Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران ، "حبیب‌الله حسن‌خانلو" توسط مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به عنوان «قائم‌مقام» این سازمان منصوب شد. ‌حسن‌خانلو دارای مدرک دکترای حرفه‌ای در رشته پزشکی از دانشگاه جندی‌شاپور بوده و دارای سابقه تدوین راهبرد و نظارت در سطح عالی کمیته امداد است.



حسن‌خانلو پیش از این نیز در سمت‌های متنوعی در سطوح مدیریت عالی و در زمینه‌های نظارتی، اجرایی و مشاوره فعالیت داشته است که از این بین می‌توان به مواردی نظیر مشاور وزیر کشور، مدیرکل حوزه وزارتی وزارت کشور، سرپرست اداره کل انتخابات، دبیر ستاد انتخابات و مشاور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی همچنین "مصطفی سوری" را به عنوان معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان تأمین اجتماعی منصوب کرد و در مراسم تکریم و معارفه معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان تأمین اجتماعی گفت: فرارسیدن هفته بسیج را به همه بسیجیان و ملت شریف ایران تبریک عرض می‌کنم و امیدواریم در عمل به تکالیف خود بتوانیم با تفکر بسیجی رفتار کنیم. ویژگی ممتاز بسیج ارائه خدمت بی‌منت است و شاهد هستیم که بسیج در شرایط سخت جلوتر از نهادها و متولیان امر حرکت می‌کند و با خدمت بی‌منت گره گشایی می‌کند.



وی افزود: در حوزه اقتصادی تامین اجتماعی اساس کار خدمت به مردم است و بسیار مهم است که حوزه اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی در خدمت مردم قرار گیرد و نیازمند بازطراحی سیاست‌های حوزه اقتصادی هستیم.



مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه صیانت از اموال و دارایی بیمه شدگان از مأموریت‌های اصلی و ذاتی این سازمان است، گفت: صیانت تنها به معنای صیانت فیزیکی از اموال نیست بلکه بایستی سرمایه در مسیر صحیح به کار گرفته شود تا رشد اقتصادی حداکثری و قابل قبول برای تأمین منابع مورد نیاز خدمات سازمان حاصل شود.



موسوی با بیان اینکه دریافت سود بیشتر از حوزه سرمایه‌گذاری یکی از مهمترین اولویت‌های سازمان تأمین اجتماعی است، تأکید کرد: ما به دنبال کسب سود عملیاتی از بخش سرمایه‌گذاری هستیم نه سود غیرواقعی و ناشی از فروش دارایی.



وی در ادامه از زحمات و تلاش‌های مهرداد محقق‌زاده در دوران تصدی معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری تشکر کرد و گفت: برای مصطفی سوری که عهده‌دار تصدی این مسئولیت هستند، آرزوی توفیق می‌کنیم.



مصطفی سوری، معاون جدید اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: خدمت در سازمان تأمین اجتماعی را از شعب ۸ و ۱۶ و ۲۴ تامین اجتماعی شروع کرده‌ام و مدتی نیز در واحدهای مختلف ستادی سازمان تامین اجتماعی، شستا، شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر و هیات مدیره شرکت‌های مختلفی از جمله کارگزاری صباتامین، نفت ایرانول، هلدینگ مالی و سرمایه گذاری سینا و تامین سرمایه دماوند و... توفیق خدمت داشته‌ام.



وی افزود: از اعتماد دکتر موسوی تشکر می‌کنم و به محقق‌زاده خداقوت عرض می‌کنم که در حوزه‌های مختلف سازمان منشا خیر و برکت بوده‌اند و برای ایشان آرزوی توفیق دارم.



مهرداد محقق‌زاده، معاون سابق اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان تأمین اجتماعی نیز در این مراسم گفت: خیر مقدم عرض می‌کنم خدمت آقای سوری و امیدوارم ایشان در تحقق اهداف سازمانی موفق باشند.



وی افزود: در دوره تصدی مسئولیت معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری تلاش کردم که در حد توان و به اندازه اختیارات خود برای انجام تکالیف و مسئولیت‌ها اقدام کنم.

 

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: انتصاب جدید سازمان تامین اجتماعی اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان تأمین اجتماعی تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۵۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره توسط شبکه بانکی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بانک مرکزی، به منظور گسترش تأمین مالی زنجیره تولید و اجرایی‌سازی شیوه‌نامه اجرایی استفاده از «برات الکترونیکی» که طی بخشنامه شماره (۲۸۳۹۶۲‏‏/۰۰) مورخ (۲۹/‏۰۹/‏۱۴۰۰‬) به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده و با تلاش‌های صورت گرفته و فراهم‌سازی الزامات سامانه‌ای و فناورانه و با همکاری بانک‌های صادرات ایران، تجارت و ملی ایران و همچنین وزارت امور اقتصادی و دارایی بهره برداری تجاری از این ابزار در (سوم اردیبهشت ۱۴۰۳) عملیاتی شد؛ به عبارت دیگر نخستین «برات الکترونیکی» توسط دو بانک صادرات ایران و تجارت صادر شد.

در چارچوب این ابزار اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند به منظور تأمین سرمایه در گردش مورد نیاز فعالیت اقتصادی خود اقدام کنند.

براساس این گزارش؛ «برات الکترونیکی» سندی غیر کاغذی است که با درخواست «برات الکترونیکی» دهنده (براتکش) یعنی خریدار در وجه یا به حواله کرد دارنده «برات الکترونیکی» یعنی فروشنده و بر اساس اعتبار خریدار صادر می‌شود. سررسید این ابزار یک تا دوازده ماهه است و بانک عامل به عنوان رکن برات‌گیر، بازپرداخت مبلغ در سررسید را تقبل می‌کند.

برخی از مزایای برات الکترونیکی بدن شرح است:

- قابلیت انتقال در زنجیره‌های فعالیت‌های اقتصادی - امکان صدور «برات الکترونیکی» تا سقف ۲۰۰ فروش سال گذشته بنگاه خریدار - معاف از برنامه کنترل مقداری ترازنامه بانک مرکزی - امکان تنزیل توسط شبکه بانکی در صورت گذشته یک چهارم از عمر «برات الکترونیکی» یا دو بار گردش در زنجیره

با توسعه استفاده از این ابزار برای کل شبکه بانکی ظرفیت مناسبی جهت تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی در طول زنجیره‌های فعالیت آنها فراهم شده است.

لازم به ذکر است؛ بر اساس بخشنامه مورخ (۲۶/‏۰۱/‏۱۴۰۳)‬ بانک مرکزی به شبکه بانکی امکان صدور ۸۰ هزار میلیارد تومان «برات الکترونیکی» توسط شبکه بانکی در سال‌جاری پیش بینی شده است که می‌تواند در کنار سایر ابزارهای تأمین مالی اعم از اوراق گام و تسهیلات نقش مؤثری در تحقق «اهداف شعار سال» ایفا کند.

کد خبر 6088501 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • بسته زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • لزوم جبران تأخیر ایجاد شده در اجرای سیاست‌های تامین اجتماعی
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۳ کی اعمال می‌شود؟
  • انجام اقدامات لازم برای تأمین اراضی طرح نهضت ملی مسکن
  • برگزاری ۸۰ میز خدمت تامین اجتماعی استان مرکزی در هفته کار و کارگر
  • تفاوت چشمگیر میزان دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با پرداختی سایر بازنشستگان
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره توسط شبکه بانکی