Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار تشکل‌های جهادی خبرگزاری فارس، اردوی جهادی تیم دندانپزشکی گروه جهادی منتظران مصلح (عج) بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی طی دو مرحله برگزار شد.

بر همین اساس، در مرحله اول که در تاریخ ۱۸ و ۱۹ آبان و با حضور اساتید و دانشجویان دانشکده دندانپزشکی و دانشجویان دانشکده های توانبخشی و تغذیه در در دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی برگزار شد خدماتی همچون غربالگری دندانپزشکی، بینایی سنجی، شنوایی شناسی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. به نیازمندان ارائه شد.

 

 

همچنین در این مرحله جهادگران میان نیازمندان منطقه دروازه غار و خزانه بسته‌های غذایی توزیع کردند.

در دومین مرحله از این حرکت جهادی که ۲۷ و ۲۸ آبان برگزار شد، افراد غربال شده، در کلینیک دندانپزشکی بهفر تحت درمان دندانپزشکی (شامل درمان ریشه، ترمیم، کشیدن، جرم‌گیری، فیشورسیلانت و معاینه ارتودنسی) قرار گرفتند.

 

 

در این برنامه که در درمانگاه بهفر برگزار شد، ۷۰ نفر از اساتید، رزیدنت‌ها، فارغ‌التحصیلان و دانشجویان دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی شرکت کردند.

عمرانی مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی و مسئول تیم دندانپزشکی گروه جهادی منتظران مصلح(عج) در باره برگزاری این اردو و سابقه فعالیت گروه جهادی به فارس گفت: گروه جهادی منتظران مصلح زیر نظر بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و در حیطه های علوم پزشکی و خدمات درمانی در حال خدمت رسانی هستند و این یازدهمین دوره ای است که تیم دندانپزشکی دور هم جمع شدند تا بتونند خدمتی به اقشار نیازمند داشته باشند.

وی درباره اقداماتی که در اردوی جهادی صورت گرفت، اظهار داشت: ابتدا ۸۰ نفر از افراد نیازمند منطقه دروازه غار و خزانه شناسایی شدند و در یک مرحله این افراد را دعوت کردیم به دانشکده دندانپزشکی و تشخیص اولیه این افراد صورت گرفت، عکس های رادیوگرافی تهیه شد و طرح درمان این افراد مشخص شد، در کنار این اقدامات غربالگری بینایی سنجی، شنوایی شناسی و تغذیه و همچنین معاینه ارتودنسی این افراد صورت گرفت.

عمرانی تصریح کرد: در مرحله بعد این افراد به کلینیک دندانپزشکی بهفر آمدند تا درمان های دندانپزشکی روی این افراد صورت گیرد، درمان هایی که در این دوره انجام شد شامل درمان های عصب کشی، پر کردن دندان های پوسیده، جراحی و فیشورسیلانت بود.

وی درباره این سوال که آیا با توجه به اینکه در این روزها هزینه های دندانپزشکی و مواد اولیه درمان بسیار زیاد شده، این موارد برای شما مشکلی ایجاد نمی‌کند؟، گفت: متاسفانه این روزها هزینه های دندانپزشکی یک مقدار زیاد هست و خیلی از افراد واقعا توانایی مراجعه به دندانپزشک را ندارند از طرفی هزینه مواد اولیه هم به شدت بالا رفته ولی مشارکت اساتید و مسئولین دانشکده و کمک های مالی که این بزرگواران جهت برگزاری این حرکت های جهادی می کنند باعث شد که این حرکت های جهادی ادامه دار باشند و بتوانیم این خدمات را به نحو احسن و با بهترین امکانات ارائه دهیم.

 

 

این فعال جهادی درباره اهداف برگزاری این اردوهای جهادی تاکید کرد: به عنوان یک انسان اولا وظیفه ما این هست که به هم‌نوعان خودمان کمک کنیم. ما بر اساس حرفه و رشته ای که داریم این حرکت های جهادی را رقم زدیم که دردی از روی دوش مردم کشورمان برداریم، ثانیا حس رضایت قلبی که بعد از درمان این عزیزان به ما دست می دهد و دیدن لبخندی که بعد از درمان روی صورت بچه ها می‌نشیند باعث می شود که عزم ما برای ادامه دادن این مسیر بیشتر از پیش شود و همانطور هم که شعار این حرکت جهادی "بسازیم تا ساخته شویم" هست شاید بیشتر از این که این افراد از ما خدمت دریافت کنند این ما هستیم که از آنها خدمت دریافت می کنیم.

 

 

وی در پایان اظهار داشت: امیدوارم خداوند این حرکت جهادی که کوچکترین کاری هست که از دست ما بر می آید را قبول کند و به ما توفیق بدهد در این راه مجدد خدمت رسانی کنیم و همان طور که آرزوی قلبی ماست جهاد در زمره حضرت ولی عصر(عج) رو نصیب ما کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۴۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛به مناسبت هفته سلامت، بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران با حضور پزشکان متخصص در رشته های قلب، چشم پزشکی، داخلی، اطفال، اورولوژی، پوست، مغز و اعصاب، روانپزشکی، زنان و زایمان، متخصص تغذیه، جراح عمومی، دندانپزشک و پزشک عمومی، با همکاری سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان، سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دلفان، دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بسیج جامعه پزشکی استان، شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر و بخشداری میربگ، برای ارائه ی خدمات تخصصی به مردم شریف این منطقه شد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان،با بیان اینکه ارائه ی خدمات تخصصی در مناطق محروم وظیفه ی همه ما است،گفت:این اقدام جهادی در راستای انتقال خدمات تخصصی از سطح شهرها و مراکز بیمارستانی استان به مناطق کم برخوردار روستایی وبرای گرامیداشت هفته سلامت انجام شد و ارائه ی اینگونه خدمات، نیز تداوم دارد.

 دکتر بهرام دلفان افزود:در این اقدام جهادی علاوه بر ارائه ی خدمات تخصصی و ویزیت رایگان، خدمات رادیولوژی، بینایی سنجی، تغذیه، روانشناسی، تزریقات، آزمایشگاه، مشاوره خانواده، مشاوره تخصصی جوانی جمعیت و خدمات داروخانه ای ارائه می شود. 

دیگر خبرها

  • رئیس جامعه دندانپزشکی ایران : هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست ؛ درآمد مردم کم است
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • «هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است»
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در منطقه محروم بارز و شوارز
  • جهاد دندانپزشکان در خدمت به کویرنشینان آران وبیدگل
  • خدمات پزشکی رایگان گروه های جهادی به مردم ورامین
  • ارائه ۱۰ میلیارد تومان خدمات از سوی کمیته امداد در سال گذشته
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا