Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از اتاق تعاون ایران، نشست مشترک رئیس اتاق تعاون ایران، روسای اتاق های تعاون سراسر کشور با معاونین وزارت راه و شهرسازی در راستای اجرایی شدن و تسریع در روند تفاهم نامه با وزارت راه و شهرسازی امروز در اتاق تعاون ایران برگزار شد.

بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران بیان کرد: موضوع مسکن در کشور یکی از اساسی ترین مباحث مسئولان نظام است که از دو منظر قابل توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: منظر اول، تامین نیاز مردم به مسکن و سرپناه است که در شرایط کنونی یکی از اقلام مهم هزینه ای مردم محسوب می شود و دوم اینکه مسکن صنعت پیشران اقتصادی است و حرکت در این صنعت، موجبات پویایی و حرکت سایر صنایع را فراهم می‌سازد.

رئیس اتاق تعاون ایران تاکید کرد: روسای اتاق های تعاون استان ها، دبیرخانه مسکن کارگری در تمام اتاق های تعاون استان را به طور جد راه اندازی و عملیاتی کنند و جلسات منظم با مدیرکل راه و شهرسازی، معاون فنی عمران استاندار و مدیر کل تعاون برگزار شود.

در ادامه این نشست تعدادی از روسای اتاق‌های استان ها، گزارشی از روند اجرایی، ظرفیت ها، مشکلات و چالش های پیش رو برای این اجرای این تفاهم نامه را مطرح کردند.

تخصیص زمین برای ساخت واحدها، مشکلات تغییر کاربری اراضی در اختیار تعاونی ها، مباحث مربوط به فرم ج متقاضیان برای اعضا تعاونی ها، تکمیل مدارک متقاضیان، واگذاری پروژه های نیمه تمام به اتاق تعاون برای تکمیل و تحویل به متقاضیان، مباحث مربوط به استفاده از مصالح ساختمانی دانش بنیان، از مهمترین مشکلات مطروحه بود.

در مرحله اول برای ۵۲۰ شهر کشور زمین تامین شده داریم

محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی نیز در این نشست بیان کرد: قانون جهش تولید برای احداث ۴ میلیون واحد مسکونی ابلاغ و برنامه های اجرایی آن طراحی شده است.

وی ادامه داد: شبکه اجتماعی گسترده ای نیز در این خصوص طراحی و تفاهم نامه نیز انجام شده است. تاکنون یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند که در مرحله اول برای ۵۲۰ شهر کشور زمین تامین شده داریم که از این میزان ۷۵۰ هزار واحد مسکونی شروع یا آماده شروع هستند.

وی با تاکید بر حضور روسای اتاق های تعاون در شورای مسکن استان، اظهار کرد: مشکل تعاونی ها در خصوص فرم ج در وزارتخانه، بررسی خواهد شد همچنین تخفیف هزینه پروانه ساختمان به میزان ۳۰ درصد و تخفیف هزینه ۵۰ درصدی نظام مهندسی و تخفیف هزینه ۵۰ درصدی خدمات فنی مهندسی و مبلغ مالیات برای هر واحد مسکونی اعم از آماده سازی و ساخت در این طرح مقطوع یک میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

محمودزاده در بخش دیگری از نشست در مورد مشکلات بیمه ای تعاونی‌ های مسکن، گفت: مشکلات تعاونی های مسکن با سازمان تامین اجتماعی پیگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جدول متقاضیان به تفکیک شهر، برای این وزارتخانه آماده شود که ظرف مدت ۴۵ روز برای تخصیص زمین اقدامات آن صورت گیرد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: همچنین جدولی از اراضی که در اختیار تعاونی هاست که دارای زمین هستند، یا زمین متعلق به خودشان بوده و کاربری ندارد، به این وزارتخانه اعلام شود. در صورتی که تعاونی ها دارای زمین های بزرگ در خارج از محدوده شهری باشند درخواست راه اندازی شهرک های جدید بخش تعاون ارائه شود.

گفتنی است، در این نشست بر تشکیل دفاتر فنی، حقوقی و خدمات پشتیبانی در دبیرخانه های استانی تاکید شد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مسکن مصالح ساختمانی تعاونی های مسکن وزارت راه و شهرسازی اتاق تعاون ایران روسای اتاق اتاق های تعاون واحد مسکونی تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۲۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات تولیدات تعاونی‌های دانش‌بنیان به کربلا و مسکو

 آذرپناه، مدیر اداره کل تعاون کار و رفاه استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: دانش بنیان‌ها مقوله‌ای گسترده است و در دو، سه سال گذشته دولت تعداد زیادی بخشنامه و آیین‌نامه برای بحث شرکت‌های دانش بنیان مصوب کرد. تعاون ما در استان تهران در سال‌های گذشته بیشتر درگیر مباحث مسکن بوده است مخصوصا مسکن‌هایی که در تأمین زمین و انتخابات مشکل پیدا کرده بودند و ظرفیت‌های نهادی، حقوقی، مقررات و دانشی در بحث صادر محور و تولید را نبرده بودند.

شناسایی کمیسیون تعاونی‌های صادرات محور 

وی ادامه داد: از حدود ۶، ۷ ماه پیش یک کمیسیونی تشکیل دادیم و کمیسیون تعاونی‌های صادرات محور را شناسایی کردیم، در صادرات محور محصولی صادر می‌شود که کیفیت تولیدی آن باعث می‌شود حرفی برای گفتن در بازار‌های بین‌المللی داشته باشد. در حال حاضر بیش از ۱۲۰، ۱۳۰ شرکتی که ظرفیت دارد شناسایی کردیم. همچنین کمیسیون سه جانبه‌ای هم در بخش خصوصی با حضور اتاق تعاون، اتاق بازارگانی و اتاق اصناف تشکیل دادیم. ۶، ۷ جلسه تشکیل دادیم و در حال پیشبرد برنامه‌های عملیاتی برای حوزه‌های تولیدی و حوزه دانش بنیان هستیم.

آذرپناه افزود: حمایت ما بحث گسترده‌ای است و بخشی از حمایت‌های ما بازاری است. ما در استان تهران دو تفاهمنامه بین استان تهران و دو استان کشور‌های دیگر یعنی استاندار کربلا و مسکو داریم. یکی از زیرساخت‌هایی که در کربلا و مسکو داریم پیگیری می‌کنیم این است که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای این دو استان به محصولات تولیدی تعاونی‌های دانش بنیان غرفه مشخصی اختصاص بدهند.

استفاده از اولویت دانش بنیان برای صادرات 

مدیر اداره کل تعاون کار و رفاه استان تهران تأکید کرد: از این ابزار با اولویت دانش بنیان برای صادرات سایر حوزه‌ها هم استفاده می‌کنیم که در زنجیره ارزش جهانی ورودی داشته باشیم. درمجموع در حال حاضر بحث‌های هماهنگی بین کشوری در قالب توافقنامه همکاری و بحث عملیاتی کردن فرا کارگاهی هم از طریق اتاق‌ها انجام شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم تخصیص زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی
  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • صادرات تولیدات تعاونی‌های دانش‌بنیان به کربلا و مسکو
  • واگذاری ۶۰ واحد نهضت ملی مسکن شاهدیه یزد تا خرداد ماه
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • تعاونی‌های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می‌سازند
  • تعاونی های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می سازند
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور
  • حکایتی دیگر از مشکلات متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن