Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@04:58:07 GMT

بررسی مهاجرت و تاثیرات هویتی آن در برنامه «زاویه»

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۱۱۱۶۰

بررسی مهاجرت و تاثیرات هویتی آن در برنامه «زاویه»

به گزارش خبرگزاری مهر، هفدهمین قسمت از فصل شانزدهم برنامه زاویه به موضوع «مهاجرت و تاثیرات هویتی آن» اختصاص دارد.

میهمانان این قسمت از برنامه که اجرای آن را عطاالله بیگدلی به عهده دارد رحمان قهرمانپور، پژوهشگر ارشد مرکز پژوهش‌های علمی و مطالعات استراتژیک خاورمیانه و حجت‌الاسلام ابوذر مظاهری‌مقدم، عضو هیئت‌علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام‌خمینی(ره) هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئلۀ هویت و بازیابی هویت، پیش از انقلاب و در مواجهه با تکثر هویت‌ها مطرح شده بود. پس از وقوع انقلاب اسلامی نیز بعضی آنرا خواست عمومی برای بازگشت به هویت جمعی می‌دانستند.بسیاری معتقد بودند با گسترش ایده جهان‌وطنی، هویت از معنی تهی شده و کشور ما نیز ذیل این موج از تغییرات قرار خواهد گرفت اما گروه دیگری، وجود دال‌های گفتمانی مانند ایران و اسلام را قویتر از آن می‌دانستند که به‌آسانی دچار تزلزل و شکست شود.

مهاجرت‌ها اعم از مهاجرت نخبگان یا غیر از آن را نیز می‌توان ذیل مسئلۀ هویت مطرح کرد و به این ترتیب این پرسش مطرح می‌شود که آیا گسترش مهاجرت و میل به آن، به این معنی است که در هویت ما ضعف و فتوری پیدا شده است یا این مسئله، حاشیه‌ای ناگزیر ولی کم‌اهمیت، بر متن هویت ماست؟آیا شیوع میل به مهاجرت، موجب تضعیف هویت جمعی ما نخواهد بود؟و آیا راه گریزی از جهان‌وطنی هست؟ و درهرصورت، با تضعیف هویت جمعی، آیندۀ ما چگونه خواهد بود؟

هفدهمین قسمت از فصل شانزدهم برنامه زاویه چهارشنبه ۲۶ آبان‌ماه، ساعت ۲۲ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

کد خبر 5354138

منبع: مهر

کلیدواژه: مهاجرت برنامه زاویه شبکه چهار سیما هفته کتاب هفته کتاب و کتاب خوانی رونمایی کتاب روز جهانی فلسفه انتشارات سوره مهر معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی ترجمه دفاع مقدس جنگ تحمیلی انتشارات سروش رایزنی فرهنگی فلسفه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۱۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعقیب و گریز دیدنی دو گربه از زاویه‌ای متفاوت (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: شکار دیدنی پرنده توسط یک گربه وحشی (فیلم) حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ (فیلم) مراجعه گربه‌ باردار به یک مرکز بهداشت برای زایمان (فیلم)

دیگر خبرها

  • تعقیب و گریز دیدنی دو گربه از زاویه‌ای متفاوت (فیلم)
  • نام خلیج فارس همیشه ماندگار است
  • بررسی پدیده «پولشویی» در «مدار بسته» تلویزیون
  • همایش علمی خلیج فارس هویت ملی و تاریخی
  • رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مهمان «بی واسطه» شد +فیلم
  • (ویدئو) تعقیب و گریز دیدنی دو گربه از زاویه‌ای متفاوت
  • نگاهی به مسائل اجتماعی و فرهنگی در مجموعه «خط روی خط»
  • فعال مطرح یهودی: ما به یک مهاجرت دسته جمعی از «صهیونیسم» نیاز داریم
  • بدقولی کنداکتوری تلویزیون این بار با برنامه «هفت»
  • حمایت از طرح‌های پرورش آبزیان از سیاست‌های اصلی استان است