Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این مقاله از تصفیه آب آبین قصد داریم بخش های اصلی پیش تصفیه دستگاه های تصفیه آب صنعتی و اهمیت آن را شرح دهیم.

به گزارش برنا، واحد پیش تصفیه از اصلی ترین بخش های دستگاه های تصفیه آب صنعتی اسمز معکوس می باشد. بخش پیش تصفیه شامل روش های مکانیکی و شیمیایی برای بهبود کیفیت آب جهت ورود به سیستم می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر واحد پیش تصفیه با توجه به مشخصات آب ورودی به خوبی پیاده سازی شده باشد، عملکرد و بازدهی سیستم افزایش یافته و طول عمر آن نیز بیش تر می شود.

اهمیت استفاده از پیش تصفیه بر طراحان و استفاده کنندگان از سیستم های تصفیه آب صنعتی پوشیده نیست، اما استفاده از مواد و روش های مناسب هم اهمیت بالایی دارد. در این مقاله از تصفیه آب آبین قصد داریم بخش های اصلی پیش تصفیه دستگاه های تصفیه آب صنعتی و اهمیت آن را شرح دهیم.

اجزای واحد پیش تصفیه دستگاه تصفیه آب صنعتی RO

واحد پیش تصفیه سیستم های اسمز معکوس بسته با مشخصات و آنالیز آب ورودی و هم چنین هدف تصفیه آب می تواند از اجزای مختلفی تشکیل شود، اما اجزای اصلی آن شامل فیلتر شنی، فیلتر کربنی، فیلترهای کارتریجی، واحد UF، سختی گیرهای رزینی و سیستم تزریق آنتی اسکالانت می باشد. در ادامه به صورت مختصر هر یک از این موارد و عملکرد آنها را توضیح خواهیم داد.

1- فیلتر شنی: فیلتر شنی برای حذف ذرات معلق و کاهش کدورت آب استفاده می شود. فیلتر شنی قابلیت حذف ذرات معلق و آلاینده تا 50 میکرون را دارد. داخل فیلتر شنی از ماده ای به نام سیلیس برای حذف عوامل آلاینده استفاده می شود. در فیلترهای شنی، آب آلوده از ورودی فیلتر و بالای مخزن وارد شده و از میان بستر سیلیس داخل مخزن عبور می کند، به این ترتیب ذرات آلاینده و معلق در منافذ بین بستر سیلیس به دام افتاده و از آب حذف می شوند. در نهایت آب تصفیه شده بدون ذرات معلق و کدورت از انتهای مخزن خارج می شود. فیلترهای شنی می توانند به صورت تک بستری یا چند بستری پیاده سازی شوند.

2- فیلتر کربنی: فیلترهای کربنی نیز مانند فیلترهای شنی می باشد، با این تفاوت که در فیلترهای کربنی از کربن فعال در داخل مخزن استفاده می شود. کربن قابلیت از بین بردن طعم، بو و رنگ نامطلوب را از آب دارد و می تواند فلزات سنگین و کلر را نیز در آب کاهش دهد.

3- فیلترهای کارتریجی: فیلترهای کارتریجی یا میکرونی با دقت های مختلف و قطرهای متفاوت از جنس پلی پروپیلن تولید می شوند. فیلترهای کارتریجی برای حذف گل و لای و رسوبات در اندازه میکرونی مورد استفاده قرار می گیرند.

4- اولترافیلتراسیون (UF): فیلتر UF با حذف ذرات معلق نامحلول آب که دارای وزن مولکولی بالا می باشند، باعث حفاظت از فیلترهای ممبران اسمز معکوس می شود. فیلتر UF با قطر منافذ 0.01 میکرومتر می تواند ذرات نامحلول با وزن مولکولی بالا، ذرات کلوئیدی، پلیمرهای آلی و غیر آلی، ذرات با اندازه بیش از 10-20 نانومتر مانند میکروب ها، ویروس ها و جلبک ها را از آب حذف کند.

5- سختی گیر رزینی: مجموع کاتیون های موجود در آب سختی کل آب است که با واحد PPM اندازه گیری می شود. این کاتیون ها شامل منیزیم، کلسیم، آهن، منگنز، استرانسیوم و ... می باشد، که معمولا مقدار کلسیم و منیزیم آن بالاست، به همین دلیل به مجموع کلسیم و منیزیم موجود در آب سختی گفته می شود. سختی آب با استفاده از فرایند تبادل یونی انجام شده بین یون های رزین و یون های آلاینده آب کاهش می یابند و آب سخت به آب نرم تبدیل می شود.

6- سیستم تزریق آنتی اسکالانت: سیستم تزریق آنتی اسکالانت شامل منبع ذخیره آنتی اسکالانت و پمپ تزریق می باشد، که با تزریق دوز مشخصی از آنتی اسکالانت مانع از تشکیل رسوب در فیلتر ممبران می شود. آنتی اسکالانت ساختاری دارد، که با چسبیدن به ذرات آلاینده از ته نشینی آنها و ایجاد رسوب و فولینگ ممبران جلوگیری می کند. ذرات آلاینده و آنتی اسکالانت همراه پساب از سیستم خارج می شوند و آنتی اسکالانت وارد آب آشامیدنی نمی شود.

انتخاب پیش تصفیه مناسب برای دستگاه تصفیه آب صنعتی

انتخاب نوع پیش تصفیه مناسب برای دستگاه های تصفیه آب صنعتی به عوامل مختلفی بستگی دارد، که در ادامه به بررسی برخی از آنها می پردازیم:

آنالیز آب ورودی: در طراحی دستگاه های تصفیه آب صنعتی، آنالیز آب ورودی مهم ترین پارامتر می باشد. بر اساس آنالیز دقیق آب ورودی که در آزمایشگاه های معتبر انجام می شود، می توان نوع پیش تصفیه مناسب شامل روش های مکانیکی و شیمیایی مختلف را برای سیستم در نظر گرفت. نوع آب ورودی: این که منبع آب ورودی آب لب شور باشد یا آب شور دریا با مقادیر بالای نمک و غلظت بالای آلاینده ها نیز در انتخاب نوع پیش تصفیه دستگاه تصفیه آب صنعتی تاثیر گذار است. در صورتی که در انتخاب پیش تصفیه برای سیستم اشتباهی صورت گیرد می تواند منجر به رسوب گیری فیلترهای ممبران، افت فشار شدید و کاهش دبی و راندمان دستگاه شود. همچنین در صورتی که قصد خرید فیلتر ممبران از آبین را دارید به آدرس اینترنتی http://www.abin.ir/products/industrial-water-treatment/membrane-filtration-products/ مراجعه فرمایید. هدف از تصفیه آب: دستگاه های تصفیه آب صنعتی در کاربردهای مختلف جهت تولید آب تصفیه شده مورد استفاده قرار می گیرند. این که هدف از تصفیه آب توسط این دستگاه ها چیست و آب تصفیه شده قرار است برای چه مصارفی مورد استفاده قرار گیرد، در انتخاب نوع پیش تصفیه موثر می باشد.

بازار آنلاین تصفیه آب آبین در زمینه طراحی، ساخت و پیاده سازی دستگاه های تصفیه آب صنعتی جهت استفاده در کاربردهای مختلف، آماده ارائه خدمات می باشد، هم چنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان برای انتخاب محصول مناسب و یافتن پاسخ سوالات خود از طریق شماره های 021-22228116 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آنتی اسکالانت دستگاه های تصفیه آب صنعتی دستگاه تصفیه آب صنعتی پیش تصفیه دستگاه واحد پیش تصفیه آنتی اسکالانت تصفیه آب اسمز معکوس فیلتر شنی ذرات معلق آب ورودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۷۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان

استاندار کردستان گفت: طی دو سال و نیم گذشته در حدود ۲۰۰ روستای استان کردستان شاهد مهاجرت معکوس بوده‌ایم که جمعیتی حدود ۴۰ هزار نفر را شامل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در همایش بزرگداشت روز ملی شوراها در سنندج اظهار کرد: شوراها یکی از مهمترین مباحث در دایره‌المعارف قانون اساسی و انقلاب اسلامی کشور و از ارکان اصلی وجوه حکمرانی مردمی موردنظر امام خمینی (ره) هستند.

وی افزود: توجه و اتکای به نیروی مردمی شاید مهمترین شاخصه انقلاب اسلامی بوده که با تدوین چندین اصل در قانون اساسی کشورمان نیز به این مهم توجه شده است.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: اگرچه قانون شوراها را در کشورمان داریم، اما هنوز به صورت کامل نتوانسته‌ایم آن را اجرایی کنیم و از ظرفیت شوراها بهره گیریم.

زارعی‌کوشا تصریح کرد: تمام خدمات شهری و روستایی باید در چارچوب مدیریت شوراها تعریف شود و دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز این مهم را مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه مردم کردستان نمایندگان مجرب و توانمندی را برای دوره آتی مجلس شورای اسلامی انتخاب کرده‌اند، اضافه کرد: امیدواریم با همت این نمایندگان در مجلس شورای اسلامی، قانون شوراها اصلاح، تقویت و کامل‌تر شود.

استاندار کردستان تاکید کرد: هرگونه مشکلی باید با مشارکت مردم حل و فصل شود که در این راستا ما اعتقادی به مدیران پشت میزنشین نداریم و تلاش کردیم از نزدیک در جمع مردم حضور پیدا کنیم و با مشکلات آن‌ها آشنا شویم.

زارعی‌کوشا تاکید کرد: طی دو سال و نیم گذشته نزدیک به ۱۴۰ سفر شهرستانی، بخشی و روستایی را به مناطق مختلف استان داشته‌ایم تا اولویت‌ها و تصمیمات ما متناسب با واقعیت‌های کف جامعه باشد.

وی گفت: دولت می‌تواند از ظرفیت‌های قانونی خود به مجموعه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کمک کند که در دو سال گذشته این کمک‌ها روند رو به رشدی را در استان داشته است.

کمک ۱۰۶۰ میلیارد تومانی دولت به شهرداری‌های کردستان

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۰ در مجموع اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده و تأمین قیر توانستیم ۴۵۰ میلیارد تومان به شهرداری‌های استان کمک کنیم که این رقم در سال ۱۴۰۱ به ۹۶۰ میلیارد تومان و در سال گذشته به ۱,۰۶۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

زارعی‌کوشا کمک دولت به مجموعه دهیاری‌های استان را در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۷۰ میلیارد تومان، سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان و سال گذشته ۳۳۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

وی با اشاره به تأمین بیش از ۳۰ دستگاه ماشین‌آلات برای دهیاری‌های استان، افزود: علاوه بر مباحث عمرانی، توانسته‌ایم رویداد محوری را در روستاهای کردستان داشته باشیم که در این راستا شاهد بودیم هفته گذشته نزدیک به ۵۰ هزار نفر از روستای پالنگان کامیاران بازدید کردند.

استاندار کردستان اضافه کرد: با مجموعه اقدامات زیرساختی که طی دو سال و نیم گذشته در استان صورت گرفته است در حدود ۲۰۰ روستای کردستان شاهد مهاجرت معکوس بوده‌ایم که جمعیتی حدود ۴۰ هزار نفر را شامل می‌شود.

زارعی‌کوشا از احداث ۳۷۰ کیلومتر راه روستایی نیز طی دو سال گذشته در استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد: فاصله شاخص راه روستایی استان با میانگین کشوری تا پایان دولت سیزدهم کاهش پیدا کند.

کد خبر 748714

دیگر خبرها

  • وقوع مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان
  • «نمک دریا» ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی دارد/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • «نمک دریا» حاوی ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی است/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • چرا ادارات دولتی خود را در مسئله حجاب مسئول نمی‌دانند؟
  • شمارش معکوس برای اتمام آزادراه مراغه- هشترود+ فیلم
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • ناحیه صنعتی ‌در «جویم» فارس احداث می‌شود
  • درآمد تعمیرات برد الکترونیکی چقدر است
  • تعمیرگاه گیربکس cvt اتوماتیک تخصصی همراه تعمیر فولی و تسمه و فیلتر گیربکس
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی