Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بسیج دانشجویی و جامعه اسلامی دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران طی نامه‌ای خطاب به مقیمی سرپرست این دانشگاه خواستار اختصاص تریبون به خود در جلسه نظرسنجی انتصاب رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی شدند.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

نگاه نقادانه و دغدغه‌مند از دانشجو و محیط دانشگاه نباید گرفته شود مقام معظم رهبری مدظله العالی
جناب آقای دکتر مقیمی سرپرست محترم دانشگاه تهران

سلام علیکم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اخبار واصله جلسه‌ای با محوریت نظرسنجی جهت انتصاب ریاست جدید دانشکده حقوق و علوم سیاسی با حضور اساتید و کارمندان دانشکده در روز دوشنبه مورخ ۲۴ آبان برگزار خواهد شد و لذا با توجه به استدلال‌های مطروح در ذیل نامه مقتضی است زمانی برای بیان و طرح نکات و مطالبات تشکل‌های دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی در مراسم مزبور اختصاص یابد.

اولاً، رئیس دانشکده از طرفی به منزله نماینده رسمی دولت سیاست گذار اصلی در زمینه‌های فرهنگی، علمی، آموزشی و اجتماعی و از سوی دیگر در تعامل گسترده با بدنه دانشجویی ۱۳۰۰ نفری دانشکده است.

ثانیا، تشکل‌های دانشجویی تریبون رسای صدای دانشجویان بوده و به مثابه نماینده طیف‌های مختلف فکری درون دانشکده شناخته می‌شوند و این امر لزوم حضور آن‌ها در چنین برنامه مهمی را دوچندان می‌نماید.

ثالثاً، با توجه به تغییر رویکرد و روی کارآمدن دولت مردمی انتظار می‌رود در این دوره تحولات آشکاری در تعامل با جنبش دانشجویی را شاهد بوده و رفتار شما تصحیح کننده این امر باشد.

به همین سبب و با تصدیق موخره متن از مقدمه آن انتظار می‌رود شرایط حضور و اختصاص تریبون به نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در مراسم فوق الذکر را فراهم آورید. یقینا توجه به این موضوع موجبات تعامل موثر و مستمر دانشجویان را در ادامه راه میسر می‌سازد.

بسیج دانشجویی و جامعه اسلامی دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران

کد خبر 5353950 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری بسیج دانشجویی دانشگاه تهران دانشکده حقوق دانشگاه تهران حکم انتصاب محمد مقیمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی حکم انتصاب دانشگاه تهران دانشگاه های علوم پزشکی آموزش حضوری شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه پیام نور سازمان امور دانشجویان خوابگاه دانشجویی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی محمد مقیمی دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۸۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه رئیس دانشگاه فردوسی به روسای دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از تجمعات ضداسرائیلی دانشجویان

ایسنا/خراسان رضوی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های آمریکا از دانشجویانی که شجاعانه علی‌رغم سرکوب شدید پلیس آمریکا، با تحصن و تجمع صدای مردم مظلوم غزه شدند، حمایت کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، متن نامه مسعود میرزایی به شرح زیر است:

به نام خدا

همکاران محترم؛ دانشگاه‌های ما به عنوان حافظان آموزش عالی و آزاداندیشی، باید به عنوان سنگری جهت تبادل آزاد نظرات و ایده‌ها عمل کنند. ما در دانشگاه فردوسی مشهد، عمیقاً احساس می‌کنیم که باید نگرانی خود را نسبت به سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز دانشگاه‌ها علیه جنگ غزه، و به طور مشخص‌تر، اقدامات و سیاست‌های بی‌رحمانه اسرائیل ابراز کنیم.

اقدامات خشنی که برای خفه کردن گفتمان آکادمیک در مورد این مسائل مهم حقوق بشری انجام شده، عمیقاً نگران‌کننده است. این نه تنها قداست و حرمت آزادی آکادمیک را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، بلکه مانع تلاش جمعی‌ ما برای دستیابی به حقیقت و عدالت می‌شود.

با توجه به تأثیر مخرب جنگ بر زندگی انسان‌های بی‌گناه از جمله کودکان، این وظیفه اخلاقی ماست که اقداماتی که حقوق بشر را نقض می‌کند، محکوم و در مورد این نگرانی‌های فوری و حیاتی جهانی، گفت‌وگوی باز را تشویق کنیم. به عنوان آموزگاران، ما باید از آرمان صلح و عدالت دفاع و اطمینان حاصل کنیم که جوامع دانشگاهی ما فضای امنی برای طرح انتقاد و حمایت از آرمان‌ صلح و عدالت هستند.

ما از همه دست‌اندرکاران می‌خواهیم که قاطعانه از این اصول حمایت کنند تا بر تعهد خود نسبت به آزادی اندیشه و کرامت انسانی مجدداً تاکید کنیم.

با احترام و دعوت به اقدام، مسعود میرزایی شهرابی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی به روسای دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از تجمعات ضداسرائیلی دانشجویان
  • لحظات دردناک تگزاس و نیویورک
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید
  • خیزش دانشجویی در کشورهای مختلف جهان برای حمایت از فلسطین
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه علوم سیاسی (سیانس پو) پاریس را مسدود کردند
  • برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه