرمایه‌گذارها رغبت به سرمایه‌گذاری در همدان نداشته باشند.

بادامی‌نجات با بیان اینکه شکست بعضی از پروژه‌ها باعث می‌شود در آینده حوزه امنیت سرمایه‌گذاری در شهر به خطر بیفتد، مطرح کرد: به عنوان نمونه سرمایه‌گذاری چندین پروژه بزرگ در همدان شروع شده و پروژه‌های عصر طلایی هگمتانه، پرشین یاقوت، میدان بار و پروژه ترک‌ها در خارج از شهر هستند و مشکلات ترافیکی هم ندارند اما در همه آنها به نحوی گره افتاده و به نتیجه نرسیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه پروژه اسکای مال از دوره چهارم شورا شروع شده است، عنوان کرد: هر یک از پروژه‌های نامبرده مخالفینی دارند و بهرحال پروژه‌هایی در حجم بزرگ مخالفینی دارند و هیچ گاه اتفاق نظر در مورد این‌گونه پروژه‌ها وجود ندارد بنابراین حتما عارضه‌هایی در آن است بنابراین نمی‌توانیم یک پروژه سرمایه‌گذاری را صددرصد مفید ببینیم و مخالفان هم براساس استدلال‌هایی مخالفت می‌کنند.  

عضو شورای شهر همدان مطرح کرد: به عنوان مسئولان و تصمیم‌گیران شهر باید تلاش کنیم صلاح و صرفه مردم را ببینیم تا کمترین عارضه برای شهر ایجاد شود و مزایای آن را هم مد نظر قرار دهیم.

به گفته بادامی‌نجات امروز بزرگترین مشکل کشور اشتغال و در همدان فرار سرمایه‌گذار و عدم سرمایه‌گذاری است و باید به این نکته توجه شود که چرا همدانی‌ها تمایل ندارند در شهر خود سرمایه‌گذاری کنند.

وی اظهار کرد: اگر این پروژه شکست بخورد سرمایه‌گذای متوقف شده تا ۲۰ سال آینده در ذهن سرمایه‌گذاران خواهد ماند بنابراین باید با ظرافت در این موضوعات تصمیم بگیریم و همه جوانبش را بسنجیم به عبارت دیگر متوقف کردن پروژه آسیبی جدی برای شهر است و به سرمایه‌گذاری در استان آسیب می‌زند.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی پروژه عمراني سرمايه گذاري مال سازی شورای شهر همدان پروژه می توانست پروژه اسکای مال سرمایه گذاری سرمایه گذار پروژه فوق عضو شورای برای شهر پروژه ها پروژه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۷۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشته شدن سدهای صخره‌ای هتل صخره‌ای

ایسنا/لرستان پس از گذشت ۲۷ سال از عملیات اجرایی هتل صخره‌ای خرم‌آباد، خبرهای خوبی از سرعت بخشیدن به این پروژه به گوش می‌رسد.

هتل صخره‌ای یکی از پروژه‌های خرم‌آباد است که ۲۷ سال پیش عملیات اجرایی آن توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی آغاز شد و پس از گذشت تقریبا سه دهه هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

این پروژه در آغاز به عنوان طرحی بزرگ در شهر خرم‌آباد خودنمایی می‌کرد و بارقه امیدی در دل مردم این دیار برای ارتقای رونق گردشگری، مبلمان شهری و زیرساختی ایجاد کرد اما متاسفانه با گذشت تقریبا سه دهه و حضور استانداران مختلف در لرستان و حتی قرار گرفتن در لیست پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان افتتاح نشد، موضوعی که نماینده ولی‌فقیه در معارفه ابوطالب شفقت استاندار جدید استان به آن نیز اشاره داشت.

روز جمعه استاندار لرستان بازدیدی از هتل صخره‌ای انجام داد و از نزدیک در جریان مشکلات این پروژه قرار گرفت و این بازدید امیدی را دوباره در دل مردم به وجود آورد که با همدلی دستگاه‌های ذیربط و سرمایه‌گذار این پروژه نهایتا به نتیجه برسد.

طرح توسعه هتل صخره‌ای بازنگری و قرار است پنج ستاره شود

در این بازدید، نعمت‌زاده، نماینده سرمایه‌گذار هتل صخره‌ای خرم‌آباد، اظهار کرد: ۳۱۴۵ متر سند این هتل را داریم و بنای قدیمی آن ۱۰۷۵ متر بوده است.

وی ادامه داد: در سال ۹۴ که هتل صخره‌ای را از مالک قبلی خریداری کردیم طرح توسعه آن بازنگری و تصمیم بر آن شد از سه ستاره به پنج ستاره تبدیل شود و براین اساس تعداد اتاق‌های آن از ۵۵ به بیش از ۱۰۰ اتاق برسد.

نماینده سرمایه‌گذار هتل صخره‌ای خرم‌آباد با بیان اینکه در این سازه سه سالن با ظرفیت هرکدام هزار نفر دیده شده و تراکم آن بیش از ۱۵ هزار متر و زیربنای جدید آن ۲۹۰۰ متر است، اضافه کرد: در ورودی این هتل، یک پدبالگرد در نظر گرفته شده، همچنین تدارک یک تله‌کابین از محل هتل صخره‌ای تا تپه شهدای گمنام، یک دستگاه آمبولانس مدرن و یک دستگاه بالگرد دیده شده است.

نعمت‌زاده گفت: در سال ۹۵ مجددا عملیات اجرایی این هتل در خرم‌آباد آغاز و در مدت یکی دو سال ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی به دنبال داشت، تمام هزینه‌هایی که برای این پروژه صرف شده از آورده سرمایه‌گذار بوده و بنا داشتیم آن را به هشت طبقه برسانیم و علیرغم گرفتن مجوز با مخالفت شهردار وقت مواجه شدیم و این موضوع سبب تعطیلی پنج ساله هتل صخره‌ای شد.

وی بیان کرد: هم ‌اکنون موضوعی که مانع انجام کار ما شده راه دسترسی ۱۲ هزار متری است که دو متر از صخره را با هزینه خود سرمایه‌گذار مسطح کردیم اما از این ۱۲ هزارمتر تنها مجوز پنج هزار متر را گرفته‌ایم.

نماینده سرمایه‌گذار هتل صخره‌ای خرم‌آباد بیان کرد: برای ایجاد زیرساخت‌ها نیازمند همکاری شرکت‌های آب، گاز، برق و مخابرات هستیم.

مجموعه مدیریت شهری و لرستان با سرمایه‌گذار هتل صخره‌ای همراه هستند

در تشریح مشکلات هتل صخره‌ای، داریوش بارانی بیرانوند شهردار خرم‌آباد در این بازدید، گفت: ساختمان هتل صخره‌ای خرم‌آباد سه دهه است که به لحاظ روانی و اجتماعی یک فضای خیلی بدی را که زیبنده این شهر نیست، ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری و استان با سرمایه‌گذار این هتل همراه هستند و حل مشکل راه دسترسی این هتل برعهده راه و شهرسازی لرستان است، اضافه کرد: اما با این اوصاف باید فرآیند تغییر کاربری طی شود و برای تحقق این امر مصوبه شورا و عدم نیاز شهرداری ضروری است.

شهردار مرکز لرستان بیان کرد: چهار کاربری نیازمند، مصوبه شوراست که شامل فضای سبز، معبر، تاسیسات شهری و پایانه(حمل و نقل) است و هم‌اکنون مانعی برای ادامه کار این پروژه وجود ندارد و سرمایه‌گذار می‌تواند عملیات احداث و تکمیل این پروژه را آغاز کند.

بارانی بیرانوند تصریح کرد: انتظار می‌رود سرمایه‌گذار تاثیر مثبتی بر فضای سبز این پروژه داشته باشد و علاوه بر بهبود فضای سبز نسبت به نورپردازی هتل صخره‌ای اقدام کند.

پرونده پروژه هتل صخره‌ای آماده ورود به کمیسیون ماده پنج برای واگذاری و تغییر کاربری است

در ادامه این بازدید بهزاد شاکرمی، مدیرکل راه و شهرسازی لرستان، اظهار کرد: زمینی که برای راه دسترسی هتل صخره‌ای مدنظر سرمایه‌گذار این پروژه بوده ۱۲ هزار متر است که دوهزار متر آن به سرمایه‌گذار واگذار شده و در آخرین جلسه‌ای که ۱۶بهمن ماه سال گذشته با استاندار داشتیم مقرر شد که اقدامات لازم برای واگذاری مابقی اراضی انجام شود تا اطمینان خاطری برای سرمایه‌گذار ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: پرونده این پروژه آماده ورود به کمیسیون ماده پنج برای واگذاری و تغییر کاربری است.

هیچ مانعی ادامه روند کار سرمایه‌گذار در هتل صخره‌ای وجود ندارد

 احمدرضا دالوند، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان نیز بیان کرد: در مقطعی که وارد لرستان شدیم یکی از دغدغه‌های مردم تکمیل همین هتل صخره‌ای بود و در همان روزهای آغازین موضوع را رصد و پیگیر کردیم.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه سال ۷۰ بوده و قرار براین بود که سال ۷۹ به بهره‌برداری برسد اما به دلایل متعددی کار متوقف شده و این اختلاف نظری که بین سرمایه‌گذار و شهرداری وجود دارد از یک منظر حق با سرمایه‌گذار و از منظر دیگر حق با شهرداری است، بیان کرد: سرمایه‌‎گذار این پروژه بنا به گفته استانداروقت کار را شروع کرده تا براساس قول استاندار پروانه دریافت کند و از نگاه شهرداری این ساخت و ساز غیرمجاز تلقی می‌شود و این اختلاف نظر هفت ماه به طول انجامید که برطرف شود.

دالوند گفت: ماهی دو جلسه برای حل و فصل این مشکل پروژه برگزار و در نهایت این اختلاف‌نظر برطرف شد وهم‌اکنون هیچ مانعی ادامه روند کار وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان بیان کرد: دغدغه سرمایه‌گذار در حال حاضر جاده دسترسی است و بناست این مشکل حل شود اما یک فرآیندی دارد که باید طی شود.

ادارات دولتی در بحث پروژه‌ها حق ندارند سلیقه‌ای تصمیم بگیرند

ابوطالب شفقت استاندار لرستان در این بازدید خرم‌آباد را شهری در پارک توصیف کرد و با بیان اینکه درست است که این شهر از فضای سبز بکر و کم‌نظیر برخوردار است اما براساس قانون باید فضای سبز در کنار کارهای عمرانی دیده شود، تاکید کرد: ادارات دولتی در بحث پروژه‌های بخش خصوصی حق ندارند سلیقه‌ای تصمیم بگیرند و باید با منطق اظهارنظر مثبت و منفی داشته باشند و بنده به عنوان استاندار این دیار اعمال سلیقه فردی را قبول ندارم

شفقت با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کارها به مردم واگذار شود، تصریح کرد: مردم همین سرمایه‌گذاران هستند که باید بستر را برای حضورشان مهیا کنیم تا پای کار بیایند و سبب رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال در لرستان شوند.

استاندار لرستان گفت: البته کسی که کسب و کار ایجاد می‌کند باید به یک سری اصول اعتقادی و دینی پایبند و آن را رعایت کند؛ همچنین اصول منطق و فرهنگ منطقه‌ای را نیز مدنظر داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر ساختمانی ساخته می‌شود و یا کارخانه‌‎ای ایجاد می‌کنیم باید یک سری اصول از جمله حفظ فضای سبز رعایت شود و دستگاه‌های ناظر بر این قضیه در شهر که شهرداری است و در عرصه‌های طبیعی که منابع طبیعی و محیط زیست نظارت لازم را داشته باشند.

سرمایه‌گذار هتل صخره‌ای خرم‌آباد کار تکمیل و احداث این پروژه را آغاز کند

شفقت با بیان اینکه سرمایه‌گذار هتل صخره‌ای خرم‌آباد کار تکمیل و احداث این پروژه را آغاز کند، افزود: شهرداری، راه و شهرسازی و معاونت عمرانی نیز کارها را براساس مر قانون پیش ببرند و فرایند واگذاری زمین را در این پروژه انجام دهند.

وی شهردار را مسئول کنترل فضای بیرونی ساختمان‌ها برشمرد و با بیان اینکه نباید سلیقه‌ای در احداث ساختمان‌ها تصمیم گرفت بلکه باید شهرداری نظارت کافی داشته باشد و هارمونی لازم در ساخت و سازها رعایت شود تا مردم از معماری ساختمان‌ها لذت ببرند، بیان کرد: جمهوری اسلامی به سمت خصوصی‌سازی و تقویت مشارکت مردمی در امر سرمایه‌گذاری پیش می‌رود تا با این کار رفاه عمومی برای مردم ایجاد شود.

استاندار لرستان تصریح کرد: زیبایی شهر خرم‌آباد کم‌نظیراست و مردم این دیار باید قدردان این طبعیت خدادای با حفظ اصول دینداری باشند.

شفقت گفت: نخاله‌های ورودی شهر زیبنده این شهر زیبا نیست و باید هر چه سریعتر جمع‌آوری شوند.

در این برهه که قرار است دره خرم‌آباد ثبت جهانی شود قطعا نیازمند زیرساخت‌هایی همچون هتل صخره‌ای برای گردشگران داخلی و خارجی هستیم، چراکه با رونق گردشگری اشتغال پایدار ایجاد خواهد و امید می‌رود با حمایت استاندار جدید لرستان و دستگاه‌های ذیربط این پروژه به مرحله افتتاح و بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات عمرانی پروژه پیاده‌راه باباطاهر همدان
  • شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • مربی مورد علاقه ایرانی‌ها مفسر اسکای شد
  • رئیس باید همین امشب از توخل عذرخواهی کند!
  • اندر احوالات وضعیت نامشخص بیرانوند
  • حضور همدان با بسته‌های سرمایه‌گذاری جدید در نمایشگاه اکسپو
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو
  • برداشته شدن سدهای صخره‌ای هتل صخره‌ای