Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@06:59:52 GMT

رجوع به اساتید، رجوع به علم و دانش است

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۱۲۶۳۶

رجوع به اساتید، رجوع به علم و دانش است

رییس سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران با اشاره به اهداف شکل‌گیر برنامه نکوداشت مقام استاد گفت: رجوع به اساتید، رجوع به علم و دانش است و باید این پیوند (به ویژه میان اساتید و دانشجویان) بیشتر شود.

به گزارش ایسنا، دکتر مسعود حبیبی، رییس سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در هشتاد و هفتمین گردهمایی (ششمین گردهمایی غیرحضوری) معاونان فرهنگی واحدهای جهاد دانشگاهی و رؤسای مراکز و سازمان‌های تخصصی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی سراسر کشور گفت: یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند انقطاع نسلی و فاصله بین نسل‌ها را کم کند، معرفی اساتید و چهره‌های شاخص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتباط نباید تنها به ارتباط میان استاد و دانشجو ختم شود که البته همین ارتباط نیز به دلیل شرایط همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ تقریباً دو سال است که قطع شده است.

رییس سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران افزود: زمانی که در دهه ۸۰ برنامه نکوداشت مقام استاد را راه‌اندازی کردیم، به دنبال این بودیم تا بتوانیم به اساتید رجوع کنیم. رجوع به اساتید، رجوع به علم و دانش است و باید این پیوند بیشتر شود. جهاد دانشگاهی نیز می‌تواند در این زمینه به خصوص در حوزه فرهنگی، نقش مؤثری ایفا کند.

ضرورت حفظ ارتباط با اساتید و دانشجویان

دکتر حبیبی تأکید کرد: مجموعه‌هایی موفق هستند که دانشجویان در لایه‌های مختلف آنها فعالیت می‌کنند. اگر قصد داریم اثرگذاری در حوزه فرهنگی را حفظ کنیم، باید توجه جدی‌تری به نقش دانشجویان و اساتید داشته باشیم. حضور در دفاتر دانشگاهی بسیار حائز اهمیت است و نباید پیوند با دانشگاه قطع شود. در این زمینه سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی می‌تواند نقش مؤثری ایفا کند. معتقدم سلول‌های بنیادی جهاد دانشگاهی، اعضای فرهنگی این نهاد هستند.

رویتاب، سامانه‌ای برای اطلاع‌رسانی و اجرای رویدادها

در ادامه، مهندس امیرحسین اسدی گزارشی را درخصوص فعالیت‌های سامانه مدیریت رویدادهای فرهنگی (رویتاب) ارائه کرد. وی تأکید کرد: با هدف یکپارچه‌سازی رویدادهای معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی، سامانه رویتاب شکل گرفت که به شناسایی دانشجویان فعال در حوزه فرهنگی منجر می شود. رویتاب صرفاً سامانه ارسال گزارش نیست، بلکه ابزاری برای اطلاع‌رسانی، معرفی و اجرای رویدادها در اختیار برگزارکنندگان قرار می‌دهد.

مهندس اسدی افزود: تاکنون ۱۲۵۱ رویداد در سامانه رویتاب تعریف شده است. بیش از ۱۰ هزار عضو فعال فرهنگ را به این سامانه پیوند داده‌ایم که از این طریق می‌توانیم افراد فعال فرهنگی و دانشجویان فعال را شناسایی کنیم. هدف ما این است تا از طریق این سامانه، شناسنامه (فرهنگی) برای دانشجویان فعال در این حوزه ایجاد کنیم.

راه‌اندازی رادیو رویتاب، ایجاد بخش پادکست، راه‌اندازی ویترین فرهنگی برای ارائه محصولات فرهنگی، بخش دیگری از فعالیت‌هایی بود که به آن اشاره شد.

دکتر مهدی رفیعی، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) نیز گزارش طرح "سنجش نگرش دانشجویان در خصوص اقدامات فرهنگی جهاد دانشگاهی" را که با مشارکت ۱۴۵۰ دانشجو و فارغ‌التحصیل توسط ایسپا انجام شده بود، ارائه کرد.

در هشتاد و هفتمین گردهمایی (ششمین گردهمایی غیرحضوری) معاونان فرهنگی واحدهای جهاد دانشگاهی و رؤسای مراکز و سازمان‌های تخصصی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی سراسر کشور، علاوه بر برگزاری کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی و تاریخ‌نگاری، گزارشی از فعالیت‌های سامانه مدیریت رویدادهای فرهنگی (رویتاب) و همچنین گزارشی از آسیب‌شناسی برنامه‌های معاونت فرهنگی که توسط مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) تهیه شده بود، ارائه شد. در ادامه نشست، معاونان فرهنگی واحدها و رؤسای مراکز به طرح دیدگاه‌های خود پرداختند.

این گردهمایی صبح امروز (۲۶ آبان ماه ۱۴۰۰) با حضور دکتر حمیدرضا طیبی، رییس جهاد دانشگاهی، دکتر عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، دکتر مسعود حبیبی، رییس سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، دکتر حامد علی اکبرزاده، رییس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، دکتر مهدی عباسی، رییس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، دکتر محمود علیگو، مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان ایران (وابسته به جهاد دانشگاهی)، دکتر مهدی رفیعی، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) برگزار شد و معاونان فرهنگی واحدهای جهاد دانشگاهی و رؤسای مراکز و سازمان‌های تخصصی معاونت فرهنگی نیز به صورت برخط (آنلاین) در این جلسه مشارکت داشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران جهاد دانشگاهی فرهنگی جهاد دانشگاهی دانشجویان ایران معاونان فرهنگی معاونت فرهنگی رؤسای مراکز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۲۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط

علی رمضانپور مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۵۷۴ واحد پرورش طیور با ظرفیت ۲۵ میلیون قطعه به ثبت رسیده است که می‌تواند رصد دقیقی از وضعیت صنعت طیور استان را به ما نشان دهد.

وی اضافه کرد: واحد‌های ثبت شده شامل ۴۱۲ واحد نیمچه گوشتی، ۲۲ واحد مادر گوشتی، سه واحد اجداد گوشتی، ۲۴ واحد پولت تخم گذار، ۷۵ واحد تخمگذار، سه واحد مادر تخمگذار، ۲ واحد اجداد تخمگذار، ۲۵ واحد بوقلمون گوشتی، یک واحـد بوقلمون مادر، شش واحد شترمرغ و یک واحد بلدرچین است.

رمضانپور ادامه داد: این سامانه از سال ۹۷ به منظور ایجاد ساماندهی صنعت طیور در سطح استان‌های کشور و شناسایی و مدیریت این واحد‌ها راه‌اندازی شده که استان قزوین از همان ابتدا در این سامانه فعالیت مستمری داشته است.

این مسئول بیان کرد: مدیریت تولید، امکان جلوگیری از فعالیت واحد‌های غیرمجاز، قابلیت ردیابی و پیگیری و فعالیت حلقه‌های تولید، رصد میزان تولید و توزیع جوجه یک روزه، ردیابی محصول از مزارع مرغ اجداد تا مزرعه مرغ مادر، گوشتی و در نهایت کشتارگاه از مزایای این سامانه است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: واحد‌های مرغداری در استان که قصد جوجه ریزی دارند اطلاعات خود را در سامانه سماصط ثبت تا سازمان جهاد کشاورزی بتواند به آنها خدمات ارائه دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • تجمع جامعه دانشگاهی مشهد در محکومیت برخورد با حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا 
  • تمدید مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در مسابقه ملی «سدید»
  • قیام جامعه دانشگاهی ایران در حمایت از دانشجویان آزادیخواه اروپا و آمریکا +تصاویر
  • قیام جامعه دانشگاهی ایران در حمایت از منادیان آزادی و دانشجویان اروپا و آمریکا +تصاویر
  • حمایت جامعه دانشگاهی آبادان و خرمشهر از جنبش دانشجویی جهان علیه صهیونیست ها
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط